Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Japp, den är batteridriven, men alla kondensatormikrofoner måste drivas av någon form av spänning. Men dosan som batteriet sitter i är ganska smidig.
Här är ett kort klipp iaf:

Man kan experimentera runt och placera mikrofonen på olika ställen för att få ännu bättre ljud, men jag tycker att ha den i cutsen är tillräckligt smidigt/bra ljud.

Men hur funkar det där? Du har hjämmonterat kameran men sedan dragit sladden bak längs ryggen och ner till micen i cutsen? :confused:

After effects i all ära, men det är svårt att lära sig.
Använd Premiere PRO istället. Lättare att klippa enkel film.
När du sen behärskar det någorlunda så är det bättre att gå på after effects.

Tack! Ska genast leta fram en bra version :D

Laddade hem adobe after effects cs5 utan problem men när jag ska klippa så står de "not real time" å filmen hackar fram utan ljud, har jag filmat i fel format eller går det att konvertera om filmen?

Laddade hem adobe after effects cs5 utan problem men när jag ska klippa så står de "not real time" å filmen hackar fram utan ljud, har jag filmat i fel format eller går det att konvertera om filmen?

Inte helt hundra för de var längesen jag använde mig av detta för ljud och bild men det med real time har jag ingen aning om men har inte för mig att se går att lyssna på ljudet på något smidigt sätt i aeCS5 (rätta mig om jag har fel)
Detta eftersom det egentligen är ett effektsprogram därav after effect. Alltså inte bara tona ut och in utan lägga till saker osv. Det går att göra väldigt komplicerat. http://www.videocopilot.net/ bra länk med info, videor, tutorials och annat smått och gott angående ae:)

Går att jämföra såhär:
Photoshop-after effects
Paint-movie maker

Var kan jag hitta det svarta plastlåset (spännet) som klämmer ihop och stänger luckan på huset? Jag har tamejfan sökt överallt, hittar ingenstans. Inte ens ebay... Hittade en dansk sida förresten, men rånarna skulle ha 350 dkr i frakt. Spännet kostar 50 dkr... No way! Hittade en svensk också, men såklart slut i lager.

Eller så har nån ett trasigt hus med ett spänne eller helt enkelt bara ett spänne över att sälja till mig? :)

kan du inte maila den danska butiken och fråga om de bara kan slänga in den i ett vanligt kuvert och skicka ? De måste ha vanliga firmakuvert som de använder till fakturor etc. Vem vet, du kanske har tur ..

kan du inte maila den danska butiken och fråga om de bara kan slänga in den i ett vanligt kuvert och skicka ? De måste ha vanliga firmakuvert som de använder till fakturor etc. Vem vet, du kanske har tur ..

Du är en mycket klyftig man och jag tänker göra som du föreslår! :banana

Fast vet nån nåt enkelt så hojta.

Inte helt hundra för de var längesen jag använde mig av detta för ljud och bild men det med real time har jag ingen aning om men har inte för mig att se går att lyssna på ljudet på något smidigt sätt i aeCS5 (rätta mig om jag har fel)
Detta eftersom det egentligen är ett effektsprogram därav after effect. Alltså inte bara tona ut och in utan lägga till saker osv. Det går att göra väldigt komplicerat. http://www.videocopilot.net/ bra länk med info, videor, tutorials och annat smått och gott angående ae:)

Går att jämföra såhär:
Photoshop-after effects
Paint-movie maker
Hmm har laddat hem tusen olika program och denna är den första som funkar, ska testa och filma i ett annat format först. Jag kan spela upp ljudet men inte tillsammans med filmen..
Har alla här köpt sina program eller finns de nån pålitlig torrent? :yoparty

Ta premiere istället after effects är för effekter inte å klippa in

KGA var här och testade monstret igår. Jag preppade hans hjälm med en mick inuti och här är första reaktionen :D :tummenupp En liten stereomick tejpades på insidan och sladden och kontrolldosan med batteri till densamma hängde jag i glasögonbandet runt hjälmen över till Hero2'n. Funkade klockrent! Mer film kommer :tummenupp

http://youtu.be/OnY5V-8vM2Q

någon som kan tänka sig att låna ut en gopro 2 dagar för en vettig summa i helsingborg/landskrona/malmö området ?

kan lämna deposit om det så krävs också, no worrys.

En liten heads up är att de nu har släppt wifi kitet men inte mjukvaran ännu.... :huvet Fjärrkontrollen underlättar iofs men nu ville jag ju kunna streama bilden.. icke!

Ta premiere istället after effects är för effekter inte å klippa in

Och känns inlärningströskeln(hur det nu kan finnas någon sådan med tanke på all info som finns gratis på nätet är obegripligt :D) för hög gällande Premiere/AE/FinalCut osv väljer du sony vegas eller nån av pinnacles produkter.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman