Sabotage

Blåflagg

Varför kör alla så fort????
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
BMW R1200GS,
När jag kom till jobbet på "macken" i dag så fick vi information om att det spritts flygblad i Skåne som uppmande till
sabotage på bensinstationer (pumpar) pga det höga bensinpriset.
F-n jag blir bara så trött på kampanjer som riktar sig på fel målgrupp :kocko
Av bensinpriset så går 7,50 till staten och resten skall betala övrigt (råvara, transport, lager, löner etc )
Resultatet blir bara andra kunder som förlorar på detta och som blir förbannade :mad:

Bara en massa extrajobb för service och livsfara för kunder. :gnissla

Det är otroligt hur naivt folk det finns!

Hur fan tror man att man ska kunna få billigare bensin genom att förstöra saker!? Det är ju ändå själva macken som tjänar absolut minst på soppan! Varför skulle annars de flesta mackar bygga ut och satsa på att sälja korv,llivsmedel och folköl!?

vad tjänar en tapp perliteR? nåra tioöringar eller?

de som driver upp priset e ju staten.. skatt poå soppan å sedan moms.. aGAAAAAAAH

Blåflagg skrev:
När jag kom till jobbet på "macken" i dag så fick vi information om att det spritts flygblad i Skåne som uppmande till
sabotage på bensinstationer (pumpar) pga det höga bensinpriset.
F-n jag blir bara så trött på kampanjer som riktar sig på fel målgrupp :kocko
Av bensinpriset så går 7,50 till staten och resten skall betala övrigt (råvara, transport, lager, löner etc )
Resultatet blir bara andra kunder som förlorar på detta och som blir förbannade :mad:

Bara en massa extrajobb för service och livsfara för kunder. :gnissla

Ja, fär då blir ju bensinen verkligen billigare... Ökar väl bara kostnaderna som måste tas in på något sätt. Tex genom att höja priset ytterligare... Nötter!

radikal ungdom?

Är det nåt man ska "förstöra" så är det ju riksdagen. Störta skiten, vad ska de göra om ett tusental arga medborgare angriper?
Hade vi varit spanjorer eller fransmän så hade vi gjort detta för länge sedan, men svenskarna finenr sig bra i det.
För övrigt så skulle jag inte vara med i en sådan aktion, jag lever längre på att bry mig om mig själv istället, och jag lider inte av bensinpriset just nu iaf, även om det är avskräckade högt.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt