Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

)Tycker att det är självklart att man ska ha samma däck fram o bak pga att profilen är viktigt och att vissa däck t.ex. Z6 är designat för att fungera ihop.
Tycker att det är självklart att man ska ha samma däck fram o bak pga att profilen är viktigt och att vissa däck t.ex. Z6 är designat för att fungera ihop.
Om man har exempelvis Z6 bak och Diablo Strada fram och profilen skiljer några procent så är det knappast något man kommer att överraskande wobbla av vägen för, tvärt emot en del uppmålade skräckscenarios. Just mönstrets vara eller icke vara på mittpartiet hos Z6 tror jag dessutom är helt oväsentligt i sammanhanget.
Näe, något vobbland tror jag inte heller på, däremot är vattenplaning orsaken jag hör ang Z6. Men jag är nöjd med både Z6 fram/bak men så kör jag ju inte en racer![]()
Vad har du hört för rekommendationer då, i vilken riktning alltså? Det låter ju inte rimligt att rekommendera ett bakdäck utan mönster i mitten (Z6) ur vattenplaningssynpunkt, oavsett vad som sitter fram. På motsvarande sätt kan det inte vara särskilt kritiskt att det sitter just Z6 fram, om det nu råkar sitta Z6 bak - just med tanke på vattenplaning iaf.däremot är vattenplaning orsaken jag hör ang Z6
Vad har du hört för rekommendationer då, i vilken riktning alltså? Det låter ju inte rimligt att rekommendera ett bakdäck utan mönster i mitten (Z6) ur vattenplaningssynpunkt, oavsett vad som sitter fram. På motsvarande sätt kan det inte vara särskilt kritiskt att det sitter just Z6 fram, om det nu råkar sitta Z6 bak - just med tanke på vattenplaning iaf.![]()
För övrigt har både jag och frun kört Z6 de senaste säsongerna och är nöjda o glada. Just nu sitter dock ett Z3 fram på hennes hoj (köpt billigt av en tillfällighet), vilket hur som helst ger betydligt bättre köregenskaper än det rejält slitna Z6 som satt där innan.![]()

|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|