Saddam avrättad

Ktm_exc skrev:
2685636 Fel att avrätta honom idag då det är en stor högtid för muslimer idag!
varför avrätta bara saddam när man kan avrätta geroge bush som är minst lika mycket tyrann som saddam!

Hörde på radion i bilen idag att dom intervjuat nån snubbe där nere som sa nåt i stil med: "När Saddam var vid makten kunde folket i alla fall leva, nu dör vi". Nåt liknande.

Tycker det är tråkigt att dom valde att verkställa domen så tidigt! Många står på kö för att få upprättelse mot saddam men första bästa hänger han direkt så alla andra blir snuvade på chansen.. Men visst ska han straffas!

Skalman skrev:
2684917 Nej.

Hur konstigt detta än kommer att låta för många av er som jag haft hetsiga politiska debatter med under året, och därmed känner till min politiska ståndpunkt, så är jag emot alla former av dödsstraff. Det är min personliga uppfattning att man inte kan bekämpa ondska genom att sänka sig till dennes primitiva nivå. Då har man själv tagit över ondskan, och låter på så sätt det vinna. Avrättningar hör inte en civiliserad stat till, USA inkluderat.

I min ungdom var jag för dödsstraff, men jag växte tydligen upp, jag också.

Dessutom tror jag att detta kommer att få motsatt effekt, nämligen att antalet självmordsbombare kommer att öka, liksom antalet kidnappningar och avrättningar utförda av extremistgrupper och motiveringen kan komma att vara "kan ni avrätta så kan vi".

:tummenupp

Drysen skrev:
2685640 Hörde på radion i bilen idag att dom intervjuat nån snubbe där nere som sa nåt i stil med: "När Saddam var vid makten kunde folket i alla fall leva, nu dör vi". Nåt liknande.

Just precis nu är det mega kaos mellan shia och sunny muslimerna irak behöver en stark ledare och saddam var just rätt person"!

Ktm_exc skrev:
2685651 Just precis nu är det mega kaos mellan shia och sunny muslimerna irak behöver en stark ledare och saddam var just rätt person"!

Joo för då var den ena gruppen så förtryckt att de inte vågade gå utanför dörrarna. Men det är förstås bättre... :rolleyes:

imaster skrev:
2685654 Joo för då var den ena gruppen så förtryckt att de inte vågade gå utanför dörrarna. Men det är förstås bättre... :rolleyes:

Jo du har rätt iofs men det dör fler människor nu än någonsin!
Shia muslimerna är ju dom farliga det är ju inte precis sunny muslimerna som är självmorsbombare men det beror nog på just var du sa nyss!
Irak är sunnymuslimskt på samma sätt som italien är katolik kristet!

Last edited:
Drysen skrev:
2685674 Kan inte alla, exakt alla religösa personer, icke troende osv, bara acceptera att folk tror på olika saker och har olika inriktningar? Alla religioner har ju ändå samma mål, få ett så bra efterliv som möjligt.

Jo om det ändå var så enkelt:rolleyes:

Ktm_exc skrev:
2685666 Jo du har rätt iofs men det dör fler människor nu än någonsin!
Shia muslimerna är ju dom farliga det är ju inte precis sunny muslimerna som är självmorsbombare men det beror nog på just var du sa nyss!
Irak är sunnymuslimskt på samma sätt som italien är katolik kristet!

Med den stora skillnaden att Italien inte förtrycker protestantiskt kristna. Så om jag bestämmer mig för att bli katolik i protestantiska Sverige så ger det landet automatiskt rätt att förtrycka mig?

Att det dör fler människor än någonsin är inget vi vet nåt om. Hur var det med kurderna i slutet på 80-talet? Hur många dödade Saddam där? Var det 20 stycken eller 300 000? Det får vi aldrig reda på eftersom media inte fick nån som helst vetskap om det hela och överlevande finns knappt. Så frågan är om det är bättre att ha en tyrann som styr media och allt ser bra ut - eller en öppen demokrati i kaos på väg mot ett fungerande styrsätt?

"Det har sagts att demokrati är den sämsta styrelseformen som har prövats, bortsett från alla de övriga formerna som prövats genom tiderna."

//Winston Churchill

Drysen skrev:
2685631 En sak som gör mig riktigt illamående är att George Bush sa att det här var en milstople för Irakisk Demokrati.

Vad kan man vänta sig av en person som har sagt att i princip alla importvaror i USA kommer från utlandet. (No shit?!)

Jag hade gärna sett att han stått till svars för allt istället för att de började med det "minsta" fallet och avrättade honom för det.
Nu låter det lite märkligt men häng mig inte ännu.

Som bekant köpte ju Irak in väldigt mycket vapen från västvärlden under 80-talet och de användes ju till tvivelaktiga syften. Dessutom påstås det från flera håll att mycket pengar kom in till landet via personer som idag är väldigt högt uppsatta inom t.ex. USA´s regering.
Hade de stora fallen med regelrätta massmord kommit inför rätten hade det nog ifrågasatts varifrån medlen till att göra allt detta kom och då hade det nog blivit rätt så pinsamt för dessa personer.

Dessutom kommer han nog att ses som en martyr nu och det lär inte skapa mera lugn i regionen.

Dödsstraff är för milt oavsett vem det är, sätt honom i nån bur nånstans så offentligt där alla kan se honom o låt dom göra sina behov eller vad som helst på honom.

Ktm_exc skrev:
varför avrätta bara saddam när man kan avrätta geroge bush som är minst lika mycket tyrann som saddam!

Bush gasade inte ihjäl typ 400.000 människor som hämnd för att folket hade försökt göra revolt mot honom.

Ktm_exc skrev:

De verkar ha valt en bra dag.

" som ett slag i ansiktet på alla muslimer":näsblod

Hanging angers Arab hajj pilgrims

ttp://www.cnn.com/video/partners/clickability/index.html?url=/video/world/2006/12/30/verjee.hajj.hussein.reaction.reut

Nej, det var fel att döda honom, i så fall borde 90% av usa:s alla presidenter varit avrättade vid det hära laget. När ska alla lära sig att det är usa som är den stora boven här? Det är bara att ta upp några exempel: Dresden, Hamburg, Hiroshima, Nagasaki, Tokyo och Hanoi. Hitler frammstår som ett lamm jämmfört mot usa:s alla presidenter.

Sporthojarn skrev:
2684858 Ja, nu har det skett. Ännu en gång har det bevisats att man på många plan i mellanöstern fortfarande lever på 1600-talet. Saddam har avrättats, genom hängning.
.[/COLOR][/SIZE]

Det är inte lika ociviliserat att avrätta folk i gaskammaren och elektriska stolen då?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg