rrp
Ny medlem
Hej
Hade problem med bromsskivor eftersom jag glömde kvar det berömda skivbromslåset.
Bytte då till bromsskivor från lelles.
Allt bra tills när vi skulle till tunisien på semester.
I tyskland märkte jag att bromsskivorna började skeva och det vart inte bättre!!
Jaha sagt o gjort på semester o allt och då var jag ju tvunge att fixa saken snabbt så det blev et akutinköp a ett par skivor i tyskland på en inhemsk affär i bydingen.
Grejerna funkade bra och jag åkte ner till tunisien.
På vägen hem så började dom jäkla skivorna skeva IGEN!!!!
VAD ÄR FEL....
Kör på SBS sintrade.
Känner bara lite vibrationer nu..i farter över 140(vid inbromsning att tillägga)
Har hört att det kan vara kärvande ok.
HAr även hört att man bromsa skivrna rak om man har lyckats skeva dom p.g.a anliggande bromsar??
Stämmer detta??
Tacksam för svar!!!
Hade problem med bromsskivor eftersom jag glömde kvar det berömda skivbromslåset.
Bytte då till bromsskivor från lelles.
Allt bra tills när vi skulle till tunisien på semester.
I tyskland märkte jag att bromsskivorna började skeva och det vart inte bättre!!
Jaha sagt o gjort på semester o allt och då var jag ju tvunge att fixa saken snabbt så det blev et akutinköp a ett par skivor i tyskland på en inhemsk affär i bydingen.
Grejerna funkade bra och jag åkte ner till tunisien.
På vägen hem så började dom jäkla skivorna skeva IGEN!!!!
VAD ÄR FEL....
Kör på SBS sintrade.
Känner bara lite vibrationer nu..i farter över 140(vid inbromsning att tillägga)
Har hört att det kan vara kärvande ok.
HAr även hört att man bromsa skivrna rak om man har lyckats skeva dom p.g.a anliggande bromsar??
Stämmer detta??
Tacksam för svar!!!