Samåkning i Karlskrona

Vi har folk med oss som bor i Kristianstad, så Sölvesborg är ju lugnt ;) Är stor träff i Löddeköpinge på lördag, vi kanske åker ner ett gäng (ja, ner och ner, jag vet bara att det är västerut).

Härligt! Ska hålla koll på tråden! Löddeköpinge hoppar jag för denna gången dock. Sparar mig till måndagen på knutstorp med smc:yoparty Någon som ska köra hoj dit? Kör själv på söndagen och stannar över natten i Helsingborg

Det har kommit till min kännedom att det går ett litet gäng om minst 4st motarder i Ronneby. Det skall vara 2st KTM, en Husaberg och något annat som jag inte har koll på.

Vilka är detta och varför vet inte jag vilka det är? :huvet

Grusväg har det blivit mellan Rödeby och Nättraby. Vid Allatorp har man tagit bort alt. lagt grus ovanpå asfalten. Förvisso bra uppmärkt, men vill ändå höja varningens finger.
Ha det alla:)

Har dom varit på Allatorparn igen...

I morse la dom även massa av o påfarter till E22 runt Kna. :dummer

Last edited:
Botte, välkommen in i spelet =) Kör du inte hoj längre? Längesedan man såg en SMR-tröja på stan ;)

Jodu, de där jävla av- och påfarterna. Man undrar ju vad det håller på med.

Jo för fan!! Klart man fortfarande kör, nån måste ju hålla fanan högt :D

Tycker själv de e dåligt med hojar i staun....
Några snorisar måste väl ha tagit kort de senaste åren :confused:

Det är faktiskt löjligt dåligt. Vi försöker och försöker men får ändå inte ihop folk :(

Det finns lite friskt blod, men det verkar som att folk inte riktigt har sina prioriteringar rätt. Det är viktigare att polera familjesilvret just de få timmarna vi skall ut och köra än att faktiskt dra på sig skinnet och ge sig ut på vägen.

Du får hänga med ut någon dag så kanske det blir lite drag i grejerna ;)

Jo för fan!! Klart man fortfarande kör, nån måste ju hålla fanan högt :D

Tycker själv de e dåligt med hojar i staun....
Några snorisar måste väl ha tagit kort de senaste åren :confused:

Hej
Var samlas ni Karlskrona? Har ni någon gemensam kördag? Bodde i stan för många, många år sedan och hade varit kul att köra en sväng. Flyttade runt -96. Var och snurrade för någon helg sedan men såg inte en enda hoj. Kön till glassiären var som vanligt för lång i mc-ställ. :D

Tjena Blysläden. MC parkeringen vid Glasiären, den sk. Poserplatsen är där vi "skall" samlas och det skall vara söndagar klockan 13:00 om jag inte missminner mig. Men då vi aldrig blir några så samlas vi aldrig :(

Vi har dock snackat om att ändra tiden till 10:00 så man inte är ute och svinar hela dagen.

Ok. Om vädret blir bra så kanske jag tittar ner på söndag. 13 är lagom så man kan ta långa vägen ner till K-na. Kan väl skriva ett meddelande här under lördagen. Vart brukar rundorna gå och hur många mil?

Bara för det så kör vi 10:00 på söndag ;)

Rundorna har ju varit bra förr om åren, men nu när en annan kör Motard så blir de klart mycket kortare! Vi kör ju olika hela tiden, men man kommer bara västerut, lite österut och massa norrut :) Så någonstans där blir det, hahaha :tummenupp

Ok. Om vädret blir bra så kanske jag tittar ner på söndag. 13 är lagom så man kan ta långa vägen ner till K-na. Kan väl skriva ett meddelande här under lördagen. Vart brukar rundorna gå och hur många mil?

Om vädret håller i sig tittar jag ner men idag lovade SMHI regn och sol imorgon. Har sol idag..... :va
Skönt att det inte blev 13.00 - vore tråkigt att sova en söndag :D Kollar under kvällen. Vore kul att åka en runda i Kna då det var ett tag sedan.

Titta ner om du vill, vi får se hur många vi blir, men räkna inte med massa folk, för det har vi inte varit de senaste 5-6åren.

Blev bra väder, en trevlig tur och fantastisk mat som avslutning. Kör gärna ner fler gånger om vi avslutar med god mat efter körning :D

Regn? Vi hade verkligen sjukt fint väder hela dagen. Jag var ute och klättrade och repellerade resten av eftermiddagen/kvällen, kom hem vid 21:30-tiden och det var tokfint hela tiden.

Råkade ni inte ut för regn? Hemma hos mig regnade det till och från hela eftermiddagen.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back