Samåkning för 125cc i Göteborg

som tur va reservtank den gången i lundbytunneln. men mitt batteri va dött så jag va tvungen att rulla igång hojfan. de va innan den va fighter ( var med nsren alltså) å de va inte lång raka och de va nåt skit på marken som va halt som fan.


har fått riktig torrsoppatorsk ett par gånger oxå. 2 gånger när jag vart påväg hem sent på kvällen/natten. båda på samma ställe. typ 1km till närmsla mack:banana sen har jag fått en gång med nsren oxå. typ 2 km till mack.
 
Förstår inte hur man kan få bensin stopp flertal gånger. Har man fått det en gång bör man ju ha lärt sig att alltid hålla koll på tanken och tanka när man kör på reserven...

Däremot är det jobbigt när man måste böja sig ner till bensin kranen för att switcha till reserven, särkilt på motorvägen :gnissla
 
Förstår inte hur man kan få bensin stopp flertal gånger. Har man fått det en gång bör man ju ha lärt sig att alltid hålla koll på tanken och tanka när man kör på reserven...

Däremot är det jobbigt när man måste böja sig ner till bensin kranen för att switcha till reserven, särkilt på motorvägen :gnissla



nej är inte speciellt jobbigt att böja sej ner. men man hör fan inte motorn och nsren va inte speciellt hetsig så jag kände inte att den dog.

den andra gången jag fick soppatorsk med nsren va förra vintern. åkte till bussen men inget mer. sen när jag väl skulle tanka kom jag bara halvvägs.

dom gånger de har hänt med crmen har varit lite onödigt. kört samma strecka flera gånger på reserven och klarat mej. men denna gången skulle min kompis prova och han körde längre än jag trode så kom inte heller enda fram.

den sista gången va la bara slarv lr nåt. kommeri nte riktigt ihåg. men så äre.
 
Reservtank:fakta :mattias Om det nu inte var en riktigt torr soppatorsk t4pp3r fick.

Hur går det me körkortet då, GaJoL?

Jodå, ska boka teoriprovet snart, sen blire övningskörning lite granna nu efter att hojen besiktigas på torsdag. Får hoppas att jag blir klar med kortet till våren nu:gnissla
 
Vankas det stor samåkning, eller?
vi får väl se. hur långt brukar ni köra när ni kör?
Njae, skall köra med "gänget". Tyvärr håller vi nog inte riktigt samma tempo så att vi kan ha någon samåkning.. men det är alltid kul att tjöta lite :)
edit, Men om vi bara åker i stan ska det ju inte vara några problem. Väglaget är ju ändå skit på landsvägarna :tummenner

Fabbe såg dig o ditt gäng köra dagligen i princip i mölndal o hela stan i somras typ ;)
Haha kul att man syns :yoparty (uppmärksamhets-älskare)
Brukar bli några svängar där i mölndal när vi håller oss inne i stan :)

Ropa hej nästa gång :jäs
 
Njae, skall köra med "gänget". Tyvärr håller vi nog inte riktigt samma tempo så att vi kan ha någon samåkning.. men det är alltid kul att tjöta lite :)
edit, Men om vi bara åker i stan ska det ju inte vara några problem. Väglaget är ju ändå skit på landsvägarna :tummenner


Haha kul att man syns :yoparty (uppmärksamhets-älskare)
Brukar bli några svängar där i mölndal när vi håller oss inne i stan :)

Ropa hej nästa gång :jäs

Underbart att man jämt är upptagen när det är fint hojväder:huvet :mad:
Hade gärna kommit förbi för att tjöta både hojar o kanske cybergymnasiet:D

Sedan så har jag då aldrig sett er i mölndal, eller ens inne i stan o då har jag varit jävligt mycket inne i stan o runt dem delarna som man kan tänkas se er.
Ios så har jag både i år och förra året sett rätt lite hojar:rolleyes:
 
Njae, skall köra med "gänget". Tyvärr håller vi nog inte riktigt samma tempo så att vi kan ha någon samåkning.. men det är alltid kul att tjöta lite :)
edit, Men om vi bara åker i stan ska det ju inte vara några problem. Väglaget är ju ändå skit på landsvägarna :tummenner


som jag misstänkte. jeffla fartdårar:mad:
 
Underbart att man jämt är upptagen när det är fint hojväder:huvet :mad:
Hade gärna kommit förbi för att tjöta både hojar o kanske cybergymnasiet:D

Sedan så har jag då aldrig sett er i mölndal, eller ens inne i stan o då har jag varit jävligt mycket inne i stan o runt dem delarna som man kan tänkas se er.
Ios så har jag både i år och förra året sett rätt lite hojar:rolleyes:
Haha cyber, tjena.. Kul ställe att skrämma upp fotgängare på.
Om du kommer från götatunneln och ska mot hagakyrkan så att säga. Rödljusen utanför arbetsförmedlningen - När dom ljusen slår över till grönt, och man bränner iväg & upp på bakan:rolleyes: så är det alltid en massa fotgängare som försöker smita över övergångsstället utanför CG.
Vet itne varför men jag älskar folk inser att det inte var någon bra ide att smita över sådär :rolleyes: :rolleyes:

Eller när jag hade 600an och var pryfärsk på hojar. Skulle burna vid ljusen precis utanför fiket en tidig morgon. Börjar varja när snygga tjejenkompisen går över vägen.. När kopplingen är påväg ut och bakdäcket börjar röra på sig litegranna.. Då får skiten fäste efter väldigt lite rök och cykeln slänger upp framhjulet i luften och drar framåt, varpå jag hänger som ett jävla snöre efter hojen..
Ren flyt att jag inte la mig. Men väl i skolan fick man kommentaren "Grym wheelie" :hihi :rofl

som jag misstänkte. jeffla fartdårar:mad:
Äh, vi lär åka till arken. Det är väl "på vägen" för din del?
 
Last edited:
Ahh vad sugen jag blir på att köra nu. Hojen lämnas inte in för service förrän på måndag :rolleyes: . Så tills dess får jag nöja mig med toppfart på 90, segt konstigt acc och att bara kunna köra bakhjul i 10 meter innan den varvar för mycket :huvet
 
Ahh vad sugen jag blir på att köra nu. Hojen lämnas inte in för service förrän på måndag :rolleyes: . Så tills dess får jag nöja mig med toppfart på 90, segt konstigt acc och att bara kunna köra bakhjul i 10 meter innan den varvar för mycket :huvet

Upp med henne högre upp så att du slipper öka hastigheten hela tiden :)
 
Upp med henne högre upp så att du slipper öka hastigheten hela tiden :)

Nja alltså jag ligger ganska högt, grejen är att det är något fel med motorn efter att jag vurpade, den accar segt och varvar upp sig mycket fortare än vanligt, så man hinner knappt dra up den innan man borde växla. Sen är det nåt som gör att den motorbromsar som fan också, så om man inte gasar åker framhjulet ner igen. Egentligen bör jag inte ens försöka köra bakhjul tills den är lagad, men jag gör det ändå för att få lite träning :D
 
Nja alltså jag ligger ganska högt, grejen är att det är något fel med motorn efter att jag vurpade, den accar segt och varvar upp sig mycket fortare än vanligt, så man hinner knappt dra up den innan man borde växla. Sen är det nåt som gör att den motorbromsar som fan också, så om man inte gasar åker framhjulet ner igen. Egentligen bör jag inte ens försöka köra bakhjul tills den är lagad, men jag gör det ändå för att få lite träning :D

pfft, har du hjulet upp "högt" så tar du upp den lite till, du säger att du ligger på bakan 10 meter? Menar du skuttefjutt eller att du kör bakhjul?
När du har hjulet såpass högt att du inte behöver öka farten, då är det rätt att växla upp så att du inte behöver varva lika mycket och ligger stabilt sålänge du inte trillar villsäga :rolleyes:
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top