Samåkning Skövde

Hela gänget vid Idas brygga, tyvärr va jag inte vaken i tid så jag åkte typ andra hållet...
sh1-1.jpg
 
riktigt go tur!
morgan, upp med bilder på kalsong-farfar, sikken sköning.

Ja det var en riktigt skön tur!
Tack för att ni fick med mig på en runda, välbehövlig själavård emellan garagebygget! :)

Efter turen blev det hojvård & persedelvård, så nu är allt skinande blankt igen & redo för en ny tur! :)

Kvällen har avslutats med att se på WSBK race 1 & 2, SS600 & STK 1000. Vilken dag & vilken midsommarhelg!!

Här kommer bilden på den snygge gammelgubben! =)
 

Bifogat

  • 26677_400571484093_549344093_4406041_3021299_n.jpg
    26677_400571484093_549344093_4406041_3021299_n.jpg
    66.6 KB · Visningar: 67
Last edited:
va ute på en 9 mil lång tur igår och plågade gamla bettan lite.
sen skulle jag till besiktningen idag, kom på halvvägs att jag hade miniskylten på... hem å skruva på stor-skylten, när jag startade hojen igen så var den lite seg att dra runt startmotorn, men den gick igång.
ställde mig och väntade nere vid besiktningen, tändningen av, gubben vinkar in mig, vrrrvrrrvrrr........ stendöd hoj.
hade kräm nog kvar för att få fram en ljusbild iaf, gubben körde runt lite å skällde på mig för jag inte hade reggat om hojen till fulleffekt, men eftersom det inte va nån på stationen som hade berhörighet att regbesiktiga hojar, så kunde han inte skriva ett föreläggande.

på vägen hem, efter att jag sprungit igån hojen naturligtvis, så dog först instrumentpanelen, sen hoppade den igång igen, för att sedan stendö.
när jag tände bromsljuset så gick varvräknaren ner till noll, och tillbaka igen när jag släppte bromsen, men sedan stendog den också. 100 meter hemmifrån så hostade hojen till ett par gånger, men kom igng igen.
sen var det stendött när ja försökte starta igen.


batteriet är ca 3 år gammalt, körde mkt lite förra säsongen men laddade upp det i våras.
innan idag var det inga problem med att starta.

tvättade den grundligt i söndags, om det kan ha kommit in fukt nånstans?
men hade inga problemas att starta efteråt

när jag bytte regplåten så fipplade jag mot sladdarna till blinkers ibak, som har strewlat och glappat tidigare, kan det ha orsakat att instrumentpanelen muppade och att den drog ur batteriet?

laddade batteriet fullt nu i eftermiddags och mätte på det efter ca 5 timmar och det gav ca 12.8V, satte i det i hojen, inga problem att starta, och när jag mätte över polerna på lite drygt tomgång så visade den ca 13.8V. ska det vara så lågt eller börjar generator ge sig?

kontakten till likriktaren under batteriet hade nån sabbat låsklacken på, kan det ha gjort att det muppade? fyllde den med korrisionslösare och skyddssprej innan jag satte tillbaka den igen (lät det torka först om nån tänkte anmärka :D)

nån som har nåra ideer?

ska ju göra mig av med den nu så det är lite röv att alla fel kommer samtidigt
 
Sålt R6:an nu och är på jakt efter en Supermotard för lite lek..mm. Nån som har något tips på vad man ska leta efter? vill ha en som det inte är så tajta service intervaller på, ska kunna åka några mil på den utan att man blir sönder skakad. Nått som håller :). Pris runt 30-50k, motor blir väl 600+ Tack på förhand :D
 
Last edited:
Sålt R6:an nu och är på jakt efter en Supermotard för lite lek..mm. Nån som har något tips på vad man ska leta efter? vill ha en som det inte är så tajta service intervaller på, ska kunna åka några mil på den utan att man blir sönder skakad. Nått som håller :). Pris runt 30-50k, motor blir väl 600+ Tack på förhand :D

i got the perfect toy for you my friend :tummenupp
 
Ja det skulle kunna vara något, dock är det lite för mycket dekaler på den för min smak :P sen får man väl kicka ihjäl sig? :D. Kollat på en 690 smr ser knepigt ut med utblåsen sen "ank näbben" och smcn för dyr :P

kicka ? det är ju elstart =)

dekaler kan man ju alltid ta bort =)
 
Sålt R6:an nu och är på jakt efter en Supermotard för lite lek..mm. Nån som har något tips på vad man ska leta efter? vill ha en som det inte är så tajta service intervaller på, ska kunna åka några mil på den utan att man blir sönder skakad. Nått som håller :). Pris runt 30-50k, motor blir väl 600+ Tack på förhand :D
vad fick du för den? svårsåld?
 
Sålt R6:an nu och är på jakt efter en Supermotard för lite lek..mm. Nån som har något tips på vad man ska leta efter? vill ha en som det inte är så tajta service intervaller på, ska kunna åka några mil på den utan att man blir sönder skakad. Nått som håller :). Pris runt 30-50k, motor blir väl 600+ Tack på förhand :D

Slappa här på forumet har en KTM motard till salu, nyrenoverad vad jag vet!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top