Sabbath till roskilde

Äh, två gamla gubbar som en gång var hjältar men som glömt hur man lirar, en som fortfarande kan och en sönderknarkad retard. De lät som ett billigt coverband på den sanslöst överhypade återföreningsturnén. Nä, den Sabbathkonserten jag såg 1996 med Tony Martin, Neil Murray,Bobby Rondinelli och Iommi, det var grejor!

Jag är glad att Tony Iommi börjat arbeta med riktiga musiker igen.

Chris Ash skrev:
Äh, två gamla gubbar som en gång var hjältar men som glömt hur man lirar, en som fortfarande kan och en sönderknarkad retard. De lät som ett billigt coverband på den sanslöst överhypade återföreningsturnén. Nä, den Sabbathkonserten jag såg 1996 med Tony Martin, Neil Murray,Bobby Rondinelli och Iommi, det var grejor!

Som jag påpekat förut så anser jag att black sabbath utan ozzy är fel. Plus att jag vet inte vilken spelning du såg men last supper filmen är ju då bra iallafall.

Chris Ash skrev:

...låter inte som vi har sett samma spelning (Hultsfred). Jag hade förberett mig på det värsta, ...jävvlar vad onödigt det var dock. Var några år sedan iofs men tror dom kan rocka bort dom flesta yngelband fortfarande.

Chris Ash skrev:
Äh, två gamla gubbar som en gång var hjältar men som glömt hur man lirar, en som fortfarande kan och en sönderknarkad retard..

AAAGGHHH :fatta! :fatta!
ozzy är fan GRYM!
retard kan du vara själv :mad:

honkiie skrev:
Som jag påpekat förut så anser jag att black sabbath utan ozzy är fel. Plus att jag vet inte vilken spelning du såg men last supper filmen är ju då bra iallafall.

Last Supper är usel till den grad att den inte går att titta på! Det späckhuvudet som klippte in intervjuer lagom till gitarrsolot i huvuddelen av låtarna borde skjutas med hålspetsammunition i ultrarapid.

Ozzy funkar på skiva fortfarande, jag gillar honom i Sabbath och har alla Sabbathskivor och soloskivorna fram tom "No more tears". Men live är han en enda röra, sjunger falskt, otight, och fruktansvärt stel som frontman ("Come on every fucking body, i want to see your fucking hands, i cant fucking hear you, i want you to fucking sing louder").

Geezer är en av mina absoluta favoritbasister, men det är sorgligt att höra att han bara är en skugga av sitt forna grooviga jag. Liksom Bill Ward, gubbfan höll ju på att dö två gånger, konstigt att han inte kan lira längre......

Jag fullkomligt älskar Black Sabbath, är ett jättefan av dem, men är därför också väldigt kritisk. Originaluppsättningen suger get numera och borde begravas för gott.

Däremot skulle det vara mums med ett återförenat Black Sabbath bestående av Ronnie James Dio, Tony Iommi, Neil Murray och Vinnie Appice.

Chris Ash skrev:
Jag fullkomligt älskar Black Sabbath, är ett jättefan av dem, men är därför också väldigt kritisk. Originaluppsättningen suger get numera och borde begravas för gott.

Däremot skulle det vara mums med ett återförenat Black Sabbath bestående av Ronnie James Dio, Tony Iommi, Neil Murray och Vinnie Appice.
...det där kallar jag inte Black Sabbath !!
Och hävdar fortfarande att deras Hultsfredsspelning var topklass, ..inklusive en förkyld Ozzy.

Zoidberg skrev:
...det där kallar jag inte Black Sabbath !!
Och hävdar fortfarande att deras Hultsfredsspelning var topklass, ..inklusive en förkyld Ozzy.

Kalle det vad du vill, sjukt bra band är det. Största behållningen är att de då inte är begränsade av Ozzys klena pipor(föreställ er Ozzy sjunga Children of the sea, eller Heaven and Hell) utan kan spela låtar från hela karriären. Finns en diger låtskatt som Ozzy-talibanerna inte ens hört.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN