Saknar du också dragkrok?

- Är det du som brukar hänga ut ur bakluckan och dra vagnar efter bilen?
- Nej, varför tror du det?

Bifogat

• vagn.jpg
    vagn.jpg
    23.7 KB · Visningar: 36
Min far sa nyss till mig att det var något jag skulle få för mig att göra när jag var 18 och kan nog faktiskt hålla med han. Vilken tur man alltid hade bil med dragkrok på den tiden :)

Länkfel..
EDIT: Nu funkare!

Jefla galning.. Måste varit en stark snubbe i bakluckan iallafall..:va

Last edited:
Går den igenom besiktningen? Behövs blinkers om "vagnhållaren" kan tänka sig att signalera med händerna? Finns det möjlighet att koppla in godkänt bromssystem?

Haha...!!! Ja, det klippet gjorde mig i alla fall glad.
Vilka idioter det finns.

För att svara på frågan.
Ja, jag har dragkrok. På båda bilarna:tummenupp

Jag saknar faktisk dragkrok på min panzerwagen. Lite surt att vara utan krok när man äntligen har en bil som får dra vettig vikt på både B och BE

Jamenvafan, jag skulle ju bara slänga lite skit på återvinningen ju!

Jamenvafan, jag skulle ju bara slänga lite skit på återvinningen ju!
Återvinnigsstationerna brukar ju ha en del underhållningsvärde när alla som är ovana att köra med släp kommer och ska uträtta sina ärenden. Speciellt när det är öppet på kvällar eller helger. Men det här var ändå i en klass för sig själv.

Det är väl ett hyrsläp tror jag? Dom gör det ju inget om man tappar.

Min jobbarkompis skulle frakta undan några bilar, sonen hade ockuperat biltrailern med sin folkracebil som krävde traktor för att lastas på och av, så han hyrde en trailer för några timmar, och lånade dragbil utav en annan bekant...

"Ska du ha försäkring, den kostar 35:-"
"Näe, jag ska bara köra några mil"

En timme senare hade han wobblat av vägen med en lånad bil.

Det enda som hade klarat sig oskadat ur olyckan var bilen han skulle dra på skroten, den stod kvar på den sönderbrutna trailern...
Dragbilen låg på taket.

Jag jobbar bredvid en återvinningsstation.

Nu har jag en fråga.

Får man lämna saker på en sådan även om man kan köra bil? Mina observationer rörande besökarna och deras sätt att transportera sig antyder att det är förbjudet område för alla med någon sorts färdighet i framförande av fordon.

Dessutom är det otaliga högar med ris, allsköns bråte, toalettstolar och fan vad allt det är som dessa överbegåvade individer lastar av i farten längs vägen utanför, som även är min väg till jobbet.

Sedan kör de mangrant förbi skylten med förbud mot motorfordon för att gena in mot stan och ställer till det med trafiken där jag jobbar.

Tänk vad man kunde förbättra världen med lite stridsvagnsminor! :tummenupp

Ja ja...ligger folk hemma och slappar blir det gnäll för det, och är man lite innovativ blir det gnäll för det. :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg