Samåkning Skövde

pini skrev:
ja men min va ju inte ens närheten av 299 de känns ju kasst kommer ju bli retad i vinter
nån som har länken till den sidan där dom har alla sporthojar prestanda å tekniska data

Kolla drevningen, däcksdimensionerna, gear ration & för in dem i detta diagrammet. Då ser du hastigheten på varje växel.
(Byt namn till .xls)

Bifogat

Last edited:
X-up skrev:
För övrigt. Digitala mätare på sporthojar går bara till 299, däremot kan hojen fortsätta dra utan att det syns på mätaren.

Vänligen, farfar X-up

Är medveten om att den bara går till 299, men mätaren stod som sagt inte på det ens... står ju när man startar hojen 288 står det ju heller en komination av 88 och 00. så det var inget nytt. 296-292 pendlade jag mellan jarfall... ää, kvittar väl nu om det skrivs i den, är ju ändå inte någon direkt tid till åkning längre.

Kommer förbi med mc-stödet imorrn humanyt.. hoppas du vet att det är jag som lånat det i tre veckor :tummenupp

mvh /Elias

Tellet skrev:
Kommer förbi med mc-stödet imorrn humanyt.. hoppas du vet att det är jag som lånat det i tre veckor :tummenupp

mvh /Elias

humm, jo jag fick ju reda på det idag som sagt... :fatta!

Vaektra skrev:
Tack tack alla mina schyssta handledare :Bugar :Bugar nu är det över å jag ska klara mig själv :3freak

- Morgan extra stort tack till dig för din superhjälp :tummenupp
:banana GRATTIS GRATTIS..
Måste kännas helt underbart nu,
MVH tjockisen :)

Vaektra skrev:
Tack tack alla mina schyssta handledare :Bugar :Bugar nu är det över å jag ska klara mig själv :3freak

Grattis!

Förhoppningsvis har jag gjort samma sak nästa säsong.

Hur funkar detta med handledare? Om man är godkänd som handledare, får man övningsköra med vem som helst då (som har körtillstånd) eller söks tillståndet för en viss person?

Last edited:
handledaren måste väl vara godkänd.. dvs skicka in ett papper / handledare

hur känns det när kopplingen slirar? tyckte hojen kändes mkt skum förut när ja åkte hem.. eller så va det den enoorma blåsten eller nått som lurade mig.. hörde inget för jag hade öronproppar också

Keiser Soze skrev:
Grattis Grattis!

Förhoppningsvis har jag gjort samma sak nästa säsong.

Då är det du och jag som är bromsklossar och håller ordning på fartdårarna :pannkyss

Jag kommer dock inte att börja i skövde körskola utan i Mariestad. Hoppas verkligen att de har en lämplig hoj som jag når ner på :brinnerup Vill inte köra upp med min. :3freak

Last edited:
heimdal skrev:

Jo det har jag koll på, men gäller godkännandet för ALLA som övningskör och har fått körkortstillstånd? T.ex: Om du är godkänd handledare, får du då övningsköra med vem som helst som har kökortstillstånd?

heimdal skrev:

hur känns det när kopplingen slirar? tyckte hojen kändes mkt skum förut när ja åkte hem.. eller så va det den enoorma blåsten eller nått som lurade mig.. hörde inget för jag hade öronproppar också

...eller så var det för att du var trött olch det bara var 10 grader ute... Så du kom hem hel iaf :tummenupp Alltid trevligt med lite oväntat besök :)

ma-jkpg skrev:
...eller så var det för att du var trött olch det bara var 10 grader ute... Så du kom hem hel iaf :tummenupp Alltid trevligt med lite oväntat besök :)

kan ju berott på det med.. kände mig bra mosig (nej lena det står inte mossig) i skallen när ja kom hem.. :3freak
men 45 minuter inkl ett lite längre splash&go i tidaholm, å en felkörning på nåra km (oväntat :rolleyes:) ser jag som en ganska bra tid

Vaektra skrev:

Grattis till körlappen :tummenupp då är det bara sätta igång med bakhjulsåkaträningen då, 18.30 G:a flygplatsen idag :7peta

Vaektra skrev:
Japp nu är det bakhjulsåkandet som är prio ett,... fast inte just ikväll för jag ska kolla på TV :rolleyes:

åsså inte glömma de obligatoriska rökutvecklingsövningarna

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...