Samåkningstråden

Imorgon kl. 12:00 börjar den årliga Maj-kortegen i E-tuna :)

Det kanske vore något!? Visst startar den runt Vilsta någonstans, och slutar ute vid Gröndal (mina enduro-krokar...). Iofs är det arbetsdag inför sextimmars, just därute (på endurospåret) imorgon, som jag tänkte ducka för. :D

Det kan nog bli en del tråkningar om jag dyker upp i gimpsuit och äter glass.. :hihi

/J
 
Det kanske vore något!? Visst startar den runt Vilsta någonstans, och slutar ute vid Gröndal (mina enduro-krokar...). Iofs är det arbetsdag inför sextimmars, just därute (på endurospåret) imorgon, som jag tänkte ducka för. :D

Det kan nog bli en del tråkningar om jag dyker upp i gimpsuit och äter glass.. :hihi

/J
Stämmer bra det, eftersom jag flyttade hit har jag egentligen ingen aning om vart den börjar och vart de slutar... men i Vilsta börjar det iaf, men vet inte exakt vart. Jag har råkat bli medbjuden till något MC-gäng här i Tuna och dessutom lovat en kompis att skjutsa honom imorgon..
Han är lite skraj för att åka hoj, har endast åkt med någon gång och då bakpå en "tuck-tuck" :tummenupp

Kan ju bli gaaaanska kuuuuul :hihi
 
:hej efter påtryckningar från SGM ;) Kanske ja som nykomling oxå kan hänga på en sväng på sönda, bara för & "presentera mig" innan ja försvinner ur landet :p kan inte bestämma nått just precis nu, men ja kikar in här å ser om de e någe på gång om ja har möjlighet på sönda :)
 
Hur långt?? Kan man haka på?

Min tanke var Vaxholm och då är det nog för långt för herrn, dock så visar SMHI regn medans dom andra visar uppehåll, hur f..n ska man kunna bestämma något när det är så osäkert.
Jag åker till OKQ8 ute på Hälla till kl 11.00 om det är upphåll så får vi se!
 
Kom precis hem från en toppentur med JD och Hejje. Det vart österut på riktigt fina vägar, solsken hela tiden, men det krävdes dock lite planering för att komma hem utan regn. Nåt enstaka stänk på kåpglaset. Imorgon blir det tvätt för hela slanten.:yoparty
 

Bifogat

  • SH.jpg
    SH.jpg
    72.7 KB · Visningar: 57
Last edited:
Min tanke var Vaxholm och då är det nog för långt för herrn, dock så visar SMHI regn medans dom andra visar uppehåll, hur f..n ska man kunna bestämma något när det är så osäkert.
Jag åker till OKQ8 ute på Hälla till kl 11.00 om det är upphåll så får vi se!

Då tar jag ett var runt bensinstation och sen hem... :D
 
Kom precis hem från en toppentur med JD och Hejje. Det vart österut på riktigt fina vägar, solsken hela tiden, men det krävdes dock lite planering för att komma hem utan regn. Nåt enstaka stänk på kåpglaset. Imorgon blir det tvätt för hela slanten.:yoparty

Jepp var en kanondag, finfin hojåkning och avslut med posörsallad i solen på kajfiket, inte fel :tummenupp

Hoppas på finväder imorgon också, då möter jag upp vid ok/q8 hälla :yoparty
 
Jepp var en kanondag, finfin hojåkning och avslut med posörsallad i solen på kajfiket, inte fel :tummenupp

Hoppas på finväder imorgon också, då möter jag upp vid ok/q8 hälla :yoparty

Här kom det en liten skur på morgonen, men det verkar som det ändå skall vara hyffsat mot Tokholm ? Jag tar mig in ialla fall, kommer ingen mer så slurpar jag i mig en milkshake o åker hem.
 
Jag skjuter lite på min medåkning med er grabbar ;) Min TLR behöver ett nytt drivpaket (akut), den rullar nada mil innan jag har bytt... än så länge är det inte beställt, åker på semester i slutet på nästa vecka så hon får nog stå ett par-tre veckor innan byte :(
Det suger men båda dreven och kedjan är i skräck-skick, törs fan!!
 
Missade dagens åktur med aRWe i spetsen :huvet :gnissla då jag tyckte vädret såg dåligt ut vid 9, somnade om och vaknade försent och såg att vädret var bra :näsblod ..

Därför tänkte ev. jag och Hard Grit åka på en mindre söndagstur, ingen rutt är spikad, men det kan vi ju lösa på plats vi som dyker upp.. Siktar på att ses ungefär vid 16.00 nånstans i v-ås, och utgå därifrån. Någon som vill haka på?

Skriv här så kommer vi överrens om mötesplats och exakt tid..
 
Missade dagens åktur med aRWe i spetsen :huvet :gnissla då jag tyckte vädret såg dåligt ut vid 9, somnade om och vaknade försent och såg att vädret var bra :näsblod ..

Därför tänkte ev. jag och Hard Grit åka på en mindre söndagstur, ingen rutt är spikad, men det kan vi ju lösa på plats vi som dyker upp.. Siktar på att ses ungefär vid 16.00 nånstans i v-ås, och utgå därifrån. Någon som vill haka på?

Skriv här så kommer vi överrens om mötesplats och exakt tid..

Jag lägger en isblåsa på min fotjäkel...och det kanske blir en liten tvätt på Millen.. :slicka
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top