Samåkning Skövde

Gick på Stens trafikskola i Skövde, helt ok. Kör bara dubbellektioner (80 min á 800kr). För tung MC övningskörde man på en Suzuki 750. För mellankort var det en strypt Kawasaki ER-5.

2fast4hjo skrev:
2078858 Ska köra för magnus Carlson då han ska/har sänkt hoj så man når någorlunda når, vet pinsamt nog inte namnet på hans körskola. :brinnerup Hoppas på årets premiärtur i helgen :)

:Bugar Svärfar har börjat sopa vägarna kring Mariestad

Det är Magnus, hans far och Claes som har "Nya trafikskolan" i Skövde.

micke.r skrev:
2078796
Samåkning till bandagar KANSKE kan rymmas i den andra tråden, förutsatt att alla har stor disiplin och inte börjar diskutera detaljer och orelevanta saker där.. :va

/ M

Folk på sporthojar har ingen disiplin... :)
Det blir skitsnack i alla trådar förr eller senare...tyvärr

micke.r skrev:
2078796 Jag söker tips på bra (bästa) körskolorna runt Skövde, Falköping, Lidköping :tomten

/ Micke

Jag tog lätt-mc, mellan-mc och bil på "UJ terräng och förarutbildning" i Skövde. Mycket trevliga gubbar som jobbar där. För mellan-mc har de en BMW 650 Funduro (eller vad de heter) och för tung en Honda CB750. Ulf, som äger stället är kanon att ha och göra med.

Ser ut att bli skapligt väder på fre och lör. :)
någon som vet nåt bra fikaställe att åka till...helst med pensionärs rabatt :D

Mats Mladin skrev:
2079950 Ser ut att bli skapligt väder på fre och lör. :)
någon som vet nåt bra fikaställe att åka till...helst med pensionärs rabatt :D

Vi packar ner egengjord fika med kaffe & svettiga ostmackor & drar förbi Sveas vid Hornborga, då kan vi passa på & räkna lite tranor! :)

X-up skrev:
2080340 Vi packar ner egengjord fika med kaffe & svettiga ostmackor & drar förbi Sveas vid Hornborga, då kan vi passa på & räkna lite tranor! :)

sveas.. är det dedär som ligger vid utkiksplatsen?

X-up skrev:
2080340 Vi packar ner egengjord fika med kaffe & svettiga ostmackor & drar förbi Sveas vid Hornborga, då kan vi passa på & räkna lite tranor! :)

Tja, allt lär ju underbart tills du började prata om svett och ost :) kan det ha att göra med att jag draigt i mej två frallor med smält ost precis? :rolleyes: Vilken dag tänker ni på att dra iväg? dessa förbannade tranor, har två här hemma, och tro mej, det är ett under att så små djur kan föra så mycket oväsen jämt...

HumAnyt skrev:
2081249 Tja, allt lär ju underbart tills du började prata om svett och ost :) kan det ha att göra med att jag draigt i mej två frallor med smält ost precis? :rolleyes: Vilken dag tänker ni på att dra iväg? dessa förbannade tranor, har två här hemma, och tro mej, det är ett under att så små djur kan föra så mycket oväsen jämt...

http://www.hyber.org/birds/tofsvipa.mp3 Har de svalt en visselpipa :4skrika

X-up skrev:
mc n påställd och körklar.. låter som ett bra tips. på fre eller? :tungan

Vaektra skrev:
2081663 Jag hänger på, om hojjen startar och efter oljebytet.

Du kanske hjälper mig att putta igång den annars :)
Självklart som den gentleman jag är
;)

Pathfinder skrev:
2081192 Låter bra med svettiga ostmackor säg till när ni åker så är jag på.
Blir det väder åker jag både fre och lör
:yoparty jag tar med dvd n som jag lånat och dreglat över i ett halvår nu :rofl

Mats Mladin skrev:
2082008 Självklart som den gentleman jag är
;)

Blir det väder åker jag både fre och lör
:yoparty jag tar med dvd n som jag lånat och dreglat över i ett halvår nu :rofl

Jag är syyyygen att kränga på skinnet imorgon......sa gnida asfalt igen så man får valuta för vägskatten!

Ja har köpt nytt skin i dag och de sitter bättre än mitt egna, :rolleyes: men ja kan inte andas om ja har ryggskydd på. :va
kan bli lite jobbigt att köra då...

När kommer värmen!!!!

Hoppas det blir varmare så man kan bege sig ut o köra,...brrr..blir till att leta fram vantarna jag hade under handskarna förra året för jag fryser så förbannat om fingrarna. :död

Farbror blå är ute o patrullerar på de större vägarna (e20, 26:an) så ta det lugnt där.

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...