Sadelskydd zx-6r, er-6n

PeterE

-
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Kawasaki ZX9R -98
Hej!
Har tänkt att byta sadelskydden på min zx9:a och vill ha tag på likvärdigt som sitter på Kawasaki zx6r -05, samt även på er6. Dessa är av typen non-slip eller vad man nu ska sätta för benämning på dem.

Någon som vet vad materialet som sadelskydden är gjorda av heter, och om det överhuvudtaget går att få tag på någonstans?

Har "googlat" till förbannelse utan resultat.

Bifogar en bild från en zx6r -05.

//Peter

Bifogat

• 06ZX636RiderSeat_(1).jpg
    06ZX636RiderSeat_(1).jpg
    43 KB · Visningar: 70
Last edited:
Hej!
Har tänkt att byta sadelskydden på min zx9:a och vill ha tag på likvärdigt som sitter på Kawasaki zx6r -05, samt även på er6. Dessa är av typen non-slip eller vad man nu ska sätta för benämning på dem.

Någon som vet vad materialet som sadelskydden är gjorda av heter, och om det överhuvudtaget går att få tag på någonstans?

Har "googlat" till förbannelse utan resultat.

Bifogar en bild från en zx6r -05.

//Peter

Det finns att köpa liknande överdag att säta på bakkutsen till mc, så att passageraren inte flyger fram o tillbaka hela tiden. Känner inte till vad materialet är. Har sett det på www.ebay.co.uk några gånger.
Ska kika igen o se om jag hittar nått.

Jag skulle dock säga att du ska ha kvar orginal som man kan röra sig fritt under aktiv körning på småvägar. Jag skulle då få lite panik då jag personligen styr mkt med kroppen.
Kolla istället på siummipaneler i transparent gummi att sätta på sidorna av tanken. Bättre grepp för låren/knäna vid aktiv körning men du kan samtidigt röra din tyngdkraft smidigt med baken.
:tummenupp

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...