Sadeln går inte upp.

hied89

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2007
Ort
lund
Hoj
r6
Här har jag då bent upp sadeln på ena hållet för den verkar sitta med en hake på andra sidan och med gummi pluppar. någon som vet hur man ska få upp den? kan ju inte få av kåpan:mad: och de finns ingen öppning eller något. det är en r6 årms 99





 
Du vet väl att man ska öppna den med nyckel? :näsblod
 
rätt svårt när det inte finns något lås eller nåt som ser ut som en hake eller nåt på utsidan HELT TOMT, blir snart vinkelslipen :huvet
Häpp ! Tittar du på rätt ställe, låset sitter på vänster sida av hojen. Under förarsadeln strax framför vänster passagerar fotpinne ( Eller rättare sagt det ska sitta där iallafall ) Se bilden !
r6sadel.jpg


Om låset inte sitter där kanske du kan hitta ändan på wiren som går mellan låstet och sadelhaken och dra upp den på det viset.

Sen kan du tanka ner hela servicemanualen HÄR

Hoppas det löser sig för dig !
 
Där kollade jag faktiskt inte hitta de nu, skyller på de dåliga ljuset i garaget :rolleyes: tack för hjälpen:)
 
sen kan du nog börja leta efter en ny sadel/cuts, för du lär ju ha knäckt nuvarande...

nåt mer du undrar över så PM:a innan du försöker....
No offence...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top