Samåkning Skövde

vill med åka på måndag, men då mitt bakdäck är lite för dåligt för att köra på bana tror jag så har jag beställt ett nytt, men får kanske det på fredag, annars måndag morgon, surt! blev michelin pilot race har jag för mej det heter. får väl se, ska väl ändå ta ledigt på måndag och åka med ifrån ryd ner och kolla lite åtminstånde... tror ni den finns chans annars att få åka när man är där nere? :)

X-up skrev:
Hmm, funderar på att ringa & kolla om jag kan få en plats. Sitter ju dock ett blahrgigt sport/touringdäck alá Michelin Pilot Road bak på R6:an, men det får duga. Står inte ut med att stå & se på. :(

Du kan göret :tummenupp

Nu när R6:an är kraschad en gång redan så behöver du ju inte vara orolig över att dra omkull, bara ge full diweckt :)

Har ni däcksproblem?

Mycket däcksnack nu. Jag har just beställd flera uppsättningar däck (för hela sommaren). Om någon har behov av däck så har jag en uppsättning Metzler M1 över. Hör av er om ni är i akut behov av däck.
Wozny

freddwo skrev:
Mycket däcksnack nu. Jag har just beställd flera uppsättningar däck (för hela sommaren). Om någon har behov av däck så har jag en uppsättning Metzler M1 över. Hör av er om ni är i akut behov av däck.
Wozny

kunde du inte sagt det för ett dygn sen... vilka dimisioner och pris?

Slappa skrev:
Hmm min hoj låter ca 113 db på tomgång, nån som testat och köra med tex Mille el liknande hojar och race/sliponsystem ? På Kinnekulle alltså, är dom hårda på ljudkraven ?

Lite skillnad på en radfyra och en en/tvåcylindrig motor i ljud :va

Jörgen körde sv:n med slip on, inga problem. Brummade gött :yoparty

Nej de är inte hårda på ljudkraven.

Däck

HumAnyt skrev:
kunde du inte sagt det för ett dygn sen... vilka dimisioner och pris?

120/70 ZR17 (58W)TL Sportec M-1= 1100kr

190/50 ZR17 (73W) TL Sportec M-1= 1450 kr

Däck är en förbrukningsvara. Som mycket annat.
Wozny

freddwo skrev:
120/70 ZR17 (58W)TL Sportec M-1= 1100kr

190/50 ZR17 (73W) TL Sportec M-1= 1450 kr

Däck är en förbrukningsvara. Som mycket annat.
Wozny

jo det är ju det. men behöver igentligen bara bakdäcket nu, känns lite dumt att kräng av ett fram däck som halva livslängden är kvar på... men jag kan ju bränna slit på bakdäcket snabbare då :) får se, får sova på det tills imorgon och hör av mej här heller pm:ar dej imorgon eftermiddag... vart bor du? lite mer exakt, om man skulle åka och hämta dom imorgon kväll...

Däck

HumAnyt skrev:
jo det är ju det. men behöver igentligen bara bakdäcket nu, känns lite dumt att kräng av ett fram däck som halva livslängden är kvar på... men jag kan ju bränna slit på bakdäcket snabbare då :) får se, får sova på det tills imorgon och hör av mej här heller pm:ar dej imorgon eftermiddag... vart bor du? lite mer exakt, om man skulle åka och hämta dom imorgon kväll...

Du behöver bara köpa bakdäcket om du vill. Framdäcket kan jag slita ut iallafall. 200m från polisstation i Skövde. Vid Vasakiosken.
Hör av dig om du är intresserad
070-603 44 61

MATSS skrev:
var bytte du däcken?? :rolleyes: bra att veta inför nästa byte, bakdäcket har sett sina bästa dar :Bugar

euromaster..

kan de va som dreas skriver att skivan e sne?
å hur kollar man sånt?

Däck

heimdal skrev:
euromaster..

kan de va som dreas skriver att skivan e sne?
å hur kollar man sånt?

Håll dig borta från Euromaster. De har ingen maskin som kan balansera mc däck. De måste bygga om sin vanliga maskin när de balanserar mc däck. Åk ut till kompaniet, det tjänar du på. Hur gick det med gashandtaget? Köp Italienskt.
Wozny

Last edited:
Jag fick ihop ca 20 min film från i måndags, både på hur man ska köra och inte :crash ska köra på kullen.

Premiär på lördagkväll :fyllisar

Slappa skrev:
Hur blir det då, kommer man få se "värstingsaaben" nåt på Söndag :D

:rodnar :hihi får väl se hur det blir med den saken...jag åker troligtvis med jörgen på spruttibangbang till kullen....zatcymupp :tuttar är :mad: som ett bi för att hon inte fick ställa upp på Moholmssstrippen, jörgen hade tankat henne med 95!!! =misshandel :4skrika:död :fatta!

Jag och jörgen åkte till Askersund och hälsade på några vänner till oss då ingen skrev upp sig, badade i en av de många "laxåsjöarna"...jörgen :7peta fegis som värsta :tuttar, vågade knappt doppa fötterna. :hihi

Last edited:
freddwo skrev:
Håll dig borta från Euromaster. De har ingen maskin som kan balansera mc däck. De måste bygga om sin vanliga maskin när de balanserar mc däck. Åk ut till kompaniet, det tjänar du på. Hur gick det med gashandtaget? Köp Italienskt.
Wozny

åfan.. kan vara så att han va lat elelr nått... :va

ska ut te kompaniet nu faktiskt.. service

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...