sabotage av gatunätet

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Har Gatukontoret fått riksfetsläpp i skallen ? Jag körde in via Svartbäcksgatan i morse, för första gången på väldigt länge och höll på att få spader över vad jag såg. Den fina tvåfiliga gatan är totalförstörd med sick-sackande filer i olika bredd och med höga kantstenar! Kul med motard kanske att brassa förbi bilarna, men all annan trafik halveras ju vad gäller genomfartshastighet och flöde. :kocko Närapå omöjligt att genomföra omkörning och hur det har planerat snöröjning i vinter, kan man undra över. Hur fan har de tänkt ?

Norbyvägen ser också ut att vara utsatt för liknande ingrepp... Där var det avspärrat och de grävde upp trottoarer och en bit ut i gatan. :mad:

TomK skrev:
Har Gatukontoret fått riksfetsläpp i skallen ? Jag körde in via Svartbäcksgatan i morse, för första gången på väldigt länge och höll på att få spader över vad jag såg. Den fina tvåfiliga gatan är totalförstörd med sick-sackande filer i olika bredd och med höga kantstenar! Kul med motard kanske att brassa förbi bilarna, men all annan trafik halveras ju vad gäller genomfartshastighet och flöde. :kocko Närapå omöjligt att genomföra omkörning och hur det har planerat snöröjning i vinter, kan man undra över. Hur fan har de tänkt ?

Norbyvägen ser också ut att vara utsatt för liknande ingrepp... Där var det avspärrat och de grävde upp trottoarer och en bit ut i gatan. :mad:
Luthagsleden är likadan med trottoarer som går ut i körbanan rätt vad det är
det är nog många som kör sönder däck och framvagnar på bilarna.

Gissa vilka som sitter..

och bestämmer om alla dessa sjuka varianter på trafikplanering.???

Kolla bara hur kungsgatan blev, nu luthagens esplanad, svartbäcksgatan, norbyvägen, kungsängsleden vidare mot gottsunda.

Försöker numera att INTE ta mig genom uppsala, möjligen runt. Det mesta man behöver finns utanför centrum, å det är ju det som våra folkvalda vill att vi ska göra. INTE vistas I stan med fordon.

Ni ska se, snart kommer någon med förslaget att införa FORDONS tull, inte bara biltull. Det vore väl bra för alla cyklister. Å ligister.....

Kungsgatan blev ju bra! Det har väl aldrig gått så fort att att ta sig genom stan på dagen som nu. Medtrafikanterna fattar ju inte att man får använda bussfilerna mellan 09.00 och 15.00.
En fil helt för sig själv är aldrig fel. :tummenupp

JoS skrev:
Kungsgatan blev ju bra! Det har väl aldrig gått så fort att att ta sig genom stan på dagen som nu. Medtrafikanterna fattar ju inte att man får använda bussfilerna mellan 09.00 och 15.00.
En fil helt för sig själv är aldrig fel. :tummenupp

Det är sant, folk kan inte läsa och förstå skyltar. :lol :tummenupp
Men de övriga tiderna... :gnissla jösses...

en bil som pajade hjulet/framvagnen i morse på luthagsesplanaden och fick en bil i röven. de va lite dimma då

Smokey__88 skrev:
en bil som pajade hjulet/framvagnen i morse på luthagsesplanaden och fick en bil i röven. de va lite dimma då
Det blir fint när det kommer lite snö och man inte ser kanterna.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna