Saddam -några timmar kvar

Kia skrev:
2684652 Men så länge han är vid liv finns ju ändå risken (visst minimal men ändå) att nån tokig extremgrupp får för sig att frita honom... eller så lyckas han med konststycket att rymma själv... då är vi ju tillbaka på ruta ett igen.... :huvet

Jag, personligen, skulle nog föredra en mikroskopisk risk att det skulle hända än den relativt stora risken att någon skall hämnas mot oskyldigt folk.

Biturbo skrev:
2684660 Jag, personligen, skulle nog föredra en mikroskopisk risk att det skulle hända än den relativt stora risken att någon skall hämnas mot oskyldigt folk.

Så de skulle inte hämnas om han satt inlåst i en cell resten av livet då?? Många verkar ju tycka att det är ett värre öde än döden så varför skulle dessa hämnare inte tycka samma sak och hämnas sin "ledare" ändå?? :va

Kia skrev:
2684664 Så de skulle inte hämnas om han satt inlåst i en cell resten av livet då?? Många verkar ju tycka att det är ett värre öde än döden så varför skulle dessa hämnare inte tycka samma sak och hämnas sin "ledare" ändå?? :va

Värre för Saddam. Bättre för oss..

Det finns ju inget att hämnas om de inte dödat honom. Jag skulle föredra att de gjorde ett fritagningsförsök då och då än att de skulle hämnas hans död.

Ktm_exc skrev:
2684682 Kan dom aldrig fatta att demokrati aldrig kommer att funka i det landet:huvet
Situationen i Irak och Somalia påminner väldigt mycket om den som var i södra sverige för ca 300 år sedan då Svenskar och Danskar slogs om makten i Skåne.
Ingen fungerande centralmakt utan mer eller mindre kriminella miliser som slåss mot varandra och där civilbefolkningen alltid är de som lider värst.

Democratize can not be kept by weapons. It can only be kept by understanding... -'Albert Einstein'

\Masonit

Biturbo skrev:
2684684 Värre för Saddam. Bättre för oss..

Det finns ju inget att hämnas om de inte dödat honom. Jag skulle föredra att de gjorde ett fritagningsförsök då och då än att de skulle hämnas hans död.

Men det jag undrar är ju att kommer de inte att hämnas för att deras ledare är inlåst för all framtid lika gärna som de skulle hämnas om världen dödade deras ledare...?? Isf är det ju hugget som stucket...

Kia skrev:
2684699 Men det jag undrar är ju att kommer de inte att hämnas för att deras ledare är inlåst för all framtid lika gärna som de skulle hämnas om världen dödade deras ledare...?? Isf är det ju hugget som stucket...

Som jag sade..

Saddam DÖD: Hämnd
Saddam ej DÖD: Fritagningsförsök

Eftersom att man inte får se själva avrättningen så kan man ju börja fundera på om han verkligen är död nu.. Faktiskt.

Tycker att det är bra att han inte finns längre men han kom undan för lätt med hängning. Bättre att låta han leva i en håla eller något och långsamt plågas eller något..

MikkE skrev:
2684886 Eftersom att man inte får se själva avrättningen så kan man ju börja fundera på om han verkligen är död nu.. Faktiskt.

Tycker att det är bra att han inte finns längre men han kom undan för lätt med hängning. Bättre att låta han leva i en håla eller något och långsamt plågas eller något..

Okej så tycker du men vad tycker du om olmert eller möjligtvis george w bush?

Ktm_exc skrev:
2684891 Okej så tycker du men vad tycker du om olmert eller möjligtvis george w bush?
Jag har aldrig gillat G.W.B. och kommer aldrig att göra det heller. Han är verkligen den där "typiska" amerikanen som vill och ska visa sig störst och gör det med att skicka trupper in i Irak och ska försöka göra allting rätt.

edit. för er information.. jag är kass på att uttrycka mig skriftligt....

ot. Såg på Jay Leno för ett bra tag sedan när han hade "Jay walking" och frågade människor på gatan om olika frågor. En av dem var: "VART LIGGER IRAK?" De visade 4 personer, en av den kunde på ett ungefär vart det låg, de andra sa asien, pekade på polen (typ) Då var också en av dem lärare. Helt fel hade de alltså. Och då hade de ändå vart i krig med Irak i typ 2 år om inte mer... Ja jisses. Amerikaner är verkligen i sin egna bubbla.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...