Sachsenring

Detta måste bli den värsta kampen i mannaminne om en VM-andraplats; 15 poäng skiljer mellan plats 2-7 i VM-sammandraget. 120 poängs ledning för Rossi. :näsblod

Jag har en förkärlek för små, glada japaner. Kul att det börjar gå riktigt bra för Aoyama. Och det är ju precis hur bra som helst att Kallio fortsätter att vara snabb på träningarna och nu knappar in i serien. Klart vi ska ha en finsk världsmästare! Hayden på podiet är också kul. Men nu börjar till och med jag (!) bli trött på att Rossi vinner jämt.

Valentino har ett sånt psykologisk grepp på konkurrenterna nu
så det går bara inte att övervinna. Sete jättetavla är bara logisk
han vill inte ha Rossi i bakhjulet på sista varvet för han vet att vad
som helst kan (och kommer) att hända, så han försöker öppna en
liten lucka i första böj, överskattar bromsgreppet och dagen är förstörd.
Kommentatoren på motogp.com kallar det nu "to do a Rossi" att ligga
i bakhjulet och stressa-stressa-stressa.....

Hayden visar att han tillhör skicket under Vale nu,
men hur kan hann missa 2:a platsen när Sete lämnade
dörren vidöppen, en tvekan och dörren är stängd igen.
Det saknas lite instinkt fortfarande.

Bayliss får svårt med nytt kontrakt nu, tyvärr, en helg utan
resultat slutar i grusgropen. HRC och Sito Pons lär inte hjula
av lycka. Ge karl (och Xaus också) en Ducati igen, men det är
inte heller troligt. Rykten säger att Kejsarn ska köra Ducce 2005.

Ett rykte till: Telefonica/Movistar byter till Yamaha!
Vad händer då med Tech2? Och hamnar Pedrosa i HRC iaf?

Mårtensson o Cajback då? Kom de i mål? Jobbade hela dagen, och tyvärr sänder ju inte P4 direkt ifrån GP:t :(

Tåbbä skrev:
Mårtensson o Cajback då? Kom de i mål? Jobbade hela dagen, och tyvärr sänder ju inte P4 direkt ifrån GP:t :(
Jodå, de kom imål med den äran utan att bli sist. Kanonkul :tummenupp

370025.jpg

Macho Woman skrev:
Det lär han ju göra eftersom de har byggt en hoj bara till honom. Det är nog inga problem för honom eller Puig att hitta andra sponsorer.

Jag skrev HRC och tänkte Repsol...
Jag tvekade tidigare om Danni skulle till
Movistar/Telefonica snarare än Repsol.
Men om MT ska köra Yammor så har nog Honda
en annan åsikt var han ska köra :näsblod

Vart är alla gnällspikar som brukar såga Hayden? Pole position för andra gången i år, och en stenhård fight om pallplatserna med Gibernau och Rossi är väl givetvis bara en tillfällighet?

Bifogat

• 06.jpg
    06.jpg
    110.8 KB · Visningar: 62
valmers skrev:
Vart är alla gnällspikar som brukar såga Hayden? Pole position för andra gången i år, och en stenhård fight om pallplatserna med Gibernau och Rossi är väl givetvis bara en tillfällighet?

7:a i sammandraget är inte mycket bättre än väntat.Fortfarande efter Kejsaren som sliter sitt hår över att han gör sin sämsta säsong nånsin.

Förresten, har ni sett på tabellen i Motogp? Om inte Rossi gjort mästerskapet till sin egen lilla lekstuga, vilket VM vi hade haft......

Bifogat

• Biaggi.jpg
    Biaggi.jpg
    25.6 KB · Visningar: 63
Chris Ash skrev:
7:a i sammandraget är inte mycket bättre än väntat.Fortfarande efter Kejsaren som sliter sitt hår över att han gör sin sämsta säsong nånsin.

Förresten, har ni sett på tabellen i Motogp? Om inte Rossi gjort mästerskapet till sin egen lilla lekstuga, vilket VM vi hade haft......
Det skiljer 15 poäng mellan 2:a och 7:e plats. "Kejsaren", som nog bör undvika att slita sitt hår, lär bli passerad snart om han hela tiden tar stryk av sopan från AMASBK.

valmers skrev:

Jag kan såga han, inga problem! Anledningen är som alltid att på bästa hojen och i ett av dom bästa teamen så har han fortfarande inte slagit igenom helt ännu efter tre år.
Visst, lite har det lossnat, men fortsätter han inte likadant som på Laguna och i Tyskland är det bara att simma över pölen igen och äta kyckling.

Replik?

(sen att jag har haft Mats som idol sen tiden i 250 har inget att göra med det) :rolleyes:

sleven skrev:
Jag kan såga han, inga problem! Anledningen är som alltid att på bästa hojen och i ett av dom bästa teamen så har han fortfarande inte slagit igenom helt ännu efter tre år.
Visst, lite har det lossnat, men fortsätter han inte likadant som på Laguna och i Tyskland är det bara att simma över pölen igen och äta kyckling.

Replik?

(sen att jag har haft Mats som idol sen tiden i 250 har inget att göra med det) :rolleyes:
Tror nog HRC är ganska nöjda med Hayden; två pole position, en vinst, en tredjeplats i år. Vad har Biaggi presterat? Hayden blir kvar, Biaggi ryker.

gthyni skrev:
.
Bayliss får svårt med nytt kontrakt nu, tyvärr, en helg utan
resultat slutar i grusgropen. HRC och Sito Pons lär inte hjula
av lycka. Ge karl (och Xaus också) en Ducati igen, men det är
inte heller troligt.
Tyvärr så kan väl denna säsong inte vara annat än Bayliss sista på toppmaterial, synd att han kom til moto gp så sent i sin karriär,
nu känns det som han har tappat det som en gång tog honom till toppen och försöker kompensera det med körning på den yttersta marginalen för att hänga med, och så går det som det går.
Jag har hört rykten, vad de nu kan vara värt, men ialla fall så skulle han vara kopplad till MV Augusta som skall köra helsäsong i WSBK nästa år.
Det behövs väl pengar till pensionen, på samma sätt som Lawson sannolikt inte körde Cagiva gratis under sina sista aktiva RR år.
Men i moto gp så har han sannolikt gjort sitt efter denna säsong.

Lord Melchet skrev:
Tyvärr så kan väl denna säsong inte vara annat än Bayliss sista på toppmaterial, synd att han kom til moto gp så sent i sin karriär,
nu känns det som han har tappat det som en gång tog honom till toppen och försöker kompensera det med körning på den yttersta marginalen för att hänga med, och så går det som det går.
Jag har hört rykten, vad de nu kan vara värt, men ialla fall så skulle han vara kopplad till MV Augusta som skall köra helsäsong i WSBK nästa år.
Det behövs väl pengar till pensionen, på samma sätt som Lawson sannolikt inte körde Cagiva gratis under sina sista aktiva RR år.
Men i moto gp så har han sannolikt gjort sitt efter denna säsong.

Japp, Bayliss är nog slut, två mediokra säsonger i komination med den höga åldern gör att få kommer att vilja satsa på honom igen. Om ryktena stämmer kommer han att sluta sin karriär som utvecklingsförare åt MV Agusta nånstans i mitten av WSBK-fältet under ett par av de följande säsongerna.

Duellen med Edwards på Imola 2002 kommer vi dock aldrig att glömma.

Förra säsongen var de Ducati som mekade bort sig ordentligt,
sen i år .. att gå från Duccar till japanracer verkar inte lätt.
Xaus har ju gått från succé på undermåligt material till
fiasko på toppgrejer... intressant artikel på crash.net som
beskriver problemen:

http://crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=116230

Xaus's main problem appears to be his aggressive riding style, honed over many years of riding Ducatis. But while the Italian machines need to be muscled around the racetrack, having now switched manufacturer Xaus - and Troy Bayliss - seem to be finding that other MotoGP machines require a much more delicate touch.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT