Samåkning Skövde

Hade vart skitskoj, men faktum är att jag körde hem min zx12r i förrgår och jag frös som en kuk HELA vägen hem. Hade det vart lite varmare hade du kunnat räkna med mig....

Hoppas Holmberg fick lite dåligt samvete nu :D Synd att vi inte fick det hela på film när dom försökte putta igång min lilla baby.... Tackar grabbar för den ALLTID GODA SERVICE NI LEVERERAR PÅ MC KOMPANIET..... Därav jag kommer komma tillbaks o handla.....:yoparty

va ute och åkte grusväg med 250:in i onsdags.. fan vad gott väder det var.. lite kallt dock. men vad fan.. sen måste jag ju säga att 2-takt i skövdes viadukter regerar.. hihi

Ja det kanske är så att det är för kallt,,,, men va fan... e det ok väder och ligger på rätt sidan nollan så tar jag nog en tur iallafall.... måste få köra av sig lite:tummenupp

va ute och åkte grusväg med 250:in i onsdags.. fan vad gott väder det var.. lite kallt dock. men vad fan.. sen måste jag ju säga att 2-takt i skövdes viadukter regerar.. hihi

outlaw??:yoparty va det dej jag mötte på en ktm när du va påväg uppför strupen till billingehus? jag sprang nerför..... sedan såg jag samma hoj puttrandes på norrmalm!

hur funkar det att köra på asfalt med dom däcken? har varit sugen på att börja köra enduro men för att slippa köpa kärra, kunna köra den för egen maskin typ till kråkeberget eller närmsta skogsstig? funkar det?

outlaw??:yoparty va det dej jag mötte på en ktm när du va påväg uppför strupen till billingehus? jag sprang nerför..... sedan såg jag samma hoj puttrandes på norrmalm!

hur funkar det att köra på asfalt med dom däcken? har varit sugen på att börja köra enduro men för att slippa köpa kärra, kunna köra den för egen maskin typ till kråkeberget eller närmsta skogsstig? funkar det?

har inget minne av norrmalm åker dock honda en 92:A .åkte lerdalavägen upp på baksidan berget.
funkar bra att åka asfalt med däcken men det sliter.

men för kortaste vägen till kråk så funkar det.. och det är riktigt kul att svänga in på lite grusvägar här och där.

tycker defenitivt att du ska köpa enduro.. köp min .. den är billig nu..
e-reggad bra skick .. 10 papp . :yoparty

hade det inte varit minus idag så skulle man ju tagit sig en tur..

men glöm ej gott folk.. långkallingar är att rekomendera vid utflykter

Var brukar ni kränga på bildäck här i skövdetrakten? Jag har beställt ett gäng från däckonline och ska montera dem snart. Kollade med blikstorp och de skulle ha ungefär 100/däck och skrotfrag vid gamla flygfältet skulle ta 150/däck. Någon som känner till ett billigare ställe?

MVH Niclas

Var brukar ni kränga på bildäck här i skövdetrakten? Jag har beställt ett gäng från däckonline och ska montera dem snart. Kollade med blikstorp och de skulle ha ungefär 100/däck och skrotfrag vid gamla flygfältet skulle ta 150/däck. Någon som känner till ett billigare ställe?

MVH Niclas

Du har ju vianor och euromaster på mariesjö, men även bullens och skövde bilringar, däremot tveksam om dom är billigare än 100-150 kr/däck. Tveksamt, men kolla.

Du har ju vianor och euromaster på mariesjö, men även bullens och skövde bilringar, däremot tveksam om dom är billigare än 100-150 kr/däck. Tveksamt, men kolla.

"riktiga" däckfirmor brukar ta hutlösa priser när man inte har köpt däcken där för att de inte ska löna sig att köpa någon annanstans. tråkigt men sant.

"riktiga" däckfirmor brukar ta hutlösa priser när man inte har köpt däcken där för att de inte ska löna sig att köpa någon annanstans. tråkigt men sant.

100-150 kr däcket. är inte dyrt..eller jag det kanske inte är optimalt men det är ungefär vad det kostar..tyvärr. sen får man ju faktiskt kolla va det kostar att åka dit där det är skitbilligt också..vianor i värsås är ju billiga tror dom ligger på ca 150/däck. men det kostar ju att åka dit..blixstorp för en 100 är ju inte ens något att gnälla om..400 spänn för att kränga däck där dom inte fåt sälja däcken själva är ju bara att tacka och ta emot.

100-150 kr däcket. är inte dyrt..eller jag det kanske inte är optimalt men det är ungefär vad det kostar..tyvärr. sen får man ju faktiskt kolla va det kostar att åka dit där det är skitbilligt också..vianor i värsås är ju billiga tror dom ligger på ca 150/däck. men det kostar ju att åka dit..blixstorp för en 100 är ju inte ens något att gnälla om..400 spänn för att kränga däck där dom inte fåt sälja däcken själva är ju bara att tacka och ta emot.

Jag tycker inte det är dyrt. jag bara undra ifall någon kände till något billigare ställe :tungan

Idag kändes det som våren är nära! :banana

Några grader varmare och gruset bortsopat så är det bra.

Vilka är det som har tänkt köra på kullen 15-16 juli? Det är väl då nån gång som jag äntligen är klar med hojen så den är redo för en ny krasch. :rolleyes:

/Linus

Fick igång leksaken idag, den behövde lite pyssel men sen gick den hur bra som helst.
Blev några mil men det var kallt. :D

Imorse när jag gick till arbetet strax efter 08.00 såg jag en Broadway-maskin körandes i stan! :cool:

Någon här som ska köra på Kinnekulle 18:e maj? Vi är drygt 6 pers från
Mariestad som ska dit. Suget är ganska påtagligt nu efter ett par turer
sista veckorna. Ha en bra vår allihop :) !

Någon här som ska köra på Kinnekulle 18:e maj? Vi är drygt 6 pers från
Mariestad som ska dit. Suget är ganska påtagligt nu efter ett par turer
sista veckorna. Ha en bra vår allihop :) !

Det lär väl bli endel då, hoppas bara på bra väder så lär det bli fullt (blir nog d ändå). Finns dock nåra platser kvar enligt hemsidan. Själv kommer ja nog vänta å se hur vädret blir, brukar alltid bli nån plats över om man åker dit, får hoppas bara att det inte blir i snabb :D

Imon bär det av för att montera fälgstrips på nya hojen å om vädret tillåter så blir det nog premiär turen imon :yoparty

Snart dags för min lilla dunderkisse att åka in på besiktning. Tänkte bara kolla om någon har ett originalsystem liggandes som kan passa och är villig att låna/hyra ut detta för en dag?

MVH Niclas

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...