Samkörning Hässleholmstrakten.

tkdrille

Guest
Jupp =). De är nog väldigt olika för folk hehe.
Visst tider de är inte optimalt för att man ska kunna umgås till 100% med en familj om man jobbar som jag gör =). men jag trivs med de otroligt mycket. Som tur är min ledning bra =) jag får jobba extra hur mycket jag vill =).

Låter inte skoj att hon inte får vara ledig mer ju :(.

Kör du taxi? Det gör min tjej åxå, tidigare även jag... Jävla skitjobb med skittider och skitledning (på "vårt" bolag iaf). Tjejen kuggade tyvärr för ett par veckor sedan då hojen vägrade starta (mer om det i körkortstråden) men har ny tid på fredag. Hon tog två pass i veckan, igår och idag, på sin lediga tid för att få vara ledig fredag men fick just veta att hon bara får vara ledig just under provet...



Men kan vi försöka få ihop ett gäng och köra nästa helg ?
Den 18e juni typ vid middagstid ?
Ledig den dagen och vill ut och åka =). Så säg till om ni kan och vill =)
 

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Men kan vi försöka få ihop ett gäng och köra nästa helg ?
Den 18e juni typ vid middagstid ?
Ledig den dagen och vill ut och åka =). Så säg till om ni kan och vill =)[/QUOTE]

I dag tog mitt lilla Fjun sitt körkort så nu är vi med. !8e juni har vi inte planerat till än men Juli kan funka :rolleyes:.
 

tkdrille

Guest
Men kan vi försöka få ihop ett gäng och köra nästa helg ?
Den 18e juni typ vid middagstid ?
Ledig den dagen och vill ut och åka =). Så säg till om ni kan och vill =)

I dag tog mitt lilla Fjun sitt körkort så nu är vi med. !8e juni har vi inte planerat till än men Juli kan funka :rolleyes:.[/QUOTE]

Jag skrev fel =). men 18e är jag ledig med förhoppningsvis så jag kan köra då med =) har hittat lite fler vägar jag inte kört på innan ;)
fördelen att vara taxichaffis =) att hitta de roliga vägarna.
 

tkdrille

Guest
Okej nu får vi se lite action??

Lördag 18e
samling Ringcentralen (shell)

Tid 12.

1. Tkdrille
2.
3.
4.

Ni som kan skriv i er =)
 

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Jo jag tänkte, Du/vi kanske ska döpa om tråden till Hhm/Krstd och ha liiite tydligare planer. Åtminstone till en början. Kryllar ju av hojfolk som kör ensamma så det borde ju inte vara svårt att få ihop några stycken. Vart ska vi köra, hur fort, delmål osv?.
 

tkdrille

Guest
Jo jag tänkte, Du/vi kanske ska döpa om tråden till Hhm/Krstd och ha liiite tydligare planer. Åtminstone till en början. Kryllar ju av hojfolk som kör ensamma så det borde ju inte vara svårt att få ihop några stycken. Vart ska vi köra, hur fort, delmål osv?.

Jo precis har varit lite otydligt.

Lite halvsvårt när man inte vet vad för folk som kör, vad gillar folk? mycket krokiga så man får kämpa för att hålla sig kvar på hojjen eller rakor? Mc donalds eller fik?

Ett förslag jag har just nu är att vi utgår från hässleholm. Sen kör mot tyringe (transportsträcka)
Sen kör man upp mot norra rörum -> Sösdala (små krokiga vägar) ->Rickarum -> Nävlinge -> Vinslöv -> Gumslöv -> Ballingslöv osv.

Nere i nävlinge trakterna närmare bestämt vid bosarpssjön så finns de sjukt jobbiga vägar (70 vägar som absolut inte går att hålla med bil)

Sen är de just den saken, hur kör folket ? Jag har ju fått hänga med lite hos helsingborgare, och där har vi lite galet roligt folk =). Men de ska ju inte vara för extremt för en nybörjare heller att följa med och få de att känna sig för slöa.

Men de är bra tips.
 

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Absolut, det låter bra. Jag har bara kört i grupp två gånger, vilse och nationalrundorna trots många år i sadeln. Fick dock bra erfarenhet då det var mycket fint arrangerade rundor.
Har bott i Djurröd så jag vet vad du menar med vägarna runt Bosarpssjön :)
Vi får väl se om fler anmäler sig annars kör vi väl ändå;)
 

tkdrille

Guest
Absolut, det låter bra. Jag har bara kört i grupp två gånger, vilse och nationalrundorna trots många år i sadeln. Fick dock bra erfarenhet då det var mycket fint arrangerade rundor.
Har bott i Djurröd så jag vet vad du menar med vägarna runt Bosarpssjön :)
Vi får väl se om fler anmäler sig annars kör vi väl ändå;)

Ja klart =) senaste väderprognosen jag hörde så skulle de nog inte regna förhoppningsvis. Hoppas nån mer kan dyka upp =)
 

Ms C Hook

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -89
Väder? Vi kör på beg. racedäck och genomblöt blir man ju bara en gång :)

Btw- typ middagstid?
 
Last edited:

tkdrille

Guest
:huvet

Jag hoppar de haha. pissregnar och åskar nu ju. Så jag tror jag behåller mig lite torr idag =)
 

Ms C Hook

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -89
Ja, jo det kom ju lite för mycket regn. Sambon håller på att bli sambo på riktigt så vi försöker att valla in hennes grejor istället. Men redo att köra är vi allt som oftast.
Vi kör bortåt västkusten Helsingborg-Torekov om några dagar för lite camping om någon vill hänga på.

Asch nu skrev jag under hennes konto :huvet
 
Last edited:

tkdrille

Guest
Ja, jo det kom ju lite för mycket regn. Sambon håller på att bli sambo på riktigt så vi försöker att valla in hennes grejor istället. Men redo att köra är vi allt som oftast.
Vi kör bortåt västkusten Helsingborg-Torekov om några dagar för lite camping om någon vill hänga på.

Asch nu skrev jag under hennes konto :huvet

Nu varu lite kvinnlig eller ;)

Jag kommer jobba alla dagar nu näste vecka. eller ja nu är de så att jag kommer jobba varje dag resten av månaden. Men om någon känner för att köra nån dag efter halv 6 och de är vettigt väder så tar jag gärna ut mcn.

Efter lönehelgen ska jag försöka få tid att köra till claessons så vore kul om någon hängde på.
 

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Någon som är sugen på att köra i morgon (26/7) om vädret tillåter.
Jag utgår från Hästveda.
Har inga körplaner så det hade varit kul att komma ut med någon som
känner till en bra runda.
Ganska ny på mc så det blir lugnt tempo.
Siktar på att köra hemifrån vid 12:00-13:00 tiden.

1. Flyerflash
 

Ms C Hook

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -89
Någon som är sugen på att köra i morgon (26/7) om vädret tillåter.
Jag utgår från Hästveda.
Har inga körplaner så det hade varit kul att komma ut med någon som
känner till en bra runda.
Ganska ny på mc så det blir lugnt tempo.
Siktar på att köra hemifrån vid 12:00-13:00 tiden.

1. Flyerflash
Hej! Vi kan nog änka oss att köra en sväng hela familjen, dvs 2 hojar varav en med ett barn på på passagerarplats! Tempot bruklar vara ganska medel då, så det behöver du inte bekymra dig om. Vet dock inte om vi får ihop båda hojarna tills 12 tiden. Skriv ett PM med ditt mobilnummer så ringer vi upp när vi fått ihopp hojarna!
// MS C Hook & Mr Topchop
 

tkdrille

Guest
Nu har jag klurat ut en sjukt bra runda för den som älskar utmaningar med otroligt roliga backar =).

Så tisdag är jag ledig näste gång. Och är vädret fint så vore de ju nice om någon vill åka med.

=)

kan tyvärr inte nu söndag då jag börjar jobba 12-24. Men kanske nästa helg.
 

Ms C Hook

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -89
Nu har jag klurat ut en sjukt bra runda för den som älskar utmaningar med otroligt roliga backar =).

Så tisdag är jag ledig näste gång. Och är vädret fint så vore de ju nice om någon vill åka med.

=)

kan tyvärr inte nu söndag då jag börjar jobba 12-24. Men kanske nästa helg.


Vad hade vi gjort utan dina fina "taxirundor" :) Hoppas man får chansen att köra någon av dem också inom kort. Ska sätta ihop en hoj till innan tisdag (förhoppningsvis). Då har vi 4 st fungerande, så då blir det väl att någon av dem kan funka när man ska ut :) haha....
 

tkdrille

Guest
Vad hade vi gjort utan dina fina "taxirundor" :) Hoppas man får chansen att köra någon av dem också inom kort. Ska sätta ihop en hoj till innan tisdag (förhoppningsvis). Då har vi 4 st fungerande, så då blir det väl att någon av dem kan funka när man ska ut :) haha....

Haha, de är väl de som är positivt =) jag kör bil, snackar skit med folk och kan kolla brudar på stan och läget överallt, och samtidigt så får jag även betalt =).

Hoppas ni hinner färdigt med dem=)
körde förbi 2 hojjar idag de stod vid vägkanten de var inte ni? en kille och en tjej faktiskt :)
 

Macke-Linden

Pain is temporary......
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Skåne
Hoj
r1 -05
Nu har jag klurat ut en sjukt bra runda för den som älskar utmaningar med otroligt roliga backar =).

Så tisdag är jag ledig näste gång. Och är vädret fint så vore de ju nice om någon vill åka med.

=)

kan tyvärr inte nu söndag då jag börjar jobba 12-24. Men kanske nästa helg.



När på tisdag hade ni tänkt köra, för jag hänger gärna med en runda:)
Var och när träffas ni?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top