Sadelöverdrag

Mickegsx750

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Hoj
1983 Suzuki gsx750es
Hej
Någon som vet var man kan köpa sadelöverdrag till en gammal hoj.
Har sökt över hela nätet utan framgång
Finns pit-replica på Ebay men tydligen passar den inte på min mc,fast att det står så i annonsen.
Suzuki gsx750es 1983

Ebay, alternativt be en skräddare sy upp ett.

Dock blir det isf antagligen billiager o köpa en hel sadel från en av mc skrotarna. Se tråd i teknikforum för kontaktuppgifter där.

Sen har du ju första jag hittade

http://www.ebay.co.uk/itm/Motorcycl...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item2a394d140d

"Although we only have a small range of seats and seat covers listed at the moment, we are working closely with our suppliers to expand our range. If there is a certain seat or seat cover that you require, please feel free to send us a message and we will try our very best to find you the right product at a very competitive rate."

Last edited:
Tyvärr ej samma sadel
Då es modellen går upp på tanken
Och dom har ej till min modell

Sån är det men faller mig inte i smaken tyvärr.
Har skickat till en del firmor i England,tyskland så får se om jag får svar.
Roffes motor hade men men finns ej på lager så har skickat till dom om dom kan ta hem.

Ja
Jag funderar också på det.
Beror ju lite på vad det kostar, vill ju inte lägga en förmögenhet på en gammal hink

Dansbandsgaffa, dvs svart silvertejp har används för o laga sadelöverdrag i evigheter om du vill köra budgetfix

Att sy upp ett eget sadelöverdrag är verkligen pissenkelt. Jag gjorde jobbet själv på min snöskoter i slutet av 90-talet och det blev snyggt och håller fortfarande.
* Ta loss sadeln.
* Ta loss klädseln.
* Sprätta upp i sömmarna.
* Ta med till en syaffär och köp ett väder/vatten/nötningsbeständigt mjuk material i tillräcklig mängd motsvarande det gamla överdraget.
* Klipp till i samma form som de gamla bitarna.
* Sy ihop på samma sätt.
* Sätt tillbaka.

Kräver tillgång till symaskin förståss.

ser ut till att vara samma modell om man kollar bilder på nätet, men säker kan man ju inte vara

ja såg att dom hade lite att välja på, har skickat ett mail till dom, så får se om dom svarar imorgon.
Skriver här deras svar så vet vi

Last edited:
Har nu fått svar att detta ska passa ifrån annonsen från Ebay.Suzuki GS750ES 1983 Streetbike Gripper MotoGHG Seat Cover #ghg10587scgrpr10686

Är nog möjligen för tidigt på morgonen för jag hittade inte min i listan över sadelöverdrag ;-(

Det verkar vara försent nu men här är länken till delar, sadelöverdraget ligger under chassis section: http://www.wemoto.com/bikes/suzuki/gsx750esd/83/
(Den första länken var direkt till överdraget). Du vet nog bättre än jag vad skillnaden mellan ES och ESD om det spelar roll :-) ganska snabba när delarna finns i lager.

Bra pris. Då blev mitt dyrt jag gav 270 kr hehe.
Nu får man ju hoppas att detta blir bra kan ju inte bli sämre vad man har idag.
En fråga bara vad blir bäst låta det gamla överdraget sitta kvar eller man ska ta bort det först?

Okej
Mitt är sprucket så kanske lika bra ta bort det, tänkte mest om formen blir annan än innan.
Köpte också backspeglar via Ebay men typ orginalutseende blev kanon.
Ebay är bra bara man inte beställer typ utanför EU då lägger dom i regel till en extra avgift.
Kvar att göra kolla bromsarna fram tar som kyss mig i _____
Tror det är klossarna som är dåliga har stått ute en längre tid och antagligen kedjan också dålig.
Har även massa sprickor i däcken har stått ute i nästan 2år under tak men det har ej mc mått bra av.
så lite att fixa men fick den jäkligt billigt så man kan lägga på några kronor
Besiktigade mc idag och den gick igenom, men han sa att klossarna fram nog är kassa fast där är mycket belägg, däck sa han inget om

Okej
misstänkte också att nya bromsslangar skulle kunna göra susen.
För väl se på Ebay vad som finns till en vettig peng

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back