Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Klass 10 antingen 16 el 32gb. Klass10 krävs för burst och time tapse 0.5sec.
Www.ebay.se
Sökord: Class 10 32gb
Typ 250kr

Har ett helt nytt sugproppsfäste till salu om du behöver ett sånt!

Tack för infon! Hittade ett class 10 32gb från komplett för en femhundring..
Iaf billigare än mediamarks 1300 spänn typ.

Tänk på att även ett class 10 minneskort kan ha olika hastigheter "läsa/skriva".

Tänk på att även ett class 10 minneskort kan ha olika hastigheter "läsa/skriva".

Jo, men 10/10 räcker för gopro. Jag har 15/15 och det enda som är segt är när den ska spara burst på minneskortet eller när man ska dra över 2 timmar time lapse från minneskortet till datorn :p

Är det någon som vet om det ens funkar att redigera 1080p på andra generationens macbook air? (4GB ram). Sitter och skall beställa en Hero 2 men inser att det kommer bli väl dyrt om jag är tvungen att inhandla en macbook pro också.. :gnissla

Är det någon som vet om det ens funkar att redigera 1080p på andra generationens macbook air? (4GB ram). Sitter och skall beställa en Hero 2 men inser att det kommer bli väl dyrt om jag är tvungen att inhandla en macbook pro också.. :gnissla

Det går, men inte bra. Körde på 6gb innan, gick knappt. Man kunde inte se filmen medans man redigerade. Köp pc! :tummenupp

Det går, men inte bra. Körde på 6gb innan, gick knappt. Man kunde inte se filmen medans man redigerade. Köp pc! :tummenupp

Sitter på en Macbook Pro och klarar lätt med att redigera.
Nu när jag vant mig med kommandon igen så kommer jag aldrig byta tillbaks till cp! Pc menade jag;-)

Går utmärkt, jag kör på en drygt 2 år gammal Macbook. Koda om till en redigeringscodec först bara så rullar det galant.

Funkar så där, men gör så här (om du har ett vettigt redigeringsprogram). Kör filerna via handbrake och gör dom typ 512x288. Klippfilmen och sen relinka rå materialet. Där efter exporterar du ut filmen till en 1080 eller större QT. Voila :)
:banana

Ska införskaffa en sån där GoPro iår, men är det Hero 2 som gäller eller? värt att lägga 1 k mer och få 2an eller vad säger ni :P ?

Ska införskaffa en sån där GoPro iår, men är det Hero 2 som gäller eller? värt att lägga 1 k mer och få 2an eller vad säger ni :P ?

Det är skillnad på dom helt klart, men jag klarade mig fint med vanliga HD:n fast 2:an är bättre.
Men om det är värt en tusing, det e ju lite individuellt :)

Alla mina rullar utom den senaste och dom tidigaste är gjorda med GoPro HD

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...