Sambon klarade hojlappen idag!

Mogge70 skrev:
Fan, vad glad man blir. :banana

Många dagar och månaders slit med övningskörning är ätligen över.

Dessutom lagom till Lelle-träffen, kan det blir bättre!!!

Jjjjjjiiiiiiippppppppppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :yoparty
Tror att det var din tjej..? som missa sin första uppkörning, när jag klarade lappen 26e maj?? -kändes trisst att hon va den enda som missa...men kul att hon grejja det denna gången! Hälsa från micke

IronMike skrev:
Tror att det var din tjej..? som missa sin första uppkörning, när jag klarade lappen 26e maj?? -kändes trisst att hon va den enda som missa...men kul att hon grejja det denna gången! Hälsa från micke

Tack det ska jag göra.
Hon körde upp på morgonen den 26:e på Barkarby och missade, måste vara samma.
Har du också gått på Jarla?
Kan du tänka dig att hon fick samma inspektör igen!!!!
Men hon klarade det galant. :tummenupp

Grattis till ditt kort också!! I efterhand, men bättre sent än aldrig. :)

Fnutten skrev:
Verkar vara inne att köpa Retta just nu :hihi

Lutar mer åt en Blade från 94-97... Något att pilla på i garaget i vinter.

Jag hade en Blade -97 för några år sen, mycket trevlig hoj.
Körde Gälleråsen med den och det var riktigt roligt.

Hoppas du hittar något bra exemplar. :tummenupp

Jag är besviken på att ni inte åker med till Lelles. :fatta!
Men det tar vi igen senare i sommar. :fyllisar

cool_jocke skrev:
bara och gratta jag körde upp idag ja oxå men kuggade,, han sa att ja inte hadde tillräcklig kontroll över hojjen :va
gjorde krypkörningen med en triumph speed triple -05
och i vändningen så va svängradien för stor även fast jag körde med styrstoppet i hela vägen runt apsakta och när jag sa åt honom att prova själv med min hoj va han bara grymt grining och sa "vaför ska jag köra på en kunds motorcykel det är väl onödigt"
och jag lovar det var teoretiskt omöjligt att klara det oxå!!!!
jävla apa säger jag....

Det går nog på den hojen alla säger det är fan omöjligt med min hoj.. Kom ner till banan. Om jag är där så kan jag visa med din hoj om det är möjligt.
Mvh GT4-R Ansans.

www.GT4-R.com

Last edited:
Det var bättre förr.. mäta hojens styrradie och plus'a på 10-20cm eller vad det nu var.

robeen skrev:
Det var bättre förr.. mäta hojens styrradie och plus'a på 10-20cm eller vad det nu var.

Det är mycket bättre nu mycket bättre att krypkörn pågår en längre sträcka. fotar man en gång eller kommer lite utanför linjen så har det ingen betydelse om resten var ok.

Har haft 57 st prov fram till idag och detta med noll kugg :tummenupp å andra sidan förra säsongen hade jag 143st prov med 5 kugg:)

GT4-R skrev:
Det är mycket bättre nu mycket bättre att krypkörn pågår en längre sträcka. fotar man en gång eller kommer lite utanför linjen så har det ingen betydelse om resten var ok.

Har haft 57 st prov fram till idag och detta med noll kugg :tummenupp å andra sidan förra säsongen hade jag 143st prov med 5 kugg:)

jag fick då faan inte sätta ner foten och absolut inte köra över linjen om ja vetat de hade de varit en annan sak skulle va kul och se någon som kör banan till yrket köra med en speed triple..
( lånade hojjen på lingvalls )
ok att han kuggade mej men han har ingen anledning att vara så jävla tvär och behandla mej som en värdelös människa :mad:
det är ju trots allt ett service yrke precis som ditt...

Här i stan är det EN körskole lärare som har anmält samma VV inspektör flera gånger för att han kuggar folk utan goda orsaker, alla andra körskolelärare i stan håller med, men är för fega för att anmäla honom, även om en kuggning är uppenbart felaktig.

ÅAS så får ju körskolorna sälja några lektioner till till varje stackars kuggade elev, så dom kanske har vinstintresse i saken?

VV inspektören är välkänd och fruktad av alla körkortsaspiranter, men han kanske är hunsad hemma, därav den taskiga attityden till nervösa människor som han har makt över.

Jag har lyckligtvis bara kört upp för bilkortet med honom, och det gick bra!
(var tvungen att lägga till det för att slippa frågor om hur många gånger han har kuggat mig)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park