Samåkning Bollnäs-trakten??

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
När ni åker bakvägen till Järvsö hur åker ni då?

Nu svara jag inte för "ni", men jag brukar åka:
Bollnäs-Växbo-Norränge-Änga-Järvsö

När ni åker Nianforsvägen åker ni hem över Enånger och Söderhamn då?

Min lilla hälsingerunda brukar se ut såhär (om vi utgår från Bollnäs):
Bollnäs-Växbo-Norränge-Änga-Nianfors-(brukar köra över Bäckmora, men det är grusväg) - Tosätter-Gamla E4 till Kungsgården-Trönö-Glössbo-Växbo-Bollnäs

EDIT: Åker man över bäckmora missar man ett trevligt kurvparti strax bortanför Näcksjö.
 
Last edited:

Hudik

Guest
Det är vägen mellan Järvsö och Delsbo.
Sist jag åkte var den risig.

Den är skitdålig, jag åker inte ens med bil där längre...

Min lilla hälsingerunda brukar se ut såhär (om vi åtgår från Bollnäs):
Bollnäs-Växbo-Norränge-Änga-Nianfors-(brukar köra över Bäckmora, men det är grusväg) - Tosätter-Gamla E4 till Kungsgården-Trönö-Glössbo-Växbo-Bollnäs

Fin runda, trevliga vägar, men Bäckmora???? nä...
 
Last edited:

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Den är skitdålig, jag åker inte ens med bil där längre...

Fin runda, trevliga vägar, men Bäckmora???? nä...

Som jag påpekade i min EDIT så missar man ett trevlgit kurvparti om man "genar" över bäckmora. Men jag brukar åka där ändå. Tycker det är mysig miljö trots grusväg.
 

sport_ajn

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 600 1996
Det är vägen mellan Järvsö och Delsbo.
Sist jag åkte var den risig.

Nu svara jag inte för "ni", men jag brukar åka:
Bollnäs-Växbo-Norränge-Änga-Järvsö


Bollnäs-Växbo-Norränge-Änga-Nianfors-(brukar köra över Bäckmora, men det är grusväg) - Tosätter-Gamla E4 till Kungsgården-Trönö-Glössbo-Växbo-Bollnäs

EDIT: Åker man över bäckmora missar man ett trevligt kurvparti strax bortanför Näcksjö.


Det är vägen mellan Järvsö och Delsbo.
Sist jag åkte var den risig.

Tack för alla tips.

Jaha, kalvstigen är alltså vägen mellan Järvsö och Delsbo. Nu är jag med i matchen. Ja, vid Järvsö har jag för mig att det var riktigt risig när jag åkte där med bil senast.

Vi brukande sällan åka längre än till Norränge och Arbrå när vi åkte Växbovägen så jag ska ta mig en tur till Järvsö den vägen. Nu har väl skroten i Norränge försvunnit hoppas jag, han var då ett riktigt original den farbrorn.

Åker ni upp mot Gruvberget också? har för mig att det blev lite väl ensligt där när jag läste av elmätare...

Hur var det med Vinströmmarna svängde man av mellan Afta och Edsbyn eller var det efter Edsbyn?

Det känns som om det är mycket färre som åker hoj nu i Bollnäs än när jag bodde där då var vi nästan alltid mellan 10 - 15 pers som var ute och busade. På den tiden samlades vi vid järnvägsstationen och vid tunnelgrillen, men det är som vanligt när man bor i stan vet man var gänget håller till ....
 
Last edited:

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Bollnäs
Hoj
BMW
Tack för alla tips.

Jaha, kalvstigen är alltså vägen mellan Järvsö och Delsbo. Nu är jag med i matchen. Ja, vid Järvsö har jag för mig att det var riktigt risig när jag åkte där med bil senast.

Vi brukande sällan åka längre än till Norränge och Arbrå när vi åkte Växbovägen så jag ska ta mig en tur till Järvsö den vägen. Nu har väl skroten i Norränge försvunnit hoppas jag, han var då ett riktigt original den farbrorn.

Åker ni upp mot Gruvberget också? har för mig att det blev lite väl ensligt där när jag läste av elmätare...

Hur var det med Vinströmmarna svängde man av mellan Afta och Edsbyn eller var det efter Edsbyn?

Det känns som om det är mycket färre som åker hoj nu i Bollnäs än när jag bodde där då var vi nästan alltid mellan 10 - 15 pers som var ute och busade. På den tiden samlades vi vid järnvägsstationen och vid tunnelgrillen, men det är som vanligt när man bor i stan vet man var gänget håller till ....

Efter Edsbyn, väg 296 om jag inte minns helt fel. Åkte Bollnäs - Edsbyn - Los (296)- Kårböle - Färila - Bollnäs för några veckor sedan, fin natur men dock lite guppig väg runt Los-området. Bollnäs - Gruvberget - Ockelbo - Hamrångefjärden - Ljusne - Bollnäs blir nästa tur :)
 

sport_ajn

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 600 1996
Efter Edsbyn, väg 296 om jag inte minns helt fel. Åkte Bollnäs - Edsbyn - Los (296)- Kårböle - Färila - Bollnäs för några veckor sedan, fin natur men dock lite guppig väg runt Los-området. Bollnäs - Gruvberget - Ockelbo - Hamrångefjärden - Ljusne - Bollnäs blir nästa tur :)

Tackar och bockar
 

kurdsson

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Kungsängen
Hoj
r1 03a
Verkar som att ja kommer köra stockholm-bollnäs den 11/6 och tillbaks 13.Nån som kan rekomendera nån annan väg än E4 an?Kanske gamla E4?Nån som rekomendera nån rolig väg?

Så ja ..nu är man i hälsingland(arbrå)Det gick ganska bra o köra 272 an.Kom fram typ kl 23:00.Åker tillbaks söndag.Ingen som vill samköra mot stockholm?
 

LinKin

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 2007
hallå grabbar komigen! kommer hänga i Bollnäs nästa vecka! nån som ska köra någe!?
 

Sideburn80

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2008
Ort
Bollnäs
Hoj
Suzuki GSXR 750 -04, och två gamla qvarnor. Highlander´n såld :(
Full fart i Bollnäs ser ja....
Vill få liv i tråden igen å säga att jag är på när tillfälle ges.
 

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Bollnäs
Hoj
BMW
Drog en repa till Delsbo och runt dellensjöarna för någon helg sedan, riktigt trevligt var det.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top