Sakliga debattråden

Mr_White skrev:
Sorry mannen men du har nog inte tagit ditt vaccin idag :D

Jag får visst kopiera dom CD/DVD jag köper och ge till närstående :tummenupp
Kopiering för privat bruk

Ok. My bad! Hade för mig att dom hade förbjudit det med! Ibland blir man glad när man har fel! :)

Går ju iofs att tolka på olika sätt när dom skriver att det inte alltid gäller!

Citat: (Bestämmelsen om kopiering för privat bruk innebär att man som huvudregel får framställa ett eller några få exemplar av ett verk till sig själv, sin familj eller sina vänner. Detta gäller dock inte alltid.)

Vi skulel ju vara sakliga så om något är olagligt elelr inte avgörs inte av om någon blir av med något, om någon mår dåligt eller för att det anses som omoraliskt utan för att det står så i vår kära lagbok!
Det är alltså lika olagligt att stjäla från ett bolag som en privatperson OAVSETT om det bolaget tjänar massor av pengar eller inte!
Vidare tror jag inte att det finns en enda svensk som inte brutit mot lagen men "hårdare straff" gäller givetvis bara för andra brott än dem jag gör! Jag bryter ju inte lagen för att jag är kriminell utan för att lagen är dum... :7peta

Det här handlar inte om piratkopiering, men eftersom det var en debatttråd så umdrar jag: Vad tycker ni om arbetsgivaravgifter?

*/ ?>
Back