Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Provade att redigera min första film idag! Eller redigera är väl att ta i! Jag klippte bara bort material där jag är själv på banan! När jag sedan sparade ner filmen på datan så är det mycket sämre kvalitet än innan!

Är det någon som vet vad jag gjort för fel eller kan ge mig några bra tips?

Nu vet jag inte vilket program du använder till klippningen. Men du borde få välja kvalitet antingen på filmprojektet eller när du renderar filmen. Kolla vad du har inställt under properties/inställnignar eller sök efter en knapp som låter dig matcha en annan fil.

Ska man ta och köpa en grabbag så man kan fästa kameran på sidan av hjälmen eller kan man skaffa suction cup fästa någon annanstans är tanken?

Icke mc-relaterat, testade lite olika vinklar när jag var med eleverna på Laxå flygfält. Kritik mottages tacksamt.:tummenupp

Ska man ta och köpa en grabbag så man kan fästa kameran på sidan av hjälmen eller kan man skaffa suction cup fästa någon annanstans är tanken?

Sugproppen fungerar över allt där det är slätt och den får plats.. sitter som berget :)
fast klisterfästen bygger inte ut lika mycket

Sugproppen fungerar över allt där det är slätt och den får plats.. sitter som berget :)
fast klisterfästen bygger inte ut lika mycket

Jag köpte en grabbag så jag kunde fästa kameran på sidan av hjälmen, nu vet jag att den sitter så jag har kameran monterad varje gång jag är ute. ganska bra skrämsel taktik tycker jag eftersom att folk kör "trevligare" när dom märker att man har en kamera.

Jahapps.. 380Gb med blandat skit från i sommar, Skulle må bra av en komprimering känner jag.
Jag har tidigare använt mig av VirtualDub när jag konverterat mina dataspelsfilmer, så jag antar att den borde funka bra även till Goprons. Nån som har nåt favoritformat som funkar bra utan att sabba kvalitutten alltför mycket? (Gopro HD1 inspelat i R5 (1080p@30fps).

Jahapps.. 380Gb med blandat skit från i sommar, Skulle må bra av en komprimering känner jag.
Jag har tidigare använt mig av VirtualDub när jag konverterat mina dataspelsfilmer, så jag antar att den borde funka bra även till Goprons. Nån som har nåt favoritformat som funkar bra utan att sabba kvalitutten alltför mycket? (Gopro HD1 inspelat i R5 (1080p@30fps).

.......... eller så klipper du ihop något ordentligt och gör dig av med råmaterialet. Det kommer du ändå aldrig kolla på.

.......... eller så klipper du ihop något ordentligt och gör dig av med råmaterialet. Det kommer du ändå aldrig kolla på.

Det har du förmodligen jävligt rätt i :S Men jag e en såndär som har jävligt svårt att slänga saker.. Gamla mjölkpaket osv i travar ^^

Filmerna är ju redan hårt komprimerade och bitraten ligger väl runt 15 Mbit. Vet inte om jag skulle vilja sätta så mycket lägre bitrate. Gör du det fortsätt kör på H.264, MP4, 2 pass men bäst är att köpa en ny stor HDD dedikerad till råmaterial som inte kostar så mycket. Man betalar runt 40 öre/GB idag för en HDD.

Filmerna är ju redan hårt komprimerade och bitraten ligger väl runt 15 Mbit. Vet inte om jag skulle vilja sätta så mycket lägre bitrate. Gör du det fortsätt kör på H.264, MP4, 2 pass men bäst är att köpa en ny stor HDD dedikerad till råmaterial som inte kostar så mycket. Man betalar runt 40 öre/GB idag för en HDD.

Jo den ligger på prick 15.. Och ni båda har väl rätt.. Jag får köpa en till HDD och sen sätta igång o kasta lite dynga.
dags att rensa.png

Jo den ligger på prick 15.. Och ni båda har väl rätt.. Jag får köpa en till HDD och sen sätta igång o kasta lite dynga.
View attachment 371258

Låter bra.. och du måste nog rensa upp lite :D
Kolla nu in min film med motardmaffian:

Edit: (direktlänk)
Är inte säker på att den funkar med mobil. Möjligtvis om man har flash och kör icke mobilvariant av sidan.

Last edited:
Låter bra.. och du måste nog rensa upp lite :D
Kolla nu in min film med motardmaffian http://www.sporthoj.com/forum/showt...-it-burning)&p=5656336&viewfull=1#post5656336
Ot: Usch för datorbutiker.. Blir så dyrt.. Men 3 nya diskar står här och glänser.. EDIT: Men tydligen så stöder inte mitt j-vla mobo 6gb/s, eller det stödjer men det funkar inte.. Så går det när man impulsshoppar..

Var det en länk nånstans i den posten du länka till? Jevla telefån.

Last edited:
Halojsan tackar för en kul tråd :hej
Köpte mig en GoPro Hero och måste erkänna att jag är fast man blir beroende :dummer
Redigerar förnärvarande i Windows Live Movie maker funkar bra men hade önskat kunna lägga till lite animationer och effekter.
Några tipps på sådana program som inte kostar skjortan Tack :rolleyes:
Här kommer en länk till min youtubekanal :crash

http://www.youtube.com/user/patrikrovas?feature=guide
Ha det bäst :rock

Den skulle ju komma i somras. Verkar inte gå att använda nya läget i 720 50 fps :-/ ..måste vara en bugg.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman