Samåkning i Lund

nja.. lite gammal o dyr för mig..
(eller inte för gammal men för dyr för sin ålder...)
Nyrenoverad, hade kunnat sälja den med rasad motor annars som den hade när jag köpte den.

Är mest ute på annons för att se om det finns intresse för den, till sommaren tror jag att fler är intresserade när de har "jag måste ha en hoj" känslan.
 
nån som vet något ställe i närheten av lund där man kan köra enduro/offroad? Fett sugen på att gegga ner mig lite
 
nån som vet något ställe i närheten av lund där man kan köra enduro/offroad? Fett sugen på att gegga ner mig lite

saxtorp har crossbana.. men den e av sand.. så övergrivet geggigt blir det inte. men inte är det rent heller. revinge tycker jag inte du ska köra på om du inte för med fmck som tränar där. all olovlig körning går ut över dom som sköter sej där. dvs dom får inte köra alls till sist.
 
saxtorp har crossbana.. men den e av sand.. så övergrivet geggigt blir det inte. men inte är det rent heller. revinge tycker jag inte du ska köra på om du inte för med fmck som tränar där. all olovlig körning går ut över dom som sköter sej där. dvs dom får inte köra alls till sist.

Som om du bryr dej på det? Du är ju inte medlem där, och kör aldrig där heller.
 
Som om du bryr dej på det? Du är ju inte medlem där, och kör aldrig där heller.
Nä eftersom han inte kör där så bidrar han ju inte till att de andra inte får köra där till slut.

Själv har jag kört där ett par gånger kan jag tillägga.
 
Som om du bryr dej på det? Du är ju inte medlem där, och kör aldrig där heller.

nä det e sant.. funderar dock på att köra där i vinter.. med fmck.

Upprörd?

Finns ju ingen anledning att "svartköra" när det kostar ca 300 kr om året att vara medlem.

sant. är inga pengar o gnälla om. nästan så man skulle kunna lösa medlemskap bara för o sponsra verksamheten.
 
Last edited:
vad tycker ni man ska leta efter för hoj?
300cc till 450cc, märke spelar inte så stor roll fast det är en fördel om man har ställskruvar till ventilerna då det är mycket lättare att ställa dem, tar ju inte mer än 5 minuter att ställa dem när man plockat av allt.

300cc och mindre brukar vara tvåtakt fast det finns ju undantag, satsa helst på 4 takt enligt mig.
 
300cc till 450cc, märke spelar inte så stor roll fast det är en fördel om man har ställskruvar till ventilerna då det är mycket lättare att ställa dem, tar ju inte mer än 5 minuter att ställa dem när man plockat av allt.

300cc och mindre brukar vara tvåtakt fast det finns ju undantag, satsa helst på 4 takt enligt mig.

jag hade tänkt mig 4-takt, men ska man köpa en gatreggad eller enduroreggad?
 
jag hade tänkt mig 4-takt, men ska man köpa en gatreggad eller enduroreggad?
Har du bil och släp så köp E-reggad, annars gatreggad

Gatreggad ger en fördel till enligt mig, du kan bygga om till motard då.

Edit: fast du kan bygga om din E-reggade till motard också men då får du köra på bana istället för på gatan som med den vägreggade hojen, som du också kan köra bana med om du vill.
 
Upprörd?

Finns ju ingen anledning att "svartköra" när det kostar ca 300 kr om året att vara medlem.

Det är ju defintivt inte pengarna jag bryr mej om.
Men jag gillar inte att köra på ridskoleled tillsammans med en massa oldies.


F.Ö har jag hittat en hoj nu, ska bara ner och hämta hem!
 
Back
Top