Samköp däck

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Det är bara en allmän fråga. Det har ju blivit poppis nu förtiden att köpa grejor ihopp. Skulle vi i R600 kanske 20-30 förare gå ihopp borde vi ju få bra priser från tex tyskland. Om varje gubbe lovar att köpa tex 5 däck var. Sen får man väl ordna så lastbilen stannar i tex Malmö Gtb Linköping STH typ...

skyfarter skrev:
Det är väl bara att beställa härifrån http://www.mynetmoto.com/

Så får man det billigt och direkt till dörren
En uppsättning Metz slicks går på 281€=2530SEK (inkl moms, exkl frakt) där. Frakt 22€ för upp till 3 set. Så om man köper 3 uppsättningar blir det ca 2600 per uppsättning. Det är ju helt OK!

stavgren skrev:
En uppsättning Metz slicks går på 281€=2530SEK (inkl moms, exkl frakt) där. Frakt 22€ för upp till 3 set. Så om man köper 3 uppsättningar blir det ca 2600 per uppsättning. Det är ju helt OK!

Jo visst är det det men om vi beställer 100 däck kanske det går att göra mer?

hermes skrev:
nu har jag beställt 3st däck men hur sker betallningen, jag trodde man skulle fåskriva in sitt kort nr, men så blev det ju inte. min tyska är inte nå vidare. behöver lite hjälp.

Du betalar i förskott.
På fakturan du får som PDF finns deras kontouppgifter, när du betalat och de verifierat insättningen så skickar de däcken.

69:an skrev:
Du betalar i förskott.
På fakturan du får som PDF finns deras kontouppgifter, när du betalat och de verifierat insättningen så skickar de däcken.
ja, då får man gå till banken och betala in, hoppas banken hjälper en så det blir rätt.

Japp det är helt klart prisvärt at beställa från das Vaterland! En uppsättning Michelin Pilot Power 180 + 120 däck går på 2490:- pistoler inkl frakt från den sajt jag hittade. Då betalar man med Visa!!

JB

ecce skrev:
Det är bara en allmän fråga. Det har ju blivit poppis nu förtiden att köpa grejor ihopp. Skulle vi i R600 kanske 20-30 förare gå ihopp borde vi ju få bra priser från tex tyskland...

Intresserad om det köps Pirelli och priset blir bra. Vem tar tag i att kolla upp priser?

:)

Jag köper gärna 15 uppsättningar.... märke spelar mindre roll - priset känns viktigare !

Jas-95 skrev:
Japp det är helt klart prisvärt at beställa från das Vaterland! En uppsättning Michelin Pilot Power 180 + 120 däck går på 2490:- pistoler inkl frakt från den sajt jag hittade. Då betalar man med Visa!!

JB

Vilken sajt var det?

Strandelin skrev:
:skrämd

15 uppsättningar!!!???

Till en rookiesäsong?

Jag gillar din satsning, grabben. :tummenupp

det e ju typ 10 rejs i SM / SO

o om dom inte går åt kan man sälja dom. sålde en uppsättning 120/180 super corsa som var körda 3 timmar på bana - dvs helt slut på sidorna - till en gatmupp för 800....

Webspy skrev:
det e ju typ 10 rejs i SM / SO

Mmmm, du har rätt, jag var lite snabb med mitt inlägg, ska man köra alla tävlingar går det åt däck.

:rodnar

Webspy skrev:
o om dom inte går åt kan man sälja dom. sålde en uppsättning 120/180 super corsa som var körda 3 timmar på bana - dvs helt slut på sidorna - till en gatmupp för 800....

800 för ett sätt var inte dyrt även om du nött slut på kanterna.

:)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...