Saknar några kontakter till insprut-spridarna

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Köpt en Igniton Module till en PClll från en kraschad hoj, den saknar några kontakter som ska kopplas på tändhattarna. Det är en GSXR 1000 K6, nån som har nåt liggande, vet vart jag kan få tag detta, eller om det går att lösa på ett bra sätt.

Har ej tummen mitt i men vill ändå lösa det på ett bra sätt.

(edit: skrev fel ska vara tändhattarna och ej spridarna.)

Last edited:
Det finns tyvärr inte att köpa löst varken originalkontakterna eller dynojets prylar finns till salu. Behöver man originalkabelstycken så finns där företag som gör kopior

Boris tack för tipsem!

får kontakta p.commander o se ifall de kan hjälpa mig först.

Fick hem ignition modulen idag, visade sig att jag hade fel, de ska inte kopplas på spridarna utan på tandhattarna. Så visst jag kan koppla med vanliga hona/hane kontakter för att få ihop det, men vill gärna få riktiga kontakter så hojen inte plötsligt dör vid bankörning för nåt har släppt eller hoppat av i kontaktstyckena.

Vet inte vad dessa delar heter på engelska för att söka så tar tacksamt emot all hjälp.

Fick svar från power commander idag och de säljer inga sådana kontakter löst :3freak:crash:confused:

Får väl lösa det med kabelskor i grejer

Någon som vet hur dessa ska vara kopplade eller har en bild där man ser vilka kablar som går in vart på kontakterna? då alla honor var ur slitna efter en krasch blir det svårt att veta för mig, googlat och letat efter bilder på ignition module men de är så pass dåliga att man inte kan urskilja på vad som är vad.

Hanarna satt kvar så dessa sitter rätt.

Gjorde två taskiga bilder som ändå visar vad jag menar.

Den röda och blå går till ignition modulen.

Minns inte hur den blå satt på hanarna men bara jag vet hur de ska sitta på honorna är det lugnt.

frågan är hur de ska sitta på honan som ni se ska klickas på tändhatten. den honan längst till höger än den som kommer från hojens egna kabelhärva.

Är det rätt tänkt här eller har jag tänkt helt galet?
Untitled-2.jpg

Eller ska det sitta så här?
Untitled-6.jpg

Last edited:
ingen som har en ignition module liggande och kan bara bräna av en bild skulle jag vara evigt tacksam!

Är tändmoduler riktade? Om inte borde det inte spela roll.

edit: för att förtydliga. Jag vågar inte vara ja eller b för jag vet inte hur tändmoduler exakt fungerar. hoppas det hjälpte :död

Vet inte vad du menar med riktade, så det hjälpte inte tyvärr :(

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...