Saknar ni Motorjournalen på Kanal 5?

Vill ni ha tillbaka Motorjournalen?

• Antal röstningar
    0

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Kan framföra en personlig hälsning från en av programledarna, Peter Sundfeldt att vi ska mailbomba Kanal 5, personligen vill jag ej ha tillbaka Autobahn, utan det underhållande gänget på Motorjournalen.

Killarna är beredda att dra igång igen!

Så vad tycker motorcykel Sverige?? :)

Svårt att avgöra vad som är sämst så jag röstar "Nej tack".
Peter Sundfeldt är expert på allt, allt. :rolleyes:
Tiffs inslag var de enda som var kul.

Så här skrev jag:

Hej!

Jag har med stort intresse följt era motorprogram sedan "Teknikens Värld" i mitten på nittiotalet. "Motorjournalen" är (var?) Sveriges i särklass vassaste bilmagasin. Efter att nu ha sett tre avsnitt av "Autobahn" så kan jag inte låta bli att ventilera mina åsikter.

Var finns engagemanget, glöden, gnistan och framförallt sakkunskaperna?

Sundfeldt, Tonef och Pihlgren lyckas alla tre förmedla sina intryck på ett mycket bra sätt. Nog för att Fredrik Huldt och Kenny Bräck vet vad de snackar om men det är inga "TV-män". Fredrik skriver dock utmärkt!
Som motorentusiast sedan barnsben kan jag inte ta detta program på allvar.

Jag gissar att detta är ett försök att nå fler än entusiasterna (vi stannar väl ändå tack vare bristen av motorprogram överhuvudtaget) genom att lägga en modern "lifestyleslöja" över programmet.

Att sedan starta alla reportage i början av programmet för att sedan växla mellan dessa under sändningstiden*är ingen höjdare utan bara irriterande.
Här gissar jag att det handlar om att hålla kvar tittarna hela programtiden för reklamens skull.
Kommersiell finansiering på gott och ont...

Har ni några aktuella tittarsiffror för "Autobahn"?
Hur står de sig mot "Motorjournalen"?
Finns det planer på att återuppta "Motorjournalen"?

Avslutningsvis, jag kommer att se samtliga avsnitt under hösten och hoppas att det blir bättre och bättre. Ni ska ha en stor eloge för att ni ändå satsar på motorintresset överhuvudtaget.
Mer än vad man kan säga om vår staliga television.

PS. Vidarebefordra gärna detta till Motorjournalens redaktion! DS.

Bästa hälsningar,

Johan Gröndahl

Svaret jag fick:

Hej Johan
Motorjournalen "vilar" för tillfället. Vi vet inte om det blir nya avsnitt ännu. Autobahn kan man självklart ha olika åsikter om men det blir väldigt fel om man jämför det med MJ, då det medvetet skall vara något helt annat.

Med vänlig hälsning,
Kanal 5:s Tittarservice

Varför ska Peter Sundfeldt förresten gå via dig för att behålla jobbet, ska jag skicka honom till chefen om jag får dojjan? Jäkla konstig attityd:
"Hjälp, jag har blivit av med mitt lekjobb, vad ska jag göra nu?"

Det enda som är värre än kändisar är b-kändisar. Tvi vale.

Markus skrev:
Varför ska Peter Sundfeldt förresten gå via dig för att behålla jobbet, ska jag skicka honom till chefen om jag får dojjan? Jäkla konstig attityd:
"Hjälp, jag har blivit av med mitt lekjobb, vad ska jag göra nu?"

Det enda som är värre än kändisar är b-kändisar. Tvi vale.

Fick du trasiga leksaker när du var liten?
Badade du i torr swimmingpool?

Ingen har gått VIA MIG...men jag fick TIPSET att mailabomba lite till Kanal 5, då det är DOM som bestämmer om ett program ska köpas in eller inte. :fatta!

HönaPower skrev:
Fick du trasiga leksaker när du var liten?
Badade du i torr swimmingpool?

Ingen har gått VIA MIG...men jag fick TIPSET att mailabomba lite till Kanal 5, då det är DOM som bestämmer om ett program ska köpas in eller inte. :fatta!

Leksakerna var överlag okej, men det är riktigt att båda närmsta grannarna hade swimmingpool men inte min familj. Så du får hälften rätt. Okej?

My bad, jag tolkade din text fel:

"Kan framföra en personlig hälsning från en av programledarna, Peter Sundfeldt att vi ska mailbomba Kanal 5, personligen vill jag ej ha tillbaka Autobahn, utan det underhållande gänget på Motorjournalen."

Jag trodde ett tag att du kunde framföra en personlig hälsning från en av programledarna, Peter Sundfeldt att vi ska mailbomba Kanal 5, och att du vidare personligen ej ville ha tillbaka Autobahn, utan det underhållande gänget på Motorjournalen.

Vi behöver inte ett till Inte-lika-helylle-som-trafikmagasinet-men-ändå-politiskt-korrekt-program i Sverige. Vad vi behöver är ett högbudget leksaker-för-män-program. En svensk version av Top Gear, om ni så vill. Det är min åsikt, så framför gärna den.

Edit: nehej, det funkade tydligen inte så. HönaPower, känner du Sundfeldt eller ej?

Jag röstade ja, men jag tycker INTE de är bäst.

Top Gear säger jag bara. DET är kvalite´t, just genom att INTE vara så förutsägbart och klicheártat som (faktiskt) Motorjournalen är!

Sundfeldt är en brakskitsmacho, men föralldel oxå en bra förmedlare av banracingkänsla, och en bra driver vaför han är förlåten. Men han kunde gott slappna av lite.
De andra försöker hänga på, och det bär ju inte alls.
Den enda som har egen integritet är den där halvkonstige typen som testar superudda bilar. Gärna äldre.
Hans beskrivningar, och verkliga njutning av dessa sparsmakade vagnar är berömvärd.

Men återigen: Top Gear, fullt av brittisk sarkasm reportrarna emellan, samt helt galna grejer!
Vilket Svenskt teveprogram bombar en husvagn i ett stenbrott med bilar som man skjuter ut!!? :lol

Världsklass att våga vara barn fullt ut! :tummenupp

Det var tider när Glenning och Perstad testade bilar. På med stora yllekoftan.

Personligen tycker jag att TopGear är lite segt det också. Kör runt på en bana (flygfält med en massa spåmålade streck) och bränner så mycket däck det bara går. Okej, underhållande i all ära, men ändå segt.

Motorjournalen var/är väl trevligt om än lite segt även det.

hållundan skrev:
Det var tider när Glenning och Perstad testade bilar. På med stora yllekoftan.

Personligen tycker jag att TopGear är lite segt det också. Kör runt på en bana (flygfält med en massa spåmålade streck) och bränner så mycket däck det bara går. Okej, underhållande i all ära, men ändå segt.

Motorjournalen var/är väl trevligt om än lite segt även det.

Vad är det du säger?
Jeremy Clarkson äger ju allt, det är han som står upp när de andra faller :banana

HönaPower skrev:
Kan framföra en personlig hälsning från en av programledarna, Peter Sundfeldt att vi ska mailbomba Kanal 5, personligen vill jag ej ha tillbaka Autobahn, utan det underhållande gänget på Motorjournalen.

Killarna är beredda att dra igång igen!

Så vad tycker motorcykel Sverige?? :)

Om de slutar testa vardagsbilar och bara kör lite roligare grejer och dessutom tar bort killen som man inte fattar vad han tittar på eller babblar om (Joppe eller vad det nu var) så får de gärna komma tillbaka.

(Vem fan kallar sig för Joppe i vuxen ålder förresten?)

Joe Schmoe skrev:
Om de slutar testa vardagsbilar och bara kör lite roligare grejer och dessutom tar bort killen som man inte fattar vad han tittar på eller babblar om (Joppe eller vad det nu var) så får de gärna komma tillbaka.

(Vem fan kallar sig för Joppe i vuxen ålder förresten?)

Var det Joppe som testade klenoder från Gustav Vasas tid?

Ähhh!

Kom igen nu! Joppe rockar!

Han är ju den ende med EGEN PERSONLIGHET!

:rock

Dr.Bike skrev:
Ähhh!

Kom igen nu! Joppe rockar!

Han är ju den ende med EGEN PERSONLIGHET!

:rock

Helt klart. Joppe Pihlgren var det som gjorde Motorjournalen värt att se.

TopGear fixar jag inte med alls, det känns alldeles för krystat. Studiopublik och patetisk humor, nej tack.

Motorjournalen är överlag helt ok, däremot kan jag inte alls med en av killarna i gänget. Tror han brukar testa jänkarbilar.. Han är så godmogen och töntig och..blä! Kenneth Tonef är det jag menar! Längst till vänster i bilden nedan.

Peter Sundfelt tycker jag däremot är kanon! :tummenupp

Top Gear är faktiskt riktigt dåligt. De flesta av inslagen är banala, pubertala och meningslösa. Det är väl roligt de första minuterna, sen är det bara pinsamt.

reportrar.jpg

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP