Samla alla tryckslangar...

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 955iT
Tjena!

Jag behöver lite inspirationshjälp av er här på SH vad gäller att städa upp alla tryckslangar som skall gå både hit och dit.

Jag tar ju ut vacuum/tryck till mätare, wastegate, dump ifrån spjällhuset. Det hade blivit jättesnyggt att dra en från varje, men nu måste jag ju få in luft genom dessa pipar i spjällhusen från min tomgångsmotor, vilket innebär att:

Från varje spjäll, måste jag dra en slang till en "uppsamlare". Ifrån denna till alla turbogrejorna, och en lite grövre till tomgångsmotorn (ca 10 mm invändigt mått) med en backventil.

Mitt problem är att jag inte hittar någon snygg "uppsamlare".
Funderat på att hitta nån fuelrail att dra in allt i, men jag hittar fan inget sånt. Andersson hade en profil som jag tyckte var sådär, men den skulle ju funka. Nån annan som har en idé på vart man hittar fuelrails på lösdecimeter eller har något bättre förslag.

De verkar inte kunna lösa mina problem...
Eller: De vill göra hela produkten me offert å hela skiten, så hur billigt låter det.
Jag behöver ett ämne bara...

Funtar på att fräsa en egen liten "låda" vilken jag kopplar in allt till istället...
Blir bättre att montera tomgångsmotorn direkt på den lådan, istället för att dra en massa slangar till den.

Har sett den där på Alutech, men den är inte snygg helt enkelt... men tack ändå! Uppskattar när folk engagerar sig för att hjälpa andra här på SH.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back