Samåkning Örebro. Kollar intresse!!!

Käglanvägen är ju förjävla grym. När man som bäst fått upp farten och känslan en tidig morgon för ett tag se möttes jag strax efter en kurva i ett krön... en FET JÄVLA JÄTTE-ÄLG! Shit vad läskigt. :crash :skrämd :galen

:hördu Varning för djur på denna väg!

Bucho skrev:
2257352 Käglanvägen är ju förjävla grym. När man som bäst fått upp farten och känslan en tidig morgon för ett tag se möttes jag strax efter en kurva i ett krön... en FET JÄVLA JÄTTE-ÄLG! Shit vad läskigt. :crash :skrämd :galen

:hördu Varning för djur på denna väg!

Jag åker den där vägen hem från jobbet när jag tar hojjen :P o jo det finns lite djur där tyvärr :(

lilla krokika....

Anderzzon skrev:
1927920 Ja kägglan är fin! Va heter vägen till Norrköping, den däringa lilla krokiga? Förbi borensberg osv..Bra dagsutflykt kanske? En annan rolig är från Köping till Uttersberg till Riddarhyttan sen rakt ett tag till Morskoga sen krokigt till Ramsberg, Stråssa, Storå, Fanthyttan, Nora sen till Örebro igen då :)

Edit ja kan inga vägnr :huvet

Den lilla krokiga heter kvarsebovägen du kommer till kolmården den vägen o det är bara fortsätta en bra bit i samma stuk :) längre fram finns oskarshäll där ett helmysigt MC-fik är beläget. ligger upp på ett berg med utsikt över vattnet:) stammisarna har sina egna kaffemuggar hängandes på väggarna!

The blade skrev:
1927358 Tänkte kolla med alla örebroare hur pass stort intresse det finns för samåkningar/hojdagar. Bra samlingsplatser finns det ju gott om. Mässan eller lik-kistan på stortorget är väl två rätt bra alternativ. Skriv och ge tips på bra platser,vägar mm mm.
Vore skitkul om vi kunde bli ett gäng hojåkare :banana

Äre bara killar som finns runt Örebro?
Tänk va kul om det kunde finnas ngr tjejer oxå.

Kägglan är fin den brukar jag med åka.
Även Arboga-köping-Riddarhyttan-uttersberg-Morskoga-Lindesberg,, fast den är rätt lång!

/marie

Gott att se att det finns intresse för samåkning. Vi får ta å styra upp ett en dag när vi kör. Att samlas vid likkistan på stortorget och sedan rulla ut mot någon bra väg skulle ju inte va helt fel. Vi håller tråden levande så ses vi snart :tummenupp

Jag kommer att hålla ögonen på denna tråden också ! :tummenupp

Har dock lite risigt med tid att åka medans barnen har sommarlov......
Är ensammen pappa på heltid mest hela sommaren........
Svårt att ta med en 6åring bakpå.....

Men jag har ju redan hunnit med 400 mil innan lovet började... :D

The blade skrev:
2258431 Gott att se att det finns intresse för samåkning. Vi får ta å styra upp ett en dag när vi kör. Att samlas vid likkistan på stortorget och sedan rulla ut mot någon bra väg skulle ju inte va helt fel. Vi håller tråden levande så ses vi snart :tummenupp
Klockan 14 imorgon söndag ska vi mötas några stycken vid kistan. Kom dit då,
Ju fler desto roligare. :yoparty

Lennart skrev:
2258699 Jag kommer att hålla ögonen på denna tråden också ! :tummenupp

Har dock lite risigt med tid att åka medans barnen har sommarlov......
Är ensammen pappa på heltid mest hela sommaren........
Svårt att ta med en 6åring bakpå.....

Men jag har ju redan hunnit med 400 mil innan lovet började... :D
Fixa barnvakt tills imorgon. :tummenupp

Lördag kväll är det samling om vädret tillåter och det ska det göra.
SAmling-stortorget......återkommer om tid. Så sporthojsåkare i örebro
Boka in Lördagen nu :tummenupp

The blade skrev:
2283181 Lördag kväll är det samling om vädret tillåter och det ska det göra.
SAmling-stortorget......återkommer om tid. Så sporthojsåkare i örebro
Boka in Lördagen nu :tummenupp

Attans då ska jag ju på syrrans bröllop...

När jag tar semester från Bogan å Bulten så kan jag ta med de Örebroare som har lust på en sväng över Ramsberg osv Vi kan värma upp på kägglan :tummenupp

Anderzzon skrev:
2283355 Attans då ska jag ju på syrrans bröllop...

När jag tar semester från Bogan å Bulten så kan jag ta med de Örebroare som har lust på en sväng över Ramsberg osv Vi kan värma upp på kägglan :tummenupp

Låter gott, men oroa dig inte. Lördagen är bara toppen på ett isberg. Vi ska gaaasa mykt i sommar. Du får bli med en annan körning då......om du inte sjukanmäler dig till syrrans bröllop :hihi

The blade skrev:
2283420 Låter gott, men oroa dig inte. Lördagen är bara toppen på ett isberg. Vi ska gaaasa mykt i sommar. Du får bli med en annan körning då......om du inte sjukanmäler dig till syrrans bröllop :hihi

Fifan va rart!

Nej du, det vågar jag inte då får jag smäll av fassan :hihi

Och åker ni mot Arboga via käglan så ta av höger vid första rondellen in vid Arboga, passera Lidl, där vägen tar slut och en Shellmack ligger framför korsningen svänger ni höger ut på huvudled och följer denna upp mot västermovägen. Där har ni nu 2 roliga mil på kurvig väg, dock två kurvpartier som är jobbiga varav den ena alltid har grus i innerkurva och den andra är lite gropig. Väl framme i västermo/Stora sundby svänger ni höger och kör mot Julita, väl där tar ni av och har ca 4 mil till Kumla och ytterligare några fina kurvor och lite högre fart.

*/ ?>
Back