Sabla norrlänningar...

Om man bor i RIKTIGA norrland så spelar det inte någon större roll efterom här finns det knappt några poliser. Dessutom i ärlighetens namn spelar det någon roll om dom sänker med 10km/h? Det spelar ingen större roll då merparten av Sporthojsåkarna kör nära dubbelt gällande hastighetsbegränsningar. Jag tror att vi får se tuffare tag efterom våran trafiklagstiftning är ganska snäll mot jämfört med våra grannländer

Ja hur tror ni vi har det häruppe! Även förslaget om att förbjuda unga bilförare köra nattetid kommer ju också härifrån Umeå!

Är jättebra att dom jobbar med ökad trafiksäkerhet men ibland känns det som det är vi körkortsinnehavare som skall betala detta med (förutom världens högsta skatter) fortkörningsböter och liknande. Går förslaget igenom att automatiskt bötfälla förare mha av en svart låda monterad i fordonet emigrerar jag fan till Norge eller nåt. Snacka om Storebror ser dig samhälle ala 1984 (George Orwell)

Det man måste få dom och folk att fatta är man måste lära sig anpassa hastigheten efter förhållandena och inte bara, som dom vill, våldsänka överallt och plocka körkortet av oss som kör mycket!

Honken skrev:
Ja hur tror ni vi har det häruppe! Även förslaget om att förbjuda unga bilförare köra nattetid kommer ju också härifrån Umeå!

Jösses vilket påfund :kocko
Blir väl lagom kul när det är mörkt hela dygnet!?
Eller ni kanske har lite ljus på vinterhalvåret...(ursäkta min dåliga geografi)

Ohh ja!

I nollvisionens och de goda samariternas tecken; Låtom oss förbjuda samtlig motoriserad trafik och medelst egengjorda sandaler ta oss från A till B - hållandes varandra i hand med ett helande mantra på våra läppar.

Vi skall heller icke arbeta ifrån våra hem utan istället vårda kärnfamiljen och våra nära. Lotom oss alla förkasta detta kapitalistiska samhälle och odla krasse på våra gröna ängar, iförda tunikor, skuttandes med glada leenden.

Eum... Jag vet inte vad som föll i mig, fick bara en uppenbarelse!

Näää, nu skall jag säga upp mig och köpa ett par sandaler - tror jag kommer att ha bruk för dessa.

bissmark skrev:
Jösses vilket påfund :kocko
Blir väl lagom kul när det är mörkt hela dygnet!?
Eller ni kanske har lite ljus på vinterhalvåret...(ursäkta min dåliga geografi)

njae det är väl inte mörkt hela tiden... men det blir korta arbetsdagar för våra unga om dom måste åka till jobbet vid 9 tiden på morron och åka hem vid två om dom ska köra till jobbet! Kanske är det som kallas arbetstidsförkortning! :kocko

Iofs tror jag inte förslaget handlade just om mörker utan mer klockslag... dvs. det var nätterna det handlade om.... blir iofs svårt att jobba skift då!

Sorry nu vart det lite OT i MC forumet

Att hindra unga förare från att köra nattetid lär säkert göra dem till bättre förare när de är stora nog att köra på natten :rolleyes:

alltså, de ä nästan så man skämms över att komma från norrland med såna tok ideér :mad:
vet inte om hon har något med saken att göra men kärringen i Ö-vik som bossar över hur vägarna ska planeras är helt blåst iaf...

Yozzi skrev:
Lär inte gå igenom, men bara tanken...

Trafiksäkerhetsplan: http://www.vv.se/filer/publikationer/ts_plan.pdf

De vill höja bötesnivåer, pusha för dataloggers (svarta lådor i bilar) och dra kortet vid 20km/tim över gränsen.

Grrrrr...

/Y

Kan ju aldrig bli så att folk blir ännu mer irriterade på myndigheterna och kommer "j*vlas" ännu mer med polis och dyl. Låt myndigheterna bli riktiga översittare på heltid så vi slipper tänka överhuvudtaget vet ja.

Är väl nån uppflyttad stockholmare som kläckte iden antagligen :tungan

Honken skrev:

Är jättebra att dom jobbar med ökad trafiksäkerhet men ibland känns det som det är vi körkortsinnehavare som skall betala detta med (förutom världens högsta skatter) fortkörningsböter och liknande. Går förslaget igenom att automatiskt bötfälla förare mha av en svart låda monterad i fordonet emigrerar jag fan till Norge eller nåt. Snacka om Storebror ser dig samhälle ala 1984 (George Orwell)

Det man måste få dom och folk att fatta är man måste lära sig anpassa hastigheten efter förhållandena och inte bara, som dom vill, våldsänka överallt och plocka körkortet av oss som kör mycket!

dagens asgarv... eller ska man gråta? vad tänker dem med!? :kocko

ktmjacke skrev:
Är väl nån uppflyttad stockholmare som kläckte iden antagligen :tungan

En gubbe som bor brevid mig (70år) brukar säga att det finns bara jävulskap söder om Piteå :rofl

SvartR1a skrev:
En gubbe som bor brevid mig (70år) brukar säga att det finns bara jävulskap söder om Piteå :rofl
Åfan,o jag som e från öjebyn från början,tror det blir lite lite söderut om man drar en linje :tungan

Honken skrev:
emigrerar jag fan till Norge eller nåt. Snacka om Storebror ser dig samhälle ala 1984 (George Orwell)
Du vill fly från trafikövervakning och storebrorssamhälle och flyr då till NORGE?!? Det är ju som att vilja undgå oroligheter i Israel genom att fly till Irak eller något :D.

Yozzi skrev:
Lär inte gå igenom, men bara tanken...

Trafiksäkerhetsplan: http://www.vv.se/filer/publikationer/ts_plan.pdf

De vill höja bötesnivåer, pusha för dataloggers (svarta lådor i bilar) och dra kortet vid 20km/tim över gränsen.

Grrrrr...

/Y

jag har inte läst så noga.. men borde inte tabellerna på engelska och svenska innehålla samma siffror? tänker då på det som står i gula fälten på Total... vilket ioförsig för mig är en ganska hööög siffra... ifall det är 31^4 eller 8... jaja..

sgtpepper skrev:
Du vill fly från trafikövervakning och storebrorssamhälle och flyr då till NORGE?!? Det är ju som att vilja undgå oroligheter i Israel genom att fly till Irak eller något :D.

Okej du har rätt... kanske inte bra att fly till "den sista sovjetstaten" om man vill undvika storebrorssamhälle :kocko

Högg bara till med nåt i stridens hetta!

Är ju inte direkt trafikövervakning jag vill fly från utan bara alla jäkla påhitt som ska straffa en automatiskt för minsta lilla fel man gör... snart sitter det väl en kamera på skithuset som ska övervaka så att man inte använder för mycket skithuspapper.... överskrider man ransonen får man väl en 10 Kv stöt i testiklarna eller nått.... :brinnerup

Vill inte tänka mig vad som händer om man glömmer fälla ner ringen :huvet

Oj nu vart det kanske väl mycket OT :)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien