Samåka till och från Tyskland/import?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Tänkte importera en hoj från tyskland. Nån mer som ska göra det?
så man kan samåka? självklart delar vi på allt! Skulle vara jäkligt bra om nån mer åker och hämtar en snart så man kan åka med!
Hör av er!!

/David

.

tja!

jag var på gång att åka ner och hämta en hoj.....men har kollat runt en del på nätet och priserna är inte så låga längre att det e värt attt åka ner......vad jag kan komma fram till så e de ca 10" billigare än här.....och med ca 4" för att få den klar i sveige + resa.....tror nog det e bättre att handla här hemma.....

ps jag pratar då om beg hojar...nya vet jag inte hur stor skillnaden e.....men kolla då på mckompaniet på nätet.....de har bra priser för importhojar....

lycka till

jensa

jensa007 skrev:
tja!

jag var på gång att åka ner och hämta en hoj.....men har kollat runt en del på nätet och priserna är inte så låga längre att det e värt attt åka ner......vad jag kan komma fram till så e de ca 10" billigare än här.....och med ca 4" för att få den klar i sveige + resa.....tror nog det e bättre att handla här hemma.....

ps jag pratar då om beg hojar...nya vet jag inte hur stor skillnaden e.....men kolla då på mckompaniet på nätet.....de har bra priser för importhojar....

lycka till

jensa

Jo, men det är de att jag ska hämta en mito och dom finns nästan inte att köpa i sverige, och det är en sån jag vill ha :tungan

Dessutom om man åker fler än en så blir resan också billigare!

Jag har kollat priserna en längre tid och just nu så är det nästan samma pengar, man åker ju inte för att spara någara 1000 lappar, bättre att i såfall vänta tills i höst eller vinter då blir priserna mycket lägre än här.
jag kollade faktiskt i morse på mobile efter en Triumph 600 tt samma pris som här, men om någon ska åka så är jag intresserad av att följa med i aug :tummenupp

Lyfter tråden lite grann för att höra ifall det är någon som är på gång att importera? :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT