Samåkning Norrort (Sthlm)

MrNinja83

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
N/A
Vart hittar man information gällande kommande samåkningsevent i Sthlm? Har inga kompisar som kör MC, så letar nya MC-kompisar?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Här finns ett perfekt forum för hoj åkning, varför då använda Facebook. . De finns dom som inte har eller vill vara me på Facebook. .
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Då måste man skaffa fejan......kanske värt det!
Välkommen till SportHoj! :tummenupp
Där det viktigaste inte är att du trivs här utan tydligen lämnar oss... :va
Här finns ett perfekt forum för hoj åkning, varför då använda Facebook. . De finns dom som inte har eller vill vara me på Facebook. .
Håller med, den som uppmuntrar till att lämna SportHoj borde få böta trofépoäng och få ett antal :smasha eftersom SportHoj inte blir mer levande på Suckerbergs hemsida. :huvet
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Tyvärr läggs det ju inte upp några turer här längre.
Men vill man diskutera roliga blocketannonser, så är ju sporthoj rätt ställe.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Vart hittar man information gällande kommande samåkningsevent i Sthlm? Har inga kompisar som kör MC, så letar nya MC-kompisar?
Jag har varit med här ganska länge. En suverän sida i många fall där många medlemmar är behjälpliga och har riktigt skön humor om man tål lite. Dock är den inte behjälplig vid samåkning eller event vilket jag lärt mig av responsen. Jag kör min grupp på FB där vi åtminstone förra året var aktivast i Sverige avseende hojturer och då även teman, sevärdheter, trevligt sällskap förutom själva hojkörningen i sig. "MC-turer.runt Stockholm". Vi kör även weekendresor etc.
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Jag saknar också en aktiv samkörningstråd här.
Har inte fb pga blablabla så det vore najs att få liv i nåt sånt här igen.
Dom jag kör med ibland älskar att köra 30km/h runt runt runt inne i city vilket jag inte riktigt tycker e nå vidare kul.
Tyvärr är jag lite för lat för att organisera något själv så jag får hoppas på en revival här på SH ????

Hakar gärna på o kör vart som helst utom inne i city.
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag saknar också en aktiv samkörningstråd här.
Har inte fb pga blablabla så det vore najs att få liv i nåt sånt här igen.
Dom jag kör med ibland älskar att köra 30km/h runt runt runt inne i city vilket jag inte riktigt tycker e nå vidare kul.
Tyvärr är jag lite för lat för att organisera något själv så jag får hoppas på en revival här på SH ????

Hakar gärna på o kör vart som helst utom inne i city.
Att hoppas att andra ska göra något är det modärna sättet! :hihi
Annars kan du själv lägga upp tid och plats när du ska ut och åka så kanske någon dyker upp. Har du tur får du någon med dig!:tummenupp

Själv är jag mera för att träffas än att köra tillsammans. Tre hojar som mest tycker jag. Man kan också köra i egen hastighet där den snabbaste kör först och kan vägen. Sedan stannar man och inväntar nästa varje gång det inte är rakt fram i korsning. Då kan alla köra i egen hastighet där den som kör långsammast kör sist utan att behöva gasa satan.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Vad blir det för typ av körning? Road-racing (motorväg), småvägsrally, skog, adventure, .. ?

Jag hakar gärna på, har semester nu så jag är ledig. Bor söder om stockholm, men mina hjul rullar gärna åt alla vädersträck. Dock toppar jag lagom 100-110 kmh med min KLX230 på asfalt, så jag kommer nog inte hänga med lika lätt om ni åker 120-2XX.
 

SlipperyHamster

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2020
Ort
Vällingby
Hoj
2004 Yamaha FZ6-S
Vad blir det för typ av körning? Road-racing (motorväg), småvägsrally, skog, adventure, .. ?

Jag hakar gärna på, har semester nu så jag är ledig. Bor söder om stockholm, men mina hjul rullar gärna åt alla vädersträck. Dock toppar jag lagom 100-110 kmh med min KLX230 på asfalt, så jag kommer nog inte hänga med lika lätt om ni åker 120-2XX.

För min egen del har jag än så länge bara kört solo, så har ju egentligen inte erfarit något av ovan.
Kan ju inte säga att road-racing på motorväg lockar, inte heller skog eller allt för mycket grus. Sitter ju på en fz6. Men gärna riksvägar, halvstora och asfalterade småvägar lockar mig. De är i alla fall det jag väljer när jag kör solo.
 

Kungneptun

Medlem
Gick med
18 Nov 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Thruxton 900, -05
Jag bor i Uppsala och saknar också vänner på mc liksom FB så beroende på hur långt ”norra Stockholm” sträcker sig hakar jag gärna på.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag hängde med några samåkningar här på sporthoj runt -03, det var riktiga bombarrepor med 10-20 hojar, genom alla rödlysen, genom alla bilar, ev köer och 200 blås mot Vaxholm eller Tungelsta. Tjugo hojar som körde om varsomhelst i grupp i 200+ på Nynäsvägen. Kolla efter ngt sånt typ
 
  • Gilla
Reaktioner: JPT

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det finns roligare och lite längre vägar med mindre trafik utanför tullarna och det är bara 12 mil till Skultunavägen. Tar max 30 minuter via E18.
 

Kungneptun

Medlem
Gick med
18 Nov 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Thruxton 900, -05
Jag hängde med några samåkningar här på sporthoj runt -03, det var riktiga bombarrepor med 10-20 hojar, genom alla rödlysen, genom alla bilar, ev köer och 200 blås mot Vaxholm eller Tungelsta. Tjugo hojar som körde om varsomhelst i grupp i 200+ på Nynäsvägen. Kolla efter ngt sånt typ
Hahaha, nej tack. Hoppas hitta ett mellanting mellan såna dårar och 60+ gubbar på ”äventyrshojar”
 

SlipperyHamster

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2020
Ort
Vällingby
Hoj
2004 Yamaha FZ6-S
Håller med om att dra förbi rödljus och åka i 200 inte lockar mig.

Är ju knappt ettåring än på hoj, så stödhjulen sitter fortfarande kvar
 

Kungneptun

Medlem
Gick med
18 Nov 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Thruxton 900, -05
Jag bor i Uppsala och saknar också vänner på mc liksom FB så beroende på hur långt ”norra Stockholm” sträcker sig hakar jag gärna på.
Förtydligande: det är inte så att jag saknar vänner på FB. Jag har helt enkelt inte FB. Så ingen gråter över mig i onödan
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top