Saab V4-Race Luleå-Monaco i september!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
En kompis kompis som drar i detta. Jag siktar på att ställa upp med ett gäng. Nån som har en billig V4 till salu? Kolla in www.gille.net

Tydligen är Gert Fylking redan vidtalad. Spontant så tycker jag idén är lysande! Skall alltså motsvara "Gumball 2000" med något ballare kärror.
 
Nicke skrev:
En kompis kompis som drar i detta. Jag siktar på att ställa upp med ett gäng. Nån som har en billig V4 till salu? Kolla in www.gille.net

Tydligen är Gert Fylking redan vidtalad. Spontant så tycker jag idén är lysande! Skall alltså motsvara "Gumball 2000" med något ballare kärror.

Du kan få köpa Harry, min fina V4a, den står i Norrköping hos mina päron.

Det är en -78a med tvåportsförgasare, tyvärr går den inte som det är tänkt, antingen är en ventil otät och måste justeras, eller så är det större renovering på G!
 
Jag ska kolla med honom. Fick länken nyss. Jag kan inte tänka mig att det kan vara så petigt med bilen och vad den kostar så länge ingen ställer en kaross ovanpå ett V70-chassi. Ska väl helst vara nåt man kan lämna där nere... 500-700 mil (vet ej hur långt det är och sen ska "uppdrag" utföras) i en V4 lär räcka EN väg.

goodfella skrev:
Fan vad coolt! Men hur kollar dom att bilen inte kostade mer än 2lax?
 
Undrar om man kanske skulle dra ihop ett team :va

V4-Race Luleå-Monaco
- anno 2004 -





Start måndagen 6/9 0400 utanför Stadshotellet i Luleå. Målgång Casino Monte-Carlo i Monaco. Bilen avyttras på lämpligt sätt efter målgång. Hemresan sker på valfritt sätt, vilket ombesörjes av den tävlande.



Deltagare: Tävlingen är öppen för alla. Max tre personer per tävlingsekipage.



Valfria sponsorer. Kontakter med lokalpressen kommer att ske, så att vi kan få en medial bevakning av starten, och även fortlöpande under tävlingens gång.



Bilmärke: SAAB V4 maxpris 2000.- årsmodell valfritt





Utrustning:



· Minst en digitalkamera och videokamera per bil. Varje deltagare måste naturligtvis medföra ett giltigt pass.



· Verktyg som får medtagas Skiftnyckel, stjärnskruvmejsel, plattskruvmejsel och en plattång. Plus bilens verktyg för däcksbyte. Endast ett reservdäck plus en Däck På Burk får finnas med.





Uppdrag under resans gång kommer att ske. Dessa skall dokumenteras med kamera. På fotografierna ska hela besättningen finnas med samt fordonet. Utförligare regler anslås så fort dessa är färdigställda. Startordning och startförfarande bestäms så fort vi vet antalet tävlande.



Anmälan med namn på samtliga i besättningen och vem som är kontaktperson till 070-5708000 alt gille@gille.net. All information som rör tävlingen (regler mm) kommer att gå ut till respektive kontaktperson via epost. Vid avhopp/förändringar meddelas detta så fort som möjligt, dock senast 5/9 kl 1200. Observera att bilens pris inte får överstiga 2000 kronor. Anmälan av fordonet senast 5/9 kl 1200. Bilen måste vara påställd, försäkrad och besiktad i det skick som den skall köras i. Modifieringar av bilen får ej vara av trafikfarlig karaktär. Vad gäller färg och logotyper finns inga begränsningar
 
Äh petitesser... jag har inte en jäkla aning men man borde ju kunna skrota bilar där också på nåt vis. Jag är miljövän nog att inte vilja köra nån bil ner över en kajkant.

-Lowrider- skrev:
Hur blir man av med bilen i monaco då?? Tror inte dom är så förtjusta i att folk lämnar V4 skrot saabar utanför casionot i monaco? Tro knappast heller det finns någon skrot i monaco som kan ta emot dom!?
 
bara ställa bilen där och lämmna nycklarna i och ringer någon har den blivigt stulen. Har en kompis som gjort samma sak fast han ställde den i tyskland.
 
-Lowrider- skrev:
Hur blir man av med bilen i monaco då?? Tror inte dom är så förtjusta i att folk lämnar V4 skrot saabar utanför casionot i monaco? Tro knappast heller det finns någon skrot i monaco som kan ta emot dom!?

Man arrangerar en tävling ifrån Monaco till Luleå veckan efter :rofl
 
Det där låter ju hur coolt som helst. :yoparty

Hade lätt vart med om man hade haft en V4'a :tummenupp
 
303 mil enligt geostar.com från Luleå - Monaco. 36 timmar enligt gällande hastighetsbegränsningar.
 
Nicke skrev:
303 mil enligt geostar.com från Luleå - Monaco. 36 timmar enligt gällande hastighetsbegränsningar.
En V4a kan nog klara 130 blås utan att krokna, har man sen en 300 liters tank så slipper man stanna och tanka.
 
Här har ni!

Time Km Instruction For Toward
Summary: 3254,7 kilometres (4 days, 4 hours, 3 minutes)
DAY 1
09:00 0,0 Depart Luleå on Smedjegatan (North) 0,3 km
09:00 0,3 Turn LEFT (South-West) onto Namnlösagatan, then immediately bear RIGHT (West) onto Skeppsbrogatan 0,4 km
09:01 0,6 Turn LEFT (South) onto Rådstugatan 0,4 km
09:01 1,0 Turn RIGHT (West) onto Sandviksgatan 0,7 km
09:02 1,8 Road name changes to Bergnäsbron 0,7 km
09:03 2,5 Road name changes to Älvbrovägen 4,3 km
09:08 6,8 Turn LEFT (South-West) onto Local road(s) 1,6 km
09:10 8,3 Bear RIGHT (West) onto Trafikplats Gäddvik Södra 0,3 km
09:11 8,7 Bear RIGHT (West) onto E4 121,1 km
11:05 129,8 At roundabout, take the SECOND exit onto E4 [Centrumleden] 1,7 km
11:06 131,6 At roundabout, take the SECOND exit onto E4 [Viktoriabron] 130,6 km
13:09 262,2 At roundabout, take the SECOND exit onto E4 245,5 km
17:00 507,7 End of day
DAY 2
09:00 507,7 Stay on E4 20,0 km
09:12 527,7 Turn LEFT (East) onto E4 [Landsvägsallén] 305,7 km
13:46 833,4 At roundabout, take the THIRD exit onto Ramp 0,5 km E4 / Stockholm
13:47 834,0 Merge onto 55 [72] 0,1 km
13:47 834,1 Keep STRAIGHT onto E4 [Tycho Hedéns Väg] 5,6 km
13:52 839,6 At roundabout, take the SECOND exit onto E4 62,2 km
14:25 901,8 Merge onto E20 [E4] 34,5 km
14:43 936,3 Road name changes to E4 65,3 km
15:18 1001,6 Road name changes to 53 [E4] 1,8 km
15:19 1003,4 Road name changes to E4 189,1 km
17:00 1192,4 End of day
DAY 3
09:00 1192,4 Stay on E4 33,3 km
09:17 1225,7 Road name changes to 40 [E4] 0,1 km
09:17 1225,8 Take Trafikplats Ljungarum (RIGHT) onto E4 104,3 km E4 / 30 / Helsingborg / Ronneby
10:21 1330,1 Road name changes to 25 [E4] 5,5 km
10:26 1335,7 Keep RIGHT onto E4 123,7 km
11:56 1459,4 Turn LEFT (North) onto Planteringsvägen 20 m
11:56 1459,4 Road name changes to Oljehamnsleden 0,4 km
11:57 1459,8 Turn RIGHT (North-West) onto Bredgatan 0,9 km
11:58 1460,7 *Check timetable* Take Helsingör - Helsingborg (North)
12:06 1460,7 Entering Denmark
12:06 1460,7 Take Local road(s) (South-West) 0,6 km
12:07 1461,3 Road name changes to Færgevej 0,2 km
12:07 1461,5 At roundabout, take the SECOND exit onto E47 [E55] 21,4 km
12:21 1482,9 Road name changes to 19 [E55] 12,8 km
12:28 1495,7 Bear RIGHT (South) onto E47 [E55] 17,9 km
12:38 1513,6 Take Ramp (RIGHT) onto E20 [E47] 26,6 km E20 / E47 / E55 / Hallskov / Rødby / Gedser
12:52 1540,2 Keep RIGHT onto Ramp 1,1 km E47 / E55 / Rødby / Gedser
12:53 1541,3 Road name changes to E47 [E55] 92,9 km
13:48 1634,2 Road name changes to 9 [E47] 10,2 km
13:54 1644,5 At Exit 48, road name changes to E47 16,4 km
14:03 1660,9 Road name changes to Local road(s) 0,9 km
14:05 1661,8 *Check timetable* Take Puttgarden - Rødby (South-West)
14:33 1661,8 Entering Germany
14:33 1661,8 Take E47 [B207] (West) 32,9 km
15:04 1694,7 Bear RIGHT (West) onto A1 [E47] 132,7 km
16:15 1827,4 Keep LEFT onto Horster Dreieck 1,6 km A7 / Hannover
16:17 1829,0 Merge onto A7 [E45] 80,8 km
17:00 1909,8 End of day
DAY 4
09:00 1909,8 Stay on A7 [E45] 265,3 km
11:20 2175,1 Keep LEFT onto A5 [E40] 149,1 km A5 / Basel / Frankfurt / Wiesbaden / Giessen
12:40 2324,3 Road name changes to A67 [E451] 35,5 km A67 / Stuttgart / Mannheim / Saarbrücken
12:58 2359,7 Merge onto A6 [E50] 31,6 km
13:15 2391,3 Keep RIGHT onto Autobahnkreuz Walldorf [31] 1,1 km A5 / Heidelberg / Basel / Karlsruhe
13:16 2392,4 Merge onto A5 [E35] 34,8 km
13:35 2427,2 Keep RIGHT to stay on A5 [E35] 188,5 km
15:15 2615,7 Entering Switzerland
15:15 2615,7 Road name changes to A2 [E35] 14,1 km
15:22 2629,7 Stay on A2 [E35] (East) 28,2 km Gotthard / Luzern / Bern / Zürich / Arisdorf
15:37 2658,0 Keep STRAIGHT onto Härkingen 0,9 km E35 / A1 / A2 / Gotthard / Luzern / Zürich / Rothrist
15:38 2658,9 Bear RIGHT (East) onto A1 [A2] 7,9 km
15:42 2666,8 Keep LEFT onto Verzweigung Wiggertal 0,6 km E35 / A2 / Gotthard / Luzern
15:43 2667,5 Road name changes to A2 [E35] 144,3 km
17:00 2811,7 End of day
DAY 5
09:00 2811,7 Stay on A2 [E35] 92,1 km
09:48 2903,8 Entering Italy
09:48 2903,8 *Toll road* Road name changes to A9 [E35] 0,8 km
09:49 2904,6 Stay on A9 [E35] (South) 7,2 km
09:53 2911,8 *Toll road* Stay on A9 [E35] (South) 8,8 km
09:57 2920,6 Stay on A9 [E35] (South) 14,3 km
10:05 2934,8 *Toll road* Stay on A9 [E35] (South) 0,7 km A8 / Milano / Linate Aeroporto
10:05 2935,5 *Toll road* Merge onto A8 [E35] 4,5 km
10:08 2940,0 Keep RIGHT onto Ramp 0,5 km A4 / A7 / A1 / Torino / Genova / Bologna / Linate / Tangenziale Ovest
10:08 2940,6 *Toll road* Road name changes to A50 [E35] 2,3 km
10:09 2942,9 Stay on A50 [E35] (South) 17,6 km
10:19 2960,4 Keep RIGHT onto Ramp [Svincolo Assago-Milanofiori] 60 m A7 / Milano Viale Liguria / Assago Milano Fiori / Genova
10:19 2960,5 Keep RIGHT onto Svincolo Assago-Milanofiori 0,6 km A7 / E62 / Genova
10:19 2961,1 *Toll road* Merge onto A7 67,4 km
10:55 3028,6 Keep RIGHT onto Ramp 1,1 km A26 / A7 / A10 / Voltri / Alessandria / Genova / Ventimiglia
10:56 3029,7 *Toll road* Merge onto A26/A7 16,2 km
11:05 3046,0 Stay on A26/A7 (South-West) 0,1 km A26 / Genova
11:05 3046,1 Keep STRAIGHT onto Ramp 0,5 km
11:05 3046,6 Keep RIGHT to stay on Ramp 0,5 km A26 / A10 / Genova / Ventimiglia
11:06 3047,1 *Toll road* Merge onto A26 [E25] 44,0 km
11:29 3091,1 *Toll road* Merge onto A10 [E80] 104,3 km
12:25 3195,3 Stay on A10 [E80] (South) 0,1 km
12:25 3195,5 *Toll road* Stay on A10 [E80] (South-West) 40,8 km
12:46 3236,2 Entering France
12:46 3236,2 *Toll road* Road name changes to A8 [E74] 9,6 km
12:51 3245,9 At Exit 58, bear RIGHT (West) onto Ramp [Demi-échangeur de Roquebrune-Monaco] 0,2 km Monaco / Roquebrune - Cap Martin / Beausoleil / La Turbie / Èze
12:52 3246,1 Road name changes to Demi-échangeur de Roquebrune-Monaco 0,4 km
12:52 3246,5 Turn RIGHT (South) onto D2564 [Grande Corniche] 80 m
12:52 3246,6 Bear LEFT (South-West) onto Local road(s) 30 m
12:52 3246,6 Bear RIGHT (West) onto D51 [Avenue Agerbol] 1,9 km
12:54 3248,5 Turn LEFT (South-East) onto N7 [Moyenne Corniche] 2,6 km
12:57 3251,1 Turn RIGHT (South-West) onto N98 [Avenue Jean Jaurès] 1,7 km
12:59 3252,8 Entering Monaco
12:59 3252,9 Bear RIGHT (South) onto N98 60 m
12:59 3252,9 Keep STRAIGHT onto N98 [Boulevard d'italie] 1,0 km
13:00 3253,9 Bear LEFT (South) onto N98 [Place des Moulins] 80 m
13:00 3254,0 Keep STRAIGHT onto N98 [Boulevard des Moulins] 0,4 km
13:01 3254,4 Turn LEFT (South-East) onto Avenue de la Madone 0,2 km
13:02 3254,6 Road name changes to Avenue des Spélugues 50 m
13:03 3254,7 Arrive Monaco

SUMMARY
Driving distance: 3254,7 kilometres
Trip duration: 4 days, 4 hours, 3 minutes
Driving time: 35 hours, 26 minutes
Cost: 3.282,21 kr
 

Bifogat

  • monaco.jpg
    monaco.jpg
    80.3 KB · Visningar: 83
Perfekt! Vilket program använde du? Brukar vara grymt detaljerat kring Stockholm och sen norr om Gävle = "Norrland".
 
Microsoft autoroute 2004 använde jag, bättre kartprogram finns fan inte!

//jaG

Nicke skrev:
Perfekt! Vilket program använde du? Brukar vara grymt detaljerat kring Stockholm och sen norr om Gävle = "Norrland".
 
Zeb_Macahan skrev:
Microsoft autoroute 2004 använde jag, bättre kartprogram finns fan inte!

//jaG



Kan bara hålla med, hittade närmsta vägen till östersund med det och det angav massa bra saker.
 
Nu är jag och 2 kompisar anmälda. Oj Oj det här kommer att gå illa.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top