Sadelväskor på biltema. Bra eller dåliga?

tja! har du inte kommit iväg än? ;)

Jag tro alla väskor kräver mer eller mindre modifieringar till en sporthoj. Köp dom och testa, annars kan du ju säkert lämna tillbaks dom! Jag fixade med olika varianter på mina(inte biltemas) det tog ett tag att hitta bästa sättet att strappa på dom, men sen satt dom som gjutet. Det är ju bra om dom sitter, men även bra att kunna lossa smidigt. lycka till :tummenupp

Jag har kollat på sånna som du har lucabrasi men dom kostar ju 2000kr i sverige... känns aningen mycket för en resa men det kan mycket väl bli sånna om jag inte hittar nått bättre alternativ.... Sadla på och häng med istället ;)

Jag har kollat på sånna som du har lucabrasi men dom kostar ju 2000kr i sverige... känns aningen mycket för en resa men det kan mycket väl bli sånna om jag inte hittar nått bättre alternativ.... Sadla på och häng med istället ;)

är du säker? tror inte mina kosta mer än... kommer inte ihåg, men under tusen spänn! Ett tips: regnöverdragen trasades sönder nått så otroligt, så i vinter ska jag sy egna i gallon. Regnöverdrag är grymt bra att ha. Du kanske kan klippa från ungarnas regnrockar? ;) eller köpa billiga på Konsum! det ska jag göra ialla fall! tejpa sömmarna och sy in en dragsnodd :tummenupp

hehe när drar ni?

http://www.blocket.se/vi/17206667.htm?ca=11_s

Jag tror inte det skiljer så mycekt åt mellan olika väskor som är universal faktiskt! så Biltemas borde funka fint om dom passar!

Last edited:
Körde rätt mycket med mina i sommras. Funkade kanon! Behövde extra spännband till dem, men annars var de kanon! KÖP!

Låter fint det att biltemas funkar. Jag hittade oxfordväskor på blocket med igår för 1995kr ! Men din länk ser ut att ha samma väskor märkligt... Inte riktigt bestämt när jag åker måste ha med mig nån först ju =)

Jag har Oxford Humpback Panniers, funkar klockrent! :tummenupp Gav ca 700 för dom på www.mandp.co.uk för nått år sen. Enda nackdelen jag ser med tygväskor är att dom är lite osäkrare än tex Givi E36'or i hårdplast, dom låser man ju dels igen, och dels fast på hojen. Tygväskor måste man ju ha under uppsikt, eller ta loss om man ska äta, eller kolla på något.
Stora skillnaden mellan dyrare och billigare väskor brukar vara hållbarheten (=sömmarna) och vattentätheten. Sen är det ju alltid bra med lite småfack här å var, men det är ju mer lyx i sammanhanget :)

Oavsett vad jag haft för väskor så packar jag ALLTID i sopsäckar o skiter i dåliga regnöverdrag som trasas sönder , flyger av eller läcker.

Med allt tjat på senaste tid om att billigt ska vara minst lika bra, om inte bättre, än dyrare dito, provade jag att köpa ett par av dessa väskor förra veckan. Jag har nu kört lite mer än 100mil med dem och sitter igen med dessa intryck:

Att de skulle sitta illa förstod jag från början men efter lite trixande satt de i alla fall på plats. Nu får jag av och på dem inom nån minut eller två. Men inte fan ser det snyggt ut, inte ens lite. De har nu börjat att gå sönder lite här och var och då har jag inte direkt plågat dem. Öppningen är helt konstig och jag förstår inte hur man tänkte när man konstuerade den, "knäppena" som ska hålla dem samman är något av det som börjat gå sönder annars är det sömmar som börjat att gå.

De lämnar ganska mycket spår efter sig på lacken, så redan efter 100mil har jag en del polering att göra. Hoppas att det går bort nu bara. De är inte speciellt regntåliga heller. Nu får man iofs med ett par mycket fashionabla regnskydd men nog fan borde även själva väskorna hålla för lite stänk. Jag anar att själva väskorna är sydda i Wettex och faktiskt suger upp vatten från luften, då jag inte direkt kan finna någon annan anledning till att nästan allt är dyblött efter lite dugg...

De är dock värda det löjligt låga priset, jag kan väl inte påstå annat. Men jag kommer ändå att köpa mig några andra pga av de bristerna som jag nämnde ovan, så i längden blir det ju inte billigare...

Jag köpte även till tankväskan och den är jag faktiskt ganska nöjd med. Liten, smidig och enkel. Den sitter bra med bara magneter och är faktisk ganska skön att luta sig mot när handlederna behöver lite vila. Ett fynd för sitt pris i mina ögon!

Med allt tjat på senaste tid om att billigt ska vara minst lika bra, om inte bättre, än dyrare dito, provade jag att köpa ett par av dessa väskor förra veckan. Jag har nu kört lite mer än 100mil med dem och sitter igen med dessa intryck:

Att de skulle sitta illa förstod jag från början men efter lite trixande satt de i alla fall på plats. Nu får jag av och på dem inom nån minut eller två. Men inte fan ser det snyggt ut, inte ens lite. De har nu börjat att gå sönder lite här och var och då har jag inte direkt plågat dem. Öppningen är helt konstig och jag förstår inte hur man tänkte när man konstuerade den, "knäppena" som ska hålla dem samman är något av det som börjat gå sönder annars är det sömmar som börjat att gå.

De lämnar ganska mycket spår efter sig på lacken, så redan efter 100mil har jag en del polering att göra. Hoppas att det går bort nu bara. De är inte speciellt regntåliga heller. Nu får man iofs med ett par mycket fashionabla regnskydd men nog fan borde även själva väskorna hålla för lite stänk. Jag anar att själva väskorna är sydda i Wettex och faktiskt suger upp vatten från luften, då jag inte direkt kan finna någon annan anledning till att nästan allt är dyblött efter lite dugg...

De är dock värda det löjligt låga priset, jag kan väl inte påstå annat. Men jag kommer ändå att köpa mig några andra pga av de bristerna som jag nämnde ovan, så i längden blir det ju inte billigare...

Jag köpte även till tankväskan och den är jag faktiskt ganska nöjd med. Liten, smidig och enkel. Den sitter bra med bara magneter och är faktisk ganska skön att luta sig mot när handlederna behöver lite vila. Ett fynd för sitt pris i mina ögon!

det roliga är att en kompis var och klämde på ett par packväskor i en mc-affär , väskorna var av känt svenskt märke. och kostade ca 800 kr.. emblemet var det enda som skiljde dom från biltemaväskorna.. i övrigt exakt samma

Tankväska fram från Lidl och en gummisäck bak från Louis och saken är klar billigt och bra.

Men du ärligt: Sadelväskor. Bra eller dåliga? Visst är det goare med lite :tuttar

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph