Saker man som hojåkare är trött på att få höra, om och om igen...

Det var en kille som berättade för mig att de där uppkörningsinspektörerna verkligen kan köra, för när hans polare körde upp tyckte inspektören att det gick lite långsamt på konbanan. Så då visade han hur det skulle gå till genom att köra konbanan på under tjugo baklänges...
Jodå sörru :rolleyes: :D

GibsonSG skrev:
Jag kan bara bidra med:

"Din försäkringspremie blir då XXXXX kr/mån" :D
"Jag har dig i XXX km/h på lasern" :D

samt den för vissa försmädliga meningen
"Din körning är inte godkänd" :D

:tummenupp :D

Urninja skrev:
Det var en kille som berättade för mig att de där uppkörningsinspektörerna verkligen kan köra, för när hans polare körde upp tyckte inspektören att det gick lite långsamt på konbanan. Så då visade han hur det skulle gå till genom att köra konbanan på under tjugo baklänges...
Jodå sörru :rolleyes: :D

HAHAHAHAAA!! :rofl Den var bra!!
Mycket rolig tråd denna verkligen.

Däremot har vi alla säkert hört mindre roliga saker nämnas så fort nån släkting/bekant får veta att man kör hoj.

-Jasså kör du motorcykel? Det är farligt!! Jag känner en kille som körde MC när det regnade en dag och han fick sladd över ett brunnslock och kanade av vägen rätt in i ett träd och blev förlamad och sitter nu i rullstol.

eller

-Själv skulle jag aldrig åka hoj för brorsans granne och hans fru brukade åka goldwing och när dem var på semester en gång var dem med om en olycka och fick amputera benet på hans fru.

Sånt är jobbigt att höra, vi vet ju redan vilka risker vi tar varje gång vi sätter oss i sadeln. Men jämt ska dessa olyckshistorier komma upp av folk man känner...

Peace!
/RuffRyder

Lokke skrev:
Precis! Tänkte lite på att starten en motsvarande tråd. "Saker man som hojåkare är trött att höra på från andra hojåkare"...

T ex.
"Hur snabb e din från 0-100km/h?",
"Hur fort går den i ettan?", listan e minst lika lång på dumma påståenden och frågor från nybörjare som tror dom vet bäst, som från såna som inte alls kört hoj.

Uhm, fan... det är ju det första jag frågar om! :D

Dvs vilken drevning man kan ha för si å så mycket mos på slangen. 60-fötter är världens viktigaste parameter, så är'e ba.

RoLLER skrev:
Hahahaha.... joo... Jag har 1000 kubik men jag vettefaen om jag utnyttjar mer än 80cc. Osså har jag 152 hästar + sliponeffekten. Men jag tror att runt 130-140 av dom mest vilar. Det e pose hästar. Osså är det såna där bra pose krejjer som Öhlins styrdämpare och miniblinkers. När folk frågar vad Öhlins grejjen e så brukar jag säga att om jag inte hade den blire jobbit i farter runt 340-380 när man kör över ojämnheter i backen, och det finns det mycket av på 70 vägarna :D

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :D

andersbrink skrev:
Uhm, fan... det är ju det första jag frågar om! :D

Dvs vilken drevning man kan ha för si å så mycket mos på slangen. 60-fötter är världens viktigaste parameter, så är'e ba.

:D

Det här får jag ofta höra från flickor.

- Åh, vad läcker du var i skinnstället. :tummenupp
- Tack så mycket. Det var vänligt sagt. :)
- Fast du är ännu snyggare utan ställ och hjälm. Har du något särskilt för dig ikväll?:kär

Bingo skrev:

- Fast du är ännu snyggare utan ställ och hjälm. Har du något särskilt för dig ikväll?:kär
Eller hur :rolleyes: :D

Bingo skrev:

.....och så brukar du vakna å få börja leta efter toapapperrullen.... :crash

Last edited:
Eller varför inte:
"-Skulle jag köpt motorcykel skulle jag köpt en håådee för med dem behöver man inte köra i skinsställ."

"-Nejj, inte en sån där ducati, de är så fula."

Bingo skrev:

Va fan får aldrig jag höra det för :mad:

(Osså en fylleklassiker Bingo) :D

Det står en soldat på Volga VADDÅ? :confused:

Det står en R1'a här, och jag ska gasa jag sfväär! :rock

Den här har man hört om XT:n ett par gånger:

"Va, är det en SEXHUNDRA?"
Så ser de jättepaffa ut... ungefär som de tänker : "åfan, vilket monster, sådana har ju minst hundra hästar... trodde jag aldrig om den där". Prat om antal cylindrar och sånt verkar inte gå in i huvudet på dem.... en sexhundra är ju en sexhundra för dem.

tks skrev:
Den här har man hört om XT:n ett par gånger:

"Va, är det en SEXHUNDRA?"
Så ser de jättepaffa ut... ungefär som de tänker : "åfan, vilket monster, sådana har ju minst hundra hästar... trodde jag aldrig om den där". Prat om antal cylindrar och sånt verkar inte gå in i huvudet på dem.... en sexhundra är ju en sexhundra för dem.

Så tänkte jag oxå för 5 år sen..... ribban höjs lixom när man väl börjat...... Nu kranar jag ur 160hk till MAX på slangen!!!!

RoLLER skrev:
Så tänkte jag oxå för 5 år sen..... ribban höjs lixom när man väl börjat...... Nu kranar jag ur 160hk till MAX på slangen!!!!

Det råder det inget tvivel om.

"..borde inte du ha en tjej-hoj..." (hur ser en sån ut? Rosa med stödhjul?)

"..e hojen ute o åker med dig eller?"...(följs gärna utav ett asg..)

"..No fear??? *asg*" (ja e inte skyldig till att de dekalerna sitter där..)

"Kör DU den DÄR?!..." (nä, ja e bara paraplybabe..)

:whip

Last edited:
Eller när man står och tankar med Motarden och nåt glin berömmer hojen: "fasn vilken snygg moppe!"
Då blir man tvungen att vända lite på cykeln och puffa avgaspuffar i ansiktet på dem så de lär sig.

Eller när någon gubbe kommer och muttrar "Du vet väl att man inte får köra cross på gatorna? mutter mutter"

Last edited:
Eller när man är hos däckhandlaren:
"Det är ju bara en femhundra, så du behöver ju inte lägga på ett däck som är klassat för så hög hastighet..."

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back