Samåkning Örebro. Kollar intresse!!!

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Tänkte kolla med alla örebroare hur pass stort intresse det finns för samåkningar/hojdagar. Bra samlingsplatser finns det ju gott om. Mässan eller lik-kistan på stortorget är väl två rätt bra alternativ. Skriv och ge tips på bra platser,vägar mm mm.
Vore skitkul om vi kunde bli ett gäng hojåkare :banana

The blade skrev:
Tänkte kolla med alla örebroare hur pass stort intresse det finns för samåkningar/hojdagar. Bra samlingsplatser finns det ju gott om. Mässan eller lik-kistan på stortorget är väl två rätt bra alternativ. Skriv och ge tips på bra platser,vägar mm mm.

Kom igen nu örebroare :2cool

The blade skrev:

Så fort jag fixa jobb så blir det köpa hoj. Sen så hakar jag på.
Men PBR brukar ju köra onsdagar och lördagar, man brukar ju kunna glida med dom ibland.

Favoritvägen är iaf Fjugesta - Svartå - Laxsjöarna - Askersund å tillbaka.

The blade skrev:

Ja o en polare är med på lite samåka, det vore kul med några fler...
Käglan är väl ganska skoj, men man kan ju ta lite längre dagsturer också!.

Får jag hojkortet i sommar så hakar jag kanske på , även om jag har en liten bit att åka först :)

Sodapop skrev:
Så fort jag fixa jobb så blir det köpa hoj. Sen så hakar jag på.
Men PBR brukar ju köra onsdagar och lördagar, man brukar ju kunna glida med dom ibland.

Favoritvägen är iaf Fjugesta - Svartå - Laxsjöarna - Askersund å tillbaka.
stämmer bra det.. alla är naturligtvis välkommna att åka med oss.. och det är inte bara PBRare som dyker upp.

RaZmaN skrev:
Ja o en polare är med på lite samåka, det vore kul med några fler...
Käglan är väl ganska skoj, men man kan ju ta lite längre dagsturer också!.

Klart ni ska va med i sommar. Jag hoppas vi blir ett par stycken. Nice bike by the way. Gillar sp1án och sp2án som faaan :Bugar

Ja kägglan är fin! Va heter vägen till Norrköping, den däringa lilla krokiga? Förbi borensberg osv..Bra dagsutflykt kanske? En annan rolig är från Köping till Uttersberg till Riddarhyttan sen rakt ett tag till Morskoga sen krokigt till Ramsberg, Stråssa, Storå, Fanthyttan, Nora sen till Örebro igen då :)

Edit ja kan inga vägnr :huvet

The blade skrev:
Klart ni ska va med i sommar. Jag hoppas vi blir ett par stycken. Nice bike by the way. Gillar sp1án och sp2án som faaan :Bugar

Mmm, den e mullrig o fin, o den vintervilar med en mille så det blir 2 twins i sällskapet...
954 e ruggigt snygg, har dock aldrig klämt på någon.
Vad gäller dagstur så är det ju vägen över brudfjället en skojig väg nere i dalsland, 1,5 h timmars färd dit,får käglan att se ut som en flygraka! :banana

The blade skrev:

Jag är lätt på :yoparty

Måste bara hitta en hoj först!! :)

Last edited:
Fan vad kul :banana
Vi får hålla kontakten under vad som e kvar av vinter och våren så får vi styra upp en rejälsamåkning i sommar. Eller varför bara en. Vi ska åka massor :hihi

RaZmaN skrev:
Mmm, den e mullrig o fin, o den vintervilar med en mille så det blir 2 twins i sällskapet...
954 e ruggigt snygg, har dock aldrig klämt på någon.
Vad gäller dagstur så är det ju vägen över brudfjället en skojig väg nere i dalsland, 1,5 h timmars färd dit,får käglan att se ut som en flygraka! :banana

Hehehe det är lugnt du kan få klämma på min och jag får klämma på din :D
Nä men allvarligt. sp1án e grym som faen....vill nästan ha en sån istället för 954án. Lr.....fan jag kan aldrig nöja mig med vad jag har :3freak

Art Vandalay skrev:
jag e på, Gixxer Dirk,tok_maa oxå och göstarider med

Skit kul att ni e med i sommar :banana :banana
Vi kan nog bli ett tjugotal för mina polare e med såklart.
Gillar din avatar föresten. Självklart ska vi hjälpa våra grannar. Nu hade dom tydligen utfört attentat mot svenskar oxå. Tycker vi slopar neutraliteten och rycker ut i krig. :machinegu :kulspruta

Jag styr gärna med ett par gånger, om hojfan känner för att bli klar till sommarn dvs... :rolleyes: eller så får jag sätta fart... vilket som. :näsblod

Klar det ska samåkas i massor i sommar!!!!
Jag har flera hundra mil att ta igen för all garage tid
jag fick förra året! Jag längtar så jag blir tokig.
Kanske skulle börja "hänga" i PBR-forumet
när våren står för dörren!
:banana

The blade skrev:

...Machooman ställer självklart upp på Racing...No probbs! Tråkigt att du bara kommer se min :arsele del

hej!

jag kan kanske åka med nån gång då jag kommer att spendera en del tid i lindesberg, då min flickvän har flyttat dit tillfälligt för ett jobb....

har du även tips på bra vägar runt lindesberg eller bra fikaställen med hojåkre etc så vore det tacksamt för tips....

kör hårt...

J

Nu är det väl snart dax för samling pöjkar, var ute på en liten repa igår, sannakroa-fjugesta-åbytorp & tillbaka.Fan va kul det är, så kom igen nu så draar vi järnet

Börjar jobba i Örebro 1 maj, så då är jag nog på o samåka lite ;) Har nöjjet o pendla med hoj under sommaren, kägglan vägen kommer att bli flitigt åkt på ;)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!