Samåkning i Lund

Kimmse

Noll Koll
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Bara
Hoj
CBR929RR FireBlade -00
fan va fint gazz det blev ida asså, riktigt najs!!! :tummenupp
men asså eddie du ligger ju helt för långt bak ta :arsele på mig så du hänger med nästa gång :D
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ja, tack för (ännu en!) trevlig tur.. :)

Roligt eftersnack också..! :)
 

Don Danielsan

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Höganäs /Lund
Hoj
Ducati 749s
FAN VAD KUL DET VAR IDAG!!! :hoppa

riktigt roligt eftersnack oxå....eller hur EDDI hoppas vi inte mobba dig för mycket :pannkyss ) :D

Längtar bara till nästa gång! Vill fan bara köra varje dag nu o skita i plugg o andra fjantgrejer :yoparty

/Majoon
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Don Danielsan skrev:
2452197 FAN VAD KUL DET VAR IDAG!!! :hoppa

riktigt roligt eftersnack oxå....eller hur EDDI hoppas vi inte mobba dig för mycket :pannkyss ) :D

Längtar bara till nästa gång! Vill fan bara köra varje dag nu o skita i plugg o andra fjantgrejer :yoparty

/Majoon


Haha ja, vissa har det ju så bra (för tillfället....) :tungan

Ska fan ut i morgon också, om det är väder till det :)
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Swish skrev:
2452210 Haha ja, vissa har det ju så bra (för tillfället....) :tungan

Ska fan ut i morgon också, om det är väder till det :)

jag vill med...:argpådato

ta o titta förbi om du känner för de så kan du ju lugna mig när jag nog meckar så...du vet blir lite som när nån annan plockar av sin dämpare :rolleyes:
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Zenit skrev:
2452222 jag vill med...:argpådato

ta o titta förbi om du känner för de så kan du ju lugna mig när jag nog meckar så...du vet blir lite som när nån annan plockar av sin dämpare :rolleyes:


Haha, nu ska vi inte vara såna, och mobba lilla Marie för hennes växlande humör..! ;)
 

Don Danielsan

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Höganäs /Lund
Hoj
Ducati 749s
vafan...vi får nästan ta o köra imorrn....jag e nog på..fast mot kvällningen :D
kazta, du var ju sugen...kanske skulle försöka dra ihop nåt gäng imorrn oxå...

/majoon

kimmse...vafan...när har du lärt dig o wheeeela??

här e förresten fortsättningen på onsdagskörningen...funderar på om vi kanske ska gazza lördag istället...ni kan väl skriva dem dagarna ni kan

1. SNABBARE - ÄN - EDDI- Majoon Lördag/Söndag
2. POLACK - NR 3 - Eddi - R1-E-SÅ-COOLT ?????
3. Swisharn ?????
4.
5.
 
Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Swish kan tisdag, kan onsdag, kan torsdag, kan fredag, kan lördag, kan söndag, kan närsomhelst! :) (Det är bara för att hon saknat hojen sååååååå mycket!)
 

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
Min lilla resumé...

Köpte hojen som sagt iförrgår... Tänker "kommer de acceptera mig? En liten GS500"... Åker hem, tittar i garderoben... hittar mina slitna alpinestars endurokängor som är helt totalt nergäggade. Kan inte ens peta in tvåan för stålhettan går emot men men..

Taggningen är magisk då jag aldrig kört snabbare än 140 med en hoj tidigare typ. Mina tidigare enstånkor hade bara bottenvridet.

Kommer till Sparta, leendet på läpparna var som på en unge som precis fått en 20lapp av morsan till lördagsgodiset. Förstår inte hur vissa har råd med såna fina hojar som vissar har (studenter) men jag antar att det handlar om prioritering i livet. Jag försöker klämma med allt så det blev en enklare hoj som man kan ta sig fram på.

Vi kommer ut mot Häckeberga. Jag tar ansvaret som sisteman (de såg min hoj o sa helt enkelt du kör längst bak). Jag hade inget att säga emot. Ser varvräknarn gå mot 7000 varv och man börjar glida bakåt av kraften (Obs skratta inte nu men det är sant) haha kan inte själv hålla mig längre... Mina förra hojar gick ju inte till 7000 ens...

Rätt som om det är så kommer det en raksträcka. En lång maddah, min största fruktan eftersom jag visste att min hoj inte går snabbare än 170 och ni kör som tokar! Helt plötsligt ser man inte ett JÄVLASTE rödljus på horisonten. Men det är bara att facea att den som skrattar bäst skrattar sist. Min hoj drar endast 0.4 blandad körning! :) Tack för en rolig kväll! Tjejen som hade BITCH som regnr... Du äger!

Bifogar en mobilbild
 

Bifogat

  • DSC00056.JPG
    DSC00056.JPG
    127.1 KB · Visningar: 104
Last edited:

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
kowal skrev:
2452326 Min lilla resumé...

Köpte hojen som sagt iförrgår... Tänker "kommer de acceptera mig? En liten GS500"... Åker hem, tittar i garderoben... hittar mina slitna alpinestars endurokängor som är helt totalt nergäggade. Kan inte ens peta in tvåan för stålhettan går emot men men..

Taggningen är magisk då jag aldrig kört snabbare än 140 med en hoj tidigare typ. Mina tidigare enstånkor hade bara bottenvridet.

Kommer till Sparta, leendet på läpparna var som på en unge som precis fått en 20lapp av morsan till lördagsgodiset. Förstår inte hur vissa har råd med såna fina hojar som vissar har (studenter) men jag antar att det handlar om prioritering i livet. Jag försöker klämma med allt så det blev en enklare hoj som man kan ta sig fram på.

Vi kommer ut mot Häckeberga. Jag tar ansvaret som sisteman (de såg min hoj o sa helt enkelt du kör längst bak). Jag hade inget att säga emot. Ser varvräknarn gå mot 7000 varv och man börjar glida bakåt av kraften (Obs skratta inte nu men det är sant) haha kan inte själv hålla mig längre... Mina förra hojar gick ju inte till 7000 ens...

Rätt som om det är så kommer det en raksträcka. En lång maddah, min största fruktan eftersom jag visste att min hoj inte går snabbare än 170 och ni kör som tokar! Helt plötsligt ser man inte ett JÄVLASTE rödljus på horisonten. Men det är bara att facea att den som skrattar bäst skrattar sist. Min hoj drar endast 0.4 blandad körning! :) Tack för en rolig kväll! Tjejen som hade BITCH som regnr... Du äger!

Bifogar en mobilbild
ääh.. du borde ju kommit ifatt mej ju.. min gick bara i 150 sen tokwobbla det så man nästan flög av ju.


får väll slänga upp bilden som marie så gärna ville se här :tungan
 

Bifogat

  • Mc Tur 10 Sep 2006 024liten.JPG
    Mc Tur 10 Sep 2006 024liten.JPG
    138.9 KB · Visningar: 85
Last edited:

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
chukabowa skrev:
2452443 ääh.. du borde ju kommit ifatt mej ju.. min gick bara i 150 sen tokwobbla det så man nästan flög av ju.

Får ju krydda storyn lite....! :)

obs citera inte hela inlägget.. scrollen slits..
 

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Ge fan i mig så ger jag fan i dig
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
okej...bara så ja vet......
Ska folk köra på tisdag? för ja e på om de e samling runt 1800...hade gärna sett att Daniel sjutsar flickan (om du kan/har lust o hon ska me ut). sen kan ja ons, tors, fre....
De e bara att säga till eller ringa innan så man kan förbereda sig....

ha de!
//Ado....
 

GSXR72

A divorce sucks
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSXR 750 1989
Glidar-Glans skrev:
2452008 Här kommer dom efterlängtade bilderna från mini turen i söndags.
Tack för rundan ikväll / Glidar Glans

Ser ju fint ut !! Var var det ni var och badade ?
 

DJ Berndt

-saviour of the universe-
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
gsx-1100E -82, zx9r -01
En plats till SMC/Folksam-kurs 14/9 (Knutstorp).

Eftersom min motorcykel tyvärr inte är körduglig längre efter en incident, har jag en plats som är betald och klar till den 14/9 på Ring Knutstorp.
Kursen är gul grupp, och med den kvalificerar du dig till en lägre försäkringspremie hos folksam med tyngsta sporthojen. Du behöver inte vara medlem i SMC för att köra kursen. Den kostar 1400.- som icke medlem, priset diskuterar vi.

Vh. Daniel
070-575 49 05
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
tja

ja det var riktiogt skoj.... hade lite problem med brommsarna, hjälmen, däcken, motorn, stödet, ögonen, öronen, röven, tanken, kjedjan och några små saker till och kunde bara ligga i 6:an och gasa 1/7 del av det går att gasa + att allt över 3000 varv så hördes hojen skumt.

Så pga detta fick jag lämna ett litet avstånd på max 2 meter till kimmse framför..

detta ska dock aldrig upprepas igen :tomten


kan inte köra idag. Men imorgon då JÄVLAR
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
kowal skrev:
2452326 Tack för en rolig kväll! Tjejen som hade BITCH som regnr... Du äger!


Haha tack, tack :)


Någon som vill med idag..?

Måste till tandläkaren (hmmm..) nu, men hör av er om ni är gassugna! Och om ni ska iväg ikväll, inte säkert jag hinner in på msn mellan mina gasvarv! ;)

0707-364023
 

Dennis the Dude

Dennis the Dude
Gick med
25 Oct 2005
Ort
BJÄRRED
Hoj
Suzuki GSX-R 600 Corona Replica
Samåkning i Lund!!

Tjenare!

Jag hänger gärna på en sväng nu på förmiddagen/eftermiddagen om det är nån som vill hänga med.

Dennis 0708-406272
 

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
fan va skoj gazzat igår!! var ett tag sen jag körde i grupp. det känns mycket roligare när man vet att de e ett gäng tjockisar framför som tar den värsta smällen om man skulle möta värsta skördetröskan, plus att man landar mjuk isf :D
kan inte köra nåt idag, men imorron då jivlar....!
 

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Ge fan i mig så ger jag fan i dig
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
Okej.....såhär.....

Ja SKA ut o köra ikväll...om ja kör ensam eller grupp bryr ja mig inte allt för mycket om....(dock alltid roligare i grupp där folk e bättre förare än mig!!!)

18.15 står jag utanför kårhuset. Eventuellt följer flickan :kär med...beror på om hon har tid eller inte...

Om någon vill möta upp i staffanstorp så säg till.

Alla som vill e välkomna att följa me.(Självklart :huvet)

Bara hör av er innan om de e nått speciellt.....

Ado :argpådato - 0735-323037
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top