Jimmy.F
Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gaahh.. Kredit- och exekutionsrätt, kan du inte ha det här problemet efter nästa höst när jag har läst den kursen istället...
Minns jag rätt från ovan nämnde introkurs så finns det nån form av uppskov i exekutionsrätten som ska gälla direkt mot borgenärerna. Har jag rätt ställs säkert krav på ditt leverne under tiden (du kan inte skita i en räkning men åka på weekendresor alltså) men det håller dig från fogden och reder sig på sikt.
Men nu börjar frågorna bli för tricky för att svara på i huvet..
Jag har tenta på måndag, och är rätt körd tills dess. Men om du PMar mig på måndag, så lovar jag att donera en timme på att gå igenom lite böcker och gräva lagtext så att du har någon grund om du vill gå vidare till en jurist (1800/h är billigare än 50% av allt du har). Jag kan inte lova att jag varken hittar nåt, eller att det stämmer. Men jag kan donera ett försök!
Börja med att ring ditt FB och kolla rättsförsäkringen!
Sant.. Men vaffan, hur får de det till tvist?
Om du vill, skicka med en så enkel som möjligt förklaring över vad som hänt och vad som gällt med försäkringar och så, så kan jag ljuga om att du är min bästa vän och fråga en lärare i juridik om guidelines.
Nu måste jag sova... God natt
Tack!! Har redan pratat med försäkringsbolaget och de betaler inte för tvister innom familjen vilket detta är!! Har råd att betala så de är inte där skon klämmer men det suget att betala för saker jag gärna hade sålt istället!! Har inte så stor användning av 2 bilar, ett hus, ett landställe, en båt och allt annat skit man har tillsammans!! Är så fruktansvärt frustrerad just nu!! Käns ändå ok att allt jag betalar tillfaller min son och inte hennes syrra eller mamma och pappa!! Hade ju varit ännu värre!!!