Sadelgummits tjocklek?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Ni som har provat olika tjocklekar på sadelgummi, vilken tycker ni var bäst?
10, 20 eller 25 mm?

Funderar på 10 mm men det kanske är för tunt även för en fetröv som jag?

Ni som har provat olika tjocklekar på sadelgummi, vilken tycker ni var bäst?
10, 20 eller 25 mm?

Funderar på 10 mm men det kanske är för tunt även för en fetröv som jag?

Gatsoffa1000 måste ha minst 50mm stoppning annars kan träsmak infinna sig under touring längs rakan......

Annars fungerar 10mm utmärkt om man inte är prinsessan på ärten

Okej, 10 mm blir det. Känns racigt :)

Hade tänkt beställa från Greven men frakt och PF var dyrare än själv gummit :crash

Några tips på bra butiker som har 10 mm?

Kuntze i Stockolm har allt i gummi...

Åk till Boove i Spånga.... :tummenupp
Har de något gummi i normala prisklasser?
De mesta jag hittar i deras sortiment kostar skjortan.

EDIT: Ringde Boove och ett modellanpassat sadelgummi till min hoj kostade 599:- över disk. Gjort i neopren.

Last edited:
Limma med kontaktlim på båda sidorna,sätt det under press när det torkar(tex spännband) Går jätte bra att slipa med slipskiva på vinkelslipen..Går att göra riktigt snyggt, med det blir svart gummi överallt...så gör det gärna ute

Limma med kontaktlim på båda sidorna,sätt det under press när det torkar(tex spännband) Går jätte bra att slipa med slipskiva på vinkelslipen..Går att göra riktigt snyggt, med det blir svart gummi överallt...så gör det gärna ute
Sista jag limmade med kontaktlim så hittade Swedie "sadeln" på Kinnekulle i TV-kurvan :hihi

Fick tips om att man kan slipa det snyggt med en Dremmel också.

Dremmel funkar nog men slipverktygen är ju så små,tror det lätt blir gropar.Grovslipa går utmärkt på bänkslip sen en planslipskiva..
Du måste ha gjort fel vid limningen.Har limmat ett annat och det är ett helvete att få bort dom när föraren helt plötsligt vill prova ett tjockare eller tunnare gummi..

Last edited:
Dremmel funkar nog men slipverktygen är ju så små,tror det lätt blir gropar.Grovslipa går utmärkt på bänkslip sen en planslipskiva..
Okej :tummenupp
Du måste ha gjort fel vid limningen.Har limmat ett annat och det är ett helvete att få bort dom när föraren helt plötsligt vill prova ett tjockare eller tunnare gummi..
Japp, det var garanterat jag som klantade mig. Spännbandsvarianten låter som en bra lösning.

Har beställt från Greven, det gick bra att betala i förskott och då vart frakten bara 30:- :)

EDIT: Ringde Boove och ett modellanpassat sadelgummi till min hoj kostade 599:- över disk. Gjort i neopren.

Precis ett sånt var det jag hade på gamla 10'an.... Snyggt, skönt, och framförallt helt färdigt, bara att montera och köra. :tummenupp
Man behöver inte slipa till kanter och hålla på och skita ner sig... ;)

Precis ett sånt var det jag hade på gamla 10'an.... Snyggt, skönt, och framförallt helt färdigt, bara att montera och köra. :tummenupp Man behöver inte slipa till kanter och hålla på och skita ner sig... ;)
Precis min tanke men sen kom jag på att jag måste göra fyra st hål i gummit för att komma åt skruvarna som håller cutsen och då kändes det bättre att gå lös på ett gummi för 150:- än för 600:-

Macke: Jävla A-förare ..Det fixar väl din mekaniker..ler

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck