Saker som är omöjliga att göra...

Låta bli att kolla när bränsle rinner ned i en rejäl tratt! Gärna av plåt med mässingsnät.

Virveln och ljudet är lika trollbindande som flammorna och knastret från en lägereld.

Skulle kunna tänka mig en tv kanal med fokus på non-stop jeepdunk och tratt. Ett skönt sövande porlande och kluckande ljud när man ligger med öppet fönster mot stadens brus en sommarnatt. Som ett svar på östermalmshaggornas springbrunn på innergården typ.
 
Låta bli att kolla när bränsle rinner ned i en rejäl tratt! Gärna av plåt med mässingsnät.

Virveln och ljudet är lika trollbindande som flammorna och knastret från en lägereld.

Skulle kunna tänka mig en tv kanal med fokus på non-stop jeepdunk och tratt. Ett skönt sövande porlande och kluckande ljud när man ligger med öppet fönster mot stadens brus en sommarnatt. Som ett svar på östermalmshaggornas springbrunn på innergården typ.

Måste vara jävligt varmt i stockholm :tungan

Jag föredrar att lyssna på kluckandet av nybytt olja när man häller den gamla i spillolje dunken...
 
Måste vara jävligt varmt i stockholm :tungan

Jag föredrar att lyssna på kluckandet av nybytt olja när man häller den gamla i spillolje dunken...

Det är i grunden samma fascination. Det är bara vår ålderskillnad som gör att du alltjämt fokuserar på motorns restprodukter, dvs garageynglingens svar på det Sigmund Freud kallar ett barns anala ålder, eller kiss och bajs-åldern.

När du blir äldre så avklingar det, du kan då fingra på tom riktigt heta oljeavtappningspluggar och se den varma svarta oljan störta ned i hinken utan minsta stråk av liderliga tankar, inte ens när den ligger där i hinken och ångar av åtrå.

Istället inträder en livslång fascination för påfyllning av drivmedel och olja. Övergångsåldern brukar ofta kännetecknas av att man, utöver passionen för sina motordrivna farkoster, även börjar intressera sig för dokumentation och mekhandböcker rörande dessa.
 

Bifogat

  • IMG_0752.JPG
    IMG_0752.JPG
    74.4 KB · Visningar: 124
Last edited:
Det är i grunden samma fascination. Det är bara vår ålderskillnad som gör att du alltjämt fokuserar på motorns restprodukter, dvs garageynglingens svar på det Sigmund Freud kallar ett barns anala ålder, eller kiss och bajs-åldern.

När du blir äldre så avklingar det, du kan då fingra på tom riktigt heta oljeavtappningspluggar och se den varma svarta oljan störta ned i hinken utan minsta stråk av liderliga tankar, inte ens när den ligger där i hinken och ångar av välbehag.

Istället inträder en livslång fascination för påfyllning av drivmedel och motorolja medelst kärl och tratt. Övergångsåldern brukar ofta kännetecknas av att man, utöver passionen för sina motordrivna farkoster, även börjar intressera sig för dokumentation och mekhandböcker rörande dessa.

Läst 4 haynes böcker.. Ett till varje fordon jag haft.

Är jag vuxen? :rolleyes:
 
Läst 4 haynes böcker.. Ett till varje fordon jag haft.

Är jag vuxen? :rolleyes:

Du är ett kärnexemplar, mycket ovanligt för en 17-årig motorintresserad. :tummenupp Jag spår en lysande karriär i kolvmotorcommunityt. Fritt från de sedelärande men typiska motorhaverier som så gott som alltid drabbar de som bekvämt väljer att fumla runt i okunskapens töcken.
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: Zee
Du är ett kärnexemplar, mycket ovanligt för en 17-årig motorintresserad. :tummenupp Jag spår en lysande karriär i kolvmotorcommunityt. Fritt från de sedelärande men typiska motorhaverier som så gott som alltid drabbar de som bekvämt väljer att fumla runt i okunskapens töcken.

Har faktiskt aldrig lyckats rasa något av det jag byggt ihop. Trots att man spelat mot oddsen.

Ottomotor är skiten, börjat få upp ögonen för diesel med överladdning på sistone.
 
Har faktiskt aldrig lyckats rasa något av det jag byggt ihop. Trots att man spelat mot oddsen.

Ottomotor är skiten, börjat få upp ögonen för diesel med överladdning på sistone.

Ja Rudolf Diesel är chefen helt klart, en riktig motor ska naturligtvis inte behöva porslinsproppar i topplocket, det förstår ju ett barn. :tummenupp
 
Ja Rudolf Diesel är chefen helt klart, en riktig motor ska naturligtvis inte behöva porslinsproppar i topplocket, det förstår ju ett barn. :tummenupp

Dock är det bara en sak jag hängt upp mig på.

Hur fan man ska göra med spridare till en sothora :D

:backontop

Nåt som är ordentligt omöjligt, dricka en liter kaffe utan att få ont i magen. Provat 2 gånger med samma resultat!
 
Petting med boxhandskar.

:fistfuck

Låta bli att kolla när bränsle rinner ned i en rejäl tratt! Gärna av plåt med mässingsnät.

Virveln och ljudet är lika trollbindande som flammorna och knastret från en lägereld.

Skulle kunna tänka mig en tv kanal med fokus på non-stop jeepdunk och tratt. Ett skönt sövande porlande och kluckande ljud när man ligger med öppet fönster mot stadens brus en sommarnatt. Som ett svar på östermalmshaggornas springbrunn på innergården typ.

Aj love it when joo talk dirty:yoparty
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top