Samåkning till Knixkurs i Järfälla imorgon? (utgår frånNorra sidan om Sthlm)

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Hej,

Tänkte troligtvis dra till SMC Knixkurs på Järfälla imorgon för att lära mig lite mer och ha trevligt med likasinnade.

Jag bor och utgår ifrån Åkersberga runt 16.30 tiden imorgon och jag undrar om det är någon som tänkt dra dit också så kan man mötas upp någonstans och samåka en bit?

Jag tänkte åka dit. Men jag åker ända från Värmdö så lite fel håll =) Möts gärna upp och tar en tur innan. Fast jag tänkte nog vara där senast 16.30. Förra året var man tvungen att vara där nästan 2h innan för att få plats. Dock vet jag inte hur det är i år.

Jäkligt sugen men beror helt på vädret, ingen lust alls att börja knixsäsongen med regnåka och halvdant bakdäck... Sen ska det minsann bli lite gott käk o dricka ikväll så fick man se hur det sluta :tummenupp Måste iväg o köpa mig en dräger.

Jag tänkte åka dit. Men jag åker ända från Värmdö så lite fel håll =) Möts gärna upp och tar en tur innan. Fast jag tänkte nog vara där senast 16.30. Förra året var man tvungen att vara där nästan 2h innan för att få plats. Dock vet jag inte hur det är i år.

Men kan du inte åka över rindö/vaxholm då? Vi kan annars åka innan eller mötas typ vid motorvägspåfarten/avfarten någonstans.

Okej man måste vara där så lång tid innan alltså? Första gången för mig så jag har ingen aning, men jag gissar att det är bättre att va lite tidig än att inte få plats alls!!

Men kan du inte åka över rindö/vaxholm då? Vi kan annars åka innan eller mötas typ vid motorvägspåfarten/avfarten någonstans.

Okej man måste vara där så lång tid innan alltså? Första gången för mig så jag har ingen aning, men jag gissar att det är bättre att va lite tidig än att inte få plats alls!!

Jo men det skulle vi kunna göra typ ses vid vaxholm 15 sen köra 1h och åka till knixen. Där man får vila 2h innan det börjar ? :)

Jo men det skulle vi kunna göra typ ses vid vaxholm 15 sen köra 1h och åka till knixen. Där man får vila 2h innan det börjar ? :)

Jepp!! Låter bra, Vi kan hålla det lite öppet och höras av runt 13 tiden im och stämma av.. Förhoppningsvis blir vi några fler också.

Men du kommer köra ifrån mig.. Får inte köra så fort med min hoj, den är inte inkörd ännu.. Men man får vänta in varandra i värsta fall!

Jepp!! Låter bra, Vi kan hålla det lite öppet och höras av runt 13 tiden im och stämma av.. Förhoppningsvis blir vi några fler också.

Men du kommer köra ifrån mig.. Får inte köra så fort med min hoj, den är inte inkörd ännu.. Men man får vänta in varandra i värsta fall!

A det låter bra vi hörs av imorgon innan.
Vi tar det lugnt ut =) Självklart väntar vi in vid varje korsning!

Jäkligt sugen men beror helt på vädret, ingen lust alls att börja knixsäsongen med regnåka och halvdant bakdäck... Sen ska det minsann bli lite gott käk o dricka ikväll så fick man se hur det sluta :tummenupp Måste iväg o köpa mig en dräger.

Åker du med oss idag eller?

Nä tyvärr, blir till att olja in stället istället, alltså inte i stället. Men men de var jäkligt goda o inte sötsliskig, smaka sommar...

548951.jpg

Får se om jag åker dit nu när det är sånt här väder. Blir iaf ingen körning innan. Utan isåfall drar jag direkt dit.

Får se om jag åker dit nu när det är sånt här väder. Blir iaf ingen körning innan. Utan isåfall drar jag direkt dit.

Tjenare, Jag stannar hemma idag hursom helst.!! Måste kolla med försäkringsbolaget vad som gäller först.

Men nästa Söndag (22/5) åker jag nog om vädret tillåter. ´Vi kan styra en gemensam åkning då:)

Tjenare, Jag stannar hemma idag hursom helst.!! Måste kolla med försäkringsbolaget vad som gäller först.

Men nästa Söndag (22/5) åker jag nog om vädret tillåter. ´Vi kan styra en gemensam åkning då:)

A jag kommer nog också stanna hemma det verkar inte torka upp någe bra. Det kan vi göra jag hade tänkt att åka på knix i Järfälla =)

Tjenare,

22 maj och 5 Juni är närmast. Jag kan inte åka den 22:a men däremot tänkte jag knixa den 5:e juni och styr gärna en samåkning då.
Åker du med då?

Jag kommer nog försöka både den 22 och 5.
Sen hänger det väl mest på vilket väder det blir:tummenupp

Jag kommer nog försöka både den 22 och 5.
Sen hänger det väl mest på vilket väder det blir:tummenupp

Bra bra.. Jag kan dock inte den 22:a somsagt.
Huserar du på Norra sidan stan så att man kan mötas på ett bra ställe och åka gemensamt?

Bra bra.. Jag kan dock inte den 22:a somsagt.
Huserar du på Norra sidan stan så att man kan mötas på ett bra ställe och åka gemensamt?

Såg att du bodde i Gustavsberg.. Då är nog ingen samåkning aktuell.

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...