Saker man sa eller gjorde när man var liten.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Fick precis detta berättat för mig av mamma, jag vill gärna höra lite historier från er också :)

Jag heter Mathias och min bror heter Patrik.

Detta hände 1990.

Min mamma såg att det var skrivet "patrik" på väggen i badrummet,
så hon sa till min bror (som då var 4år gammal)
att det inte är okej att göra så, då sa han: "det var inte jag, det var mathias!".

Om jag nu skulle ha en anledning till att skriva patrik på väggen,
så skulle jag knappast kunna stava till det vid 2års ålder :rofl

seså, skriv lite egna historier nu :)

Jag och min bror målade en garderob med händerna, klet o kladd mest överallt på oss och garderoben.
Tyvärr var det inte nån trevligt vattenfärg vi lekte med utan vanlig målarfärg med alldeles utmärkt vidhäftning på hud...rengörningen med thinner var inte riktigt lika kul som att måla :hihi

Min mormor berättade att när jag var liten och hälsade på hos henne sprang jag omkring o sjöng "kuken o fittan sparka' boll. Kuken vann med elva noll" :hihi

När jag var liten så hade jag stora dockhuvuden som man kunde sminka och klippa hur man ville, dom hade nästan som riktigt hår..
Tycket det var jätte kul och klippa och fixa, men varken min mamma eller granntjejens mamma tyckte att det var särskilt roligt när jag nästan klippte av allt granntjejens hår :hihi

Santo skrev:
Min mormor berättade att när jag var liten och hälsade på hos henne sprang jag omkring o sjöng "kuken o fittan sparka' boll. Kuken vann med elva noll" :hihi
:rofl :D

Vi satt o gjorde egna Alla barnen historier o de mesta rimmade på Britta och ****** knulla och Ulla typ. Sen hittade min storasyster dom, det va pinsamt. Inte så kul historia men, de va inte ni andras heller :D

Edit: Ooops de ordet fick man inte skriva, meeeen ni kan nog gissa va de står :D

varje dag undra min dagmamma varför vi var sen hem från skolan...vi sa att vi har ingen anning men vi stanna vid en stång o klev upp på den o satte ett ben på varje sida o lekte nåt vi kalla k**en bli längre längre längre k**ken bli mindre mindre mindre..

ingen kommentar :tungan

Får väl berätta om min otroligt enastående idé om att städa gatan. Denna är äcklig. Letade upp gamla glasspinnar som låg slängda på gatan. Med dessa kretade jag och min lekkamrat upp använda nertrampade tuggummi vi hittade på gatan. Och vad vi gjorde med dessa tuggummi? Det man brukar med såna... :zpy

Jag hittade en tuschpenna av modell stor som dessutom var vattenfast. Vad gjorde jag sedan med denna?? Jo målade våran vita öppna spis tills den inte var vit längre! :tummenupp
HIHI Gissa om jag fick utskällning?!

Vågar väll inte skriva allt för mycket här.

Men när jag var runt 4-6 år kanske så tog min kära syster o hälde saltvatten i en flaska o fråga om jag ville dricka.
Självklart drack jag.

En annan gång när jag o min syster badade i badkaret bajsade jag =).

Bara lite av allt jag lyckats med :)

Bland de första orden man lärde sig och sa:

Acke = Napp
Gocklo = Glasögon
Pippi Dumpång = Pippi Långstrump

Jag vill ha min acke å du måste ha gocklo för att kunna läsa pippi dumpång..

:tungan

Bjöd dessutom in en ekorre på fika en gång, han var väl mindre sugen på att lämna huset sen. Gardiner, frukt och ekorrskit över hela huset när morsan kom tebax från affären.

Jag, brorsan och en kompis hade kollat på tv, det var cirkus med massa roliga clowner och sådant som hör cirkus till. Självklart var clownerna målade vita i ansiktet.
Så vi kom på den brillianta idén hur vi skulle bli vita i ansiktet, vi hade ju ingen färg vi kunde måla med, så mjöl måste ju funka lika bra. Sagt och gjort så tog vi en två kilos säck med vanligt vitt potatismjöl gick uppför trappen och in i morsan och farsan klädkammare, kan ju inte stöka ner vardagsrummet heller... Och där inne ställde vi oss och stirrade upp i taket medans en annan kastade upp mjöl i luften som trillade ner i ansiktet. Jätte roligt såklart, men mjölet vill ju inte fastnade ju inte i ansiktet, så vi fick ju ta mer mjöl.
När morsan kom hem så såg hon vita spår leda upp på övervåningen och när hon kollade in i klädkammaren så hade vi gjort av med hela säcken med mjöl. Vi var jätte vita och såg nu ut som clowner, men morsans alla kläder var minst lika vita... Inte sådär jätte poppis ;)

jag gjorde skit häftiga saker när jag var liten, tex. så odla jag vid 3 års ålder 8 greker, man kan ju säga att morsan vart lack när hon upptäcke 8 håriga greker sen :D

en annan gång när jag var ungefär 7år så åt jag stekt grus och blåbärs sylt, men gruset var i själva verket spansk asfalt som smaka salami

Våningssängar med träkilar på stolparna som man kan kliva på för att klättra upp.

Fredrik, inte för många år gammal, konstaterat raskt att det är tufft med fottag på sängarna...

Det var kul att hjälpa far byta tändstift i bilen. Det var kul att plocka isär gamla maskiner och apparater jag fick av far. Det var inte uppskattat när jag blev ombedd att byta tändstift i gräsklipparen men missförstod och trodde det var demontering som gällde.

Roligt: Att bygga landskap i sandlådan vid husknuten och leka översvämning med vattenslangen.
Inte så roligt: Underminerad husvägg. :)

Att hjälpa till är bra. Farsan tappade alltid bort vattenpasset, så jag hängde upp det åt honom. Det fanns inte något riktigt bra sätt att hänga upp det på spiken, men som tur var var det några glasrör mitt på. Man kunde slå en spik genom dem så hängde det kvar!

Last edited:
Brorsan bajsa på gräsmattan o skyllde på bocken bruse.. de får han höra än idag kan jag säga ;)

när jag gick på dagis så skulle vi fotas.
innan jag skulle gå dit va jag helt förkrossad.

Mamma - Varför är du så ledsen?
Jag - Jag vill inte bli platt. :hihi

Klockan ar fem pa morgonen en sondag hemma i Uppsala.

Tystnaden bryts av ett gallskrik, dorren mellan min lillebrors o mitt rum och vara foraldrars rum flyger upp och min lillebror (da 5 ar) hoppar in mellan mamma o pappa...haller upp sin lilla spinkiga arm, klammer pa den och vralar "jag har fatt en muskel" :hihi ...

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna