Sahlin anförde djävulen i riksdagen

:munter

maud448.jpg

Skratt och fnitter under partiledardebatten

Det tog bara några minuter - sedan förvandlades partiledardebatten i riksdagen till rena skrattkammaren.

Statsministern gick av misstag ned och satte sig mitt under det första replikskiftet med oppositionsledaren. Han återvände, med en urskuldande gest, till talarstolen.
- Du kanske vill lämna regeringsställning redan nu, frågade Mona Sahlin spydigt.

:poäng :D

http://www.expressen.se/nyheter/1.885499/skratt-och-fnitter-under-partiledardebatten

Last edited:
Tänk om Valmers fått lite tid i talarstolen... Då skulle det osa svavel där framme! :)

Samma pack allihopa och alla verkar dom vilja ha in SD i riksdagen.

:dieMFdieMFdie

Måna är garantin för borgerlig valseger 2010.

Säker? Isåfall blir det samma återhämtning som när Sverige tog igen 1-5 underläge mot finnarna och vann med 6-5, om man tittar på de senaste opionssiffrorna... men visst. Det kanske är en Mona som krävs för att rädda alliansen ur hålet som de tyvär grävt för sig själva rent opinionsmässigt.

Måna är garantin för borgerlig valseger 2010.
Hon är i alla fall garantin för antingen det eller kraftigt antal asylsökande i Norge, Finland, Danmark.
Tänk om Pia blir statsminister i Dk och Mona här, jag skulle vara över sundet snabbare än ni kan säga röd ful korv.

Hon är i alla fall garantin för antingen det eller kraftigt antal asylsökande i Norge, Finland, Danmark.
Tänk om Pia blir statsminister i Dk och Mona här, jag skulle vara över sundet snabbare än ni kan säga röd ful korv.

Röd

ful

korv

...Är du kvar?

Är det någon som har en aning om utifall det händelsevis skulle finnas någon gammal tråd där det utröns vilka politiska partier medlemmarna på detta forum röstar på? Jag skulle tycka det vore ruskigt intressant att läsa.

För övrigt bör Mona se över retoriken samt anlägga en smula mer pondus för att det ska gå vägen. Jag vill inte ha en fnissrodnande snabbmatskassörska som rödvinsdarrande ska lägga sin transparanta näve på kaptensratten om ett par år. Fast å andra sidan så är det väl just det som går hem till tigerkaksmonstren i villaförorterna, en perfekt spegelbild av medeltanten.

/perris

"-Peter Eriksson hjärtar Mona Sahlin...
-Mona Sahlin hjärtar Peter Eriksson...
-Ingen hjärtar Lars Ohly"

Satan i helvete vad jag skrattade när Fredrik Reinfeldt sa det i dagens debatt... :D

Det är lustigt, danskarna säger detsamma. Blir Pia statsminister här flyttar dom till Sverige.

Det kommer verkligen inget bra ur DF.
Senaste utspelet var att man skulle få barnpenning till max 2 barn, om man var från europa dvs annars var det 0.
På deras konferens uttalades från talarstolen, - Ut med alla araber ur europa och in med alla judar.

Jag har inte träffat på en enda dansk som har några som helst sympatier för DF, å andra sidan umgås jag sällan med pensionärer.

Det är förvånande hur en människa inom politiken kan göra så många "misstag"
och ändå kunna gå vidare inom partiet. Att hon dessutom sedan blir vald till partiledare är väl inte annat än skandalöst, alternativt visar hur förlåtande alla lagomsvennar är särskillt när det gäller sossar:mad:
Kommer dessutom spektaklet till makten som statsminister och skall reprensentera Sverige (En sak hon dock antagligen är duktig på med tanke på all träning alltså använda statens kontokort) :D :D får man väl överväga att emigrera:gnissla

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back