Sala Racing Park

vad är det som krävs för att komma och få köra?
om det inte kräver allt för stora mods så skulle jag lätt kunna tänka mig att åka:tummenupp
 
Tyvärr vart man ju sjuk i fredags så det var inte läge att åka upp o gasa. Kommer nästa helg om man hinner bli ordentligt frisk.
 
Alla banarrangörer måste förstå att man inte åker 100 mil bara för att få köra en dag.
Titta på alla läger som görs = smockfulla!
Samma sak med alla tävlingar för då det blir mer tid att köra.
Jag och alla jag känner kör varje tillfälle som det blir 2eller3 dagars körning.
Sen måste tiderna för att köra bli längre! Som Örebro tex 8/9 till 18/19.
Hoppas det bli något läger i Sala banan ser skitbra ut!
 
Last edited:
Alla banarrangörer måste förstå att man inte åker 100 mil bara för att få köra en dag.
Titta på alla läger som görs = smockfulla!
Samma sak med alla tävlingar för då det blir mer tid att köra.
Jag och alla jag känner kör varje tillfälle som det blir 2eller3 dagars körning.
Sen måste tiderna för att köra bli längre! Som Örebro tex 8/9 till 18/19.
Hoppas det bli något läger i Sala banan ser skitbra ut!

Det ligger något i det du säger. Och håller med dig. Men vad händer i Örebro mellan den 8/9-18/9.

Kräftrejset är tvådagars möjlighet att köra. Rejs hela lördagen med skitmycket körtid för alla. Men tyngdpunkten ligger på att bygga gemenskap, att vinna tävlingen är inte så noga. Det är ju ändå på kräftskivan och i vildmarksbadet på kvällen som det roliga börjar. Och fri träning dagen därpå. Summa=två dagars körning.
 
Det ligger något i det du säger. Och håller med dig. Men vad händer i Örebro mellan den 8/9-18/9.

Kräftrejset är tvådagars möjlighet att köra. Rejs hela lördagen med skitmycket körtid för alla. Men tyngdpunkten ligger på att bygga gemenskap, att vinna tävlingen är inte så noga. Det är ju ändå på kräftskivan och i vildmarksbadet på kvällen som det roliga börjar. Och fri träning dagen därpå. Summa=två dagars körning.

Jag vet Lasse!
Och det är med en tår i ögat jag påminner dig om att jag ska fiska kräftor med båt och grejer den helgen (har betalat dyrt redan för båt biljett plats osv)
Så jävla typiskt!!
Men all heder till er arrangörer endå som fixar banor och träningar osv, jag vill inte på något sätt klaga bara säga hur jag och alla mina kompisar ser på situationen.

Jag vet Lasse!
Och det är med en tår i ögat jag påminner dig om att jag ska fiska kräftor med båt och grejer den helgen (har betalat dyrt redan för båt biljett plats osv)
Så jävla typiskt!!
Men all heder till er arrangörer endå som fixar banor och träningar osv, jag vill inte på något sätt klaga bara säga hur jag och alla mina kompisar ser på situationen.

Jag menade att det var dom tiderna man kör ca hos er? Var det inte 9-17 eller 18 eller liknande?
 
Last edited:
Jag menade att det var dom tiderna man kör ca hos er? Var det inte 9-17 eller 18 eller liknande?

Nej, vi kör aldrig så länge, med hänsyn till våra grannar som inte uppskattar motorljud lika mycket som oss kör vi aldrig längre än till kl.14 förutom om det är tävling eller något större läger.
 
Nej, vi kör aldrig så länge, med hänsyn till våra grannar som inte uppskattar motorljud lika mycket som oss kör vi aldrig längre än till kl.14 förutom om det är tävling eller något större läger.

ja det var just läger vi pratade om :huvet
 
Heldagars körningar är bra, men en hel helg körningen kan få vilken röv som helst att blöda! (Med erfarenhet från Ålands lägrena o.sv!) =)
 
...det är väl så illa att motardåkarna i västeråstrakten är mer intresserad av att åka på bakhjulet och leta efter de minst lämpliga ställena att köra hoj på inne i stan (och filma eländet). :va

Köra bana, då syns det ju hur tafflig man är på att spaka, och egot får sig en törn.

Men jag kan ju ha fel också.
 
Vad måste göras på hojen vid körning, är det krashpuckar, najning och uppsamlingskärl som gäller eller räcker det med en fulkonverterad cross?

Jag har nämligen en liten 250 och ett par gamla motardfälgar från en gammal hoj jag haft som skulle vara kul att testa :)
 
För att prova på behöver du inte najja allt, men ett uppsammlingskärl är att uppskattas ? skumt ord :va,

Och du behöver byta ut kylvattnet med glykol i mot rent vatten eller vatten med waterwetter i.
Krachpuckar är kalas om du har men inte ett krav..

Du är välkommen till GröndalRaceWay oxå och pröva våran nyasfalterade bana när den är klar :tummenupp

Peter
GröndalRaceWay i Eskilstuna...
 
För att prova på behöver du inte najja allt, men ett uppsammlingskärl är att uppskattas ? skumt ord :va,

Och du behöver byta ut kylvattnet med glykol i mot rent vatten eller vatten med waterwetter i.
Krachpuckar är kalas om du har men inte ett krav..

Du är välkommen till GröndalRaceWay oxå och pröva våran nyasfalterade bana när den är klar :tummenupp

Peter
GröndalRaceWay i Eskilstuna...

Ok, låter fin fint, då är det bara till att börja skruva lite då :)
 
Hur ser det ut med träning i Sala (supermotard) nu i helgen 20-21/8?
 
Träning 10-13 i morgon.
Efter 13 kör vi så länge det inte kommer folk som vi köra hyrkart..

Välkomna!!
 
Träning på lördag blir endast mellan 10-12 då vi har bokat från 12..

Häls Tommy
 
[YOUTUBE-ID]nhfj3r3M-ow[/YOUTUBE-ID]

Ett litet klipp hur det kan se ut för er som inte hittat till Sala än
 
Vi har bilutställning i morgon så det blir ingen träning i morgon, men vi kommer ha öppet för motard på söndag mellan 10 och 13 i stället.

Tommy
 
Tack för svar Tommy. Vädret ser ostadigt ut på söndag så jag åker till Örebro istället.
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top