Saddam -några timmar kvar

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Bryter helvetet ut vid avrättning:confused:

Former Iraqi dictator Saddam Hussein could face execution within hours, according to reports from Baghdad

Givanni di Stefano, one of Hussein's defense attorneys, tells CNN the U.S. military officially informed him that the former Iraqi dictator has been transferred to Iraqi authorities for his execution and that a "credible source" had told him Hussein will be executed "very shortly -- in the next couple of hours."

http://edition.cnn.com/

Jag skulle vilja se saddam som diktator i irak igen, Med honom som ledare var det iaf inte kaos mellan shia och sunny muslimerna!
Men aja han är massmördare så det kanske är bra att avrätta honom så han får sitt straff i helvetet!

Last edited:
Nursey skrev:
2684210 Jag är halv irakiskkurd och jag skulle hellre se att aset fick leva och lida.
Det är för snällt att låta honom dö

Mer döds siffror en någonsin i irak och mer självmordsbombare också sen saddam togs på bar gärning av usa!

Han får leva ett tag till. Den 12 Februari låter som ett bra datum...

Ktm_exc skrev:
2684364 Mer döds siffror en någonsin i irak och mer självmordsbombare också sen saddam togs på bar gärning av usa!

Det är sant..men hade någon koll på alla som torterades/slaktades/dödades eller försvann innan? Det var inget paradis när han regerade heller..bara att det hölls tystare. Självmordsbombare är så fel som det kan bli..dom är riktiga svin (det finns inget ord för hur vidrigt det är vad dom gör)

Biturbo skrev:
2684500 :eek:

En taliban!!!

Sööök skyyydd, hon har bomberna under tröjan..

Jomänvisst:nicka ..bomberna är DD(ödsfarliga):tuttar

AxlySM skrev:
2684440 Religion är väl bara för vackert.:tummenupp

Religion har inget med Saddam att göra..

Last edited by a moderator:
Eftersom dom vägrar släppa bilder eller info från när han är död kan man ju undra om han verkligen är det.

Visst har sett bilderna innan han skulle hängas men.

En så stor person kan väll komma undan ganska lätt:rolleyes:

Äntligen ska då världen få bli av med iaf en idiot..... en livsfarlig idiot dessutom.... :yoparty

När han dör blir han martyr för en stor del av Iraks befolkning som fortfarande ser honom som en hjälte.

Självklart skall han ha sitt straff, men avrättningen kan innebära än värre strider.

För mig så känns det som att låsa in gubben tills han dör skulle vara ett straff som är mer kännbart över tid och även varnar för illdåd i framtiden, men att något annat än dödsstraff knappast kunde bli aktuellt i Irak

Lord Melchet skrev:
2684648 När han dör blir han martyr för en stor del av Iraks befolkning som fortfarande ser honom som en hjälte.

Självklart skall han ha sitt straff, men avrättningen kan innebära än värre strider.

För mig så känns det som att låsa in gubben tills han dör skulle vara ett straff som är mer kännbart över tid och även varnar för illdåd i framtiden, men att något annat än dödsstraff knappast kunde bli aktuellt i Irak

Men så länge han är vid liv finns ju ändå risken (visst minimal men ändå) att nån tokig extremgrupp får för sig att frita honom... eller så lyckas han med konststycket att rymma själv... då är vi ju tillbaka på ruta ett igen.... :huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg