Saab

• Thread starter Thread starter TG
  • Start date Start date

TG

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2010
Hoj
Honda VFR 800
Dåså, då är köpet klart (så gott som iaf ;) )

Spyker köper SAAB från GM...

Jag som är en av dessa SAAB-människor tycker detta känns positivt (är nu inne på min tredje SAAB, köpte ju BeBe´s i höstas :) )

Jag tror, i all min lekmannahet, att detta är en väldigt positivt signal in i ekonomisverige... Den "världsekonomi" som vi idag känner handlar till stor del om hur mycket folk tror på framtiden... Genom att SAAB-affären nu verkar ha löst sig så tror jag att många kommer våga satsa lite mer, ett mantra som vi kan få höra en del av är något i stil med "Kan SAAB klara sig så klarar vi oss också - allt löser ut sig bara vi kämpar lite".

kort sagt så tror jag att detta är den vitamininjektion som Sveriges näringsliv just nu är i stort behov av... När gemene man nu, förhoppningsvis, börjar spendera sina tillgångar igen kommer många företag dra nytta av detta...

Ändå har Sverige klarat sig rättså bra i den s.k. finanskrisen jmf med andra delar i Europa!

Bara hoppas, och ffa tro, att detta är starten till början på en ny period med god framtidstro!!!

Eller vad tror ni??

Jag hoppas inte Spyker-SAAB fortsätter göra SAAB.
Det är rent ärligt det sämsta skit jag någonsin haft.
Dessutom tror jag inte detta blir långvarigt, under se senaste 40 åren har SAAB kostat sina ägare (bl.a Investor och GM) 40 miljarder i förlust = 1 miljard om året!!!! Tror att SAAB bara visat vinst under 7 - 8 år av sin historia.
Varför och hur skulle helt plötsligt Spyker, som tillverkar väldigt små serier av exklusiva bilar, vända denna trend?

Neeee... Sälj Aset Annars Byt = SAAB

Vad har spyker och SAAB gemensamt dom senaste 20 åren? Jo INGET av företagen har någonsin gått med vinst.... det säger nog allt om förutsättnignarna.

En sak har trygghetssverige gjort oss undersåtar riktigt bra på: Att lista svårigheter. Trist att det är så dålig exportefterfrågan på den produkten bara :(

Last edited:
Men TG då... Bilar pratar man ju om på zatzy.... :rolleyes:

Däeremot är det ju rätt intressant att E Buell nu satsar på racing istället för att bara gå under HD's vingar. :)

Tja, som trogen ägare av min tredje SAAB, så kan jag bara beklaga att Maverik haft otur, för det måste det vara, med sin(a) bil(ar)?!

Jag stötte o blötte... mätte o vägde... många olika argument och egenskaper nu när jag valde bil. Det är inte så att det finns bättre bilar, det gört det. Men till den prislappen, så skulle motsvarande bil av märken som Audi, Mercedes, VW, Volvo o nån till... vara dyrare i drift o ägande kostnader. Ett par år äldre o med rätt ansenligt många fler mil på mätaren.

Jag har, med mina förutsättningar, fått mig en bil (95 kombi, -01) som kostar mig under 5600 hel/hel och under 2300 i skatt om året. Har gått 17200 mil o fullservad-fixad samt pedantskött.

Många saker o finesser gör att man fäster sig vid just ett märke eller modell. Men skall vi prata SAAB's framtid... Tja, då kvarstår ju faktiskt fakta att de aldrig genererat något större överskott i ägarens kassa. Det är ett lite nichat märke i vissa länder, men så åter igen så är kunderna trogna för att man sticker ut en aningen.

Helvete att dom fick det..
Tänkte ju vänta till sista sekund och ringa o fråga sista pris kompis:tungan

Ja hmmmm, undrar vem som betalar SAABs enorma förluster varje år.

Jag avskyr det företaget. Fula, dåliga mögbilar och hela Sveroges befolkning för betala för det.
Elda upp fabriken som Gävlebocken.

Var själv sugen på min första Saab nu när jag skulle byta bil, mest för prisets skull.
Körde ett par stycken , men det fick bli en BMW till istället.

Personligen har jag svårt att fatta att GM hellre lägger ner ett bilmärke än säljer det....

Back